*nordby* Skrevet 28. oktober 2023 #1 Skrevet 28. oktober 2023 Hei, jeg ønsker et naturlig laminatgulv som er sterkt, pent og vannbestandig. Skal ha varmefolie under. Tenkte på de mest harddføre gulvene til Pergo og Berryalloc - kan disse anbefales?
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #3 Skrevet 28. oktober 2023 Nå er dette noen år siden, men hadde BerryAlloc tidligere, ett mørkt gulv. Når det kom riper i det så lagde det en veldig synlig hvit linje i den øverste lakken og gjorde at gulvet raskt så slitt ut. Har hatt pergo i etterkant og ikke skjedd det samme der, men, det var ett lysere gulv og det kan være grunnen til at ripene ikke synes..? Tror jeg ville valgt Pergo om jeg måtte velge igjen nå. Anonymkode: 6d98e...82e 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #4 Skrevet 28. oktober 2023 Vi er fornøyde med pergo, la det for 4 år siden, vi har varmegulv under. Vi la det selv, Pergo var billigere, og derfor kjøpte vi det (trengte 120 kvm i et jafs) men helt ærlig tenkte vi i etterkant at Berry alloc har bedre låsesystem på sine laminatgulv, og vi skulle heller kjøpt det. Hvis du ikke skal legge gulv selv, så betyr det kanskje ikke så mye, men skal du legge selv er det litt mas å passe på at låsene til Pergo går perfekt sammen, da de er så lette å knekke, de er av mdf. Berryalloc sine er aluminium. Anonymkode: 26a22...217 1
Daisy_B Skrevet 28. oktober 2023 #5 Skrevet 28. oktober 2023 Min erfaring er at vanlig laminat fra Pergo holder seg bedre enn HPL fra Berry Alloc. 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #6 Skrevet 28. oktober 2023 Berry alloc. Har nesten 2 etasjer med dette, tåler alt av vann (ocean). Har pergo i kjellerstue og 2 rom til, ikke like god kvalitet men holder srg godt det også tror type og tykkelse har mer å si enn merket. Anonymkode: ea7fb...eb6 1
Anonym11223344 Skrevet 28. oktober 2023 #7 Skrevet 28. oktober 2023 Berru alloc på åttende året, og svært fornøyd. 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #8 Skrevet 29. oktober 2023 Berry Alloc helt klart. Tåler alt og livstidsgaranti👍 Anonymkode: 8c62a...7d0 1
*nordby* Skrevet 29. oktober 2023 Forfatter #9 Skrevet 29. oktober 2023 Takk for svar alle sammen! Jeg ser at Pergo markedsfører seg med livstidsgaranti på flere av sine gulv også, derfor lurer jeg på om de er like gode som BerryAlloc. Synes at Pergo har mange pene gulv. https://www.pergo.no/nb-no/laminat/torekov-pro/l0262-03590_country-oak
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #10 Skrevet 29. oktober 2023 Du kan sjekke ut pergo trondheim, det bruker å komme på salg hos obs bygg med jevne mellomrom. Megaflis har av og til salg på berryalloc ocean Begge de har mye tekstur og er gode å gå på. Anonymkode: ea7fb...eb6 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #11 Skrevet 29. oktober 2023 Ts, coop obs og megaflis, og sikkert andre, kjører tilbud på 1 type pergo og 1 type berryalloc hver måned. Så du har minst 4 tilbudsgulv å velge imellom til enhver tid. Ikke bli fristet til å gå for billigere gulv - forskjell ligger i hvor mange variasjoner av bildene de har på laminat. Jo flere variasjoner, jo mer naturlig kommer det til å se ut når du legger de. F.eks. Pergo har 6 forskjellige bilder + speilvendte versjoner av de, totalt 12 variasjoner som gir ganske naturlig resultat, så lenge de legges med omhu (passe på å ikke legge like ved siden av hverandre). Anonymkode: 26a22...217 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå