AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #1 Del Skrevet 28. oktober 2023 Har sett etter bhg-tøy til min 1-åring og synes mye er altfor høyt priset. Blant annet så jeg en klespakke med 8 Cubus-plagg til 600 kr. Ikke yttertøy eller ull. Jeg føler mange overpriser klær, men det blir jo solgt? Forventer de bud, er det derfor pakkene er priset så høyt? Anonymkode: 21836...9ac 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #2 Del Skrevet 28. oktober 2023 Heit enig, hullet slitte plagg for halv pris av ny prise eller enda dyrere. Hva tenker folk med egentlig? For det første er det alt for dyrt for brukt tøy, for det andre er det rimeligere å handle på salg, for det tredje, tror dere virkelig jeg kler opp ungen min i hullete dresser og votter?? Da mister det jo funksjonsevne sin. Anonymkode: 4a8f1...e10 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #3 Del Skrevet 28. oktober 2023 Mye urealistisk prising på Facebook og Finn. Men da er det "vår jobb" å ikke la oss presse, men kun handle av dem med fornuftig utropspris eller som lar seg prute ned. På Finn f.eks går de bra prisede tingene i løpet av få timer, mens noen selgere resirkulerer den samme annonsen ett år senere og dermed er med på å gi nye selgere et urealistisk bilde på hva de kan få. Har annonsen ligget i flere måneder er det enten et vedig spesielt produkt som må finne "den riktige kjøperen" eller så er det overpriset. Anonymkode: a8204...65e 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #4 Del Skrevet 28. oktober 2023 Ser mange som prøver å selge på finn til samme (eller høyere) pris enn jeg har sett varen på salg. Og så står det gjerne "prisen et satt" eller "ferdig prutet" i annonsen. Bare overse dem! Om det er noe du skulle hatt: sett opp autosøk, og så slår du til med en gang annonsen kommer (jeg har vært for sen etter 20.minutter) Anonymkode: a8204...65e 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #5 Del Skrevet 28. oktober 2023 8 minutter siden, AnonymBruker said: Ser mange som prøver å selge på finn til samme (eller høyere) pris enn jeg har sett varen på salg. Og så står det gjerne "prisen et satt" eller "ferdig prutet" i annonsen. Bare overse dem! Om det er noe du skulle hatt: sett opp autosøk, og så slår du til med en gang annonsen kommer (jeg har vært for sen etter 20.minutter) Anonymkode: a8204...65e Det er det jeg reagerer på også. Nå er det salg over alt I tillegg. Grunnen til jeg spør, er fordi jeg lurer på om de reelt sett forventer de prisene. Jeg skjønner at en ullbody som er pent brukt selges for 30/50% av ny pris, men jeg kan kjøpe et Hummel-sett på salg til 350, også ønsker en selger 300 for det brukt? Anonymkode: 21836...9ac 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #6 Del Skrevet 28. oktober 2023 Jeg synes det meste er selges ganske billig brukt jeg. Har forsøkt å selge litt selv, men føler det er til gi-bort priser så gir det som regel bare bort til kjente eller ukjente. Klær er dyrt, så 600kr for 8 plagg trenger ikke være så dyrt. Jeg kan ikke kjøpe mye nytt tøy til mine for 600kr. Anonymkode: bb82d...8c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #7 Del Skrevet 28. oktober 2023 Ikke kjøp brukte klær og leker til barna. De har rett på å få nye klær. Hvis du vil ha brukt, kjøp brukt til deg selv. Anonymkode: 81699...ade Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #8 Del Skrevet 28. oktober 2023 Just now, AnonymBruker said: Ikke kjøp brukte klær og leker til barna. De har rett på å få nye klær. Hvis du vil ha brukt, kjøp brukt til deg selv. Anonymkode: 81699...ade TS glemte å spørre deg om hva hun skal gjøre, en ukjent anonym på nettet. 🤣 TS kan kanskje ende opp med å kunne hjelpe sine barn på boligmarked om 20 år, grunnet smarte økonomiske valg, mens du kan smykke deg med at "men ihvertfall gikk mine i nye klær i barnehagen ". Anonymkode: 59ea5...461 6 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #9 Del Skrevet 28. oktober 2023 2 minutter siden, AnonymBruker said: Ikke kjøp brukte klær og leker til barna. De har rett på å få nye klær. Hvis du vil ha brukt, kjøp brukt til deg selv. Anonymkode: 81699...ade Kjøper 80% nytt og relativt dyrt, men til bhg ser jeg ikke vitsen i det. Anonymkode: 21836...9ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #10 Del Skrevet 28. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Ikke kjøp brukte klær og leker til barna. De har rett på å få nye klær. Hvis du vil ha brukt, kjøp brukt til deg selv. Anonymkode: 81699...ade Tull. Barn vokser fort og trenger klær til barnehage og skole og brukte klær er både økonomisk og miljøvennlig. Brukte klær kan man kjøpe til seg selv også, det går an å ha to tanker i hodet samtidig. Anonymkode: 1d487...f20 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #11 Del Skrevet 28. oktober 2023 3 minutter siden, AnonymBruker said: Jeg synes det meste er selges ganske billig brukt jeg. Har forsøkt å selge litt selv, men føler det er til gi-bort priser så gir det som regel bare bort til kjente eller ukjente. Klær er dyrt, så 600kr for 8 plagg trenger ikke være så dyrt. Jeg kan ikke kjøpe mye nytt tøy til mine for 600kr. Anonymkode: bb82d...8c7 Du får fint 8 plagg til 200 kr stk, og brukte Cubus-klær burde etter mitt syn ikke selges til over halv pris.🙂 Anonymkode: 21836...9ac 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #12 Del Skrevet 28. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): TS glemte å spørre deg om hva hun skal gjøre, en ukjent anonym på nettet. 🤣 TS kan kanskje ende opp med å kunne hjelpe sine barn på boligmarked om 20 år, grunnet smarte økonomiske valg, mens du kan smykke deg med at "men ihvertfall gikk mine i nye klær i barnehagen ". Anonymkode: 59ea5...461 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Kjøper 80% nytt og relativt dyrt, men til bhg ser jeg ikke vitsen i det. Anonymkode: 21836...9ac Ungene fortjener nye klær og leker. Kjøper du brukt, vet du aldri hvem og hvordan en person har brukt de. Anonymkode: 81699...ade 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #13 Del Skrevet 28. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ungene fortjener nye klær og leker. Kjøper du brukt, vet du aldri hvem og hvordan en person har brukt de. Anonymkode: 81699...ade Er det så mange måter å bruker klær på? Hvorfor er det et problem å bruke klær som andre har brukt? Anonymkode: 1d487...f20 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #14 Del Skrevet 28. oktober 2023 TS, jeg tror at de pakkene du ser liggende på finn, er de som overpriset. De som prises bra, blir solgt fort. De som ble liggende for lenge, ja, da vil jo selgeren eventuelt enten sette prisen ned selv eller akseptere pruting. Det er en del folk som er helt "delulu" om prising på finn. Jeg ser etter hoka sko og ser at en selger Hoka med ødelagte, hullete hæler til 500 kr, fordi "det ikke har noe å si for bruk" 🤪 Samme med Bergans dunjakker, med hull prøver de fortsatt seg. Jaja.. de får jo ikke solgt. Anonymkode: 59ea5...461 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #15 Del Skrevet 28. oktober 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det er det jeg reagerer på også. Nå er det salg over alt I tillegg. Grunnen til jeg spør, er fordi jeg lurer på om de reelt sett forventer de prisene. Anonymkode: 21836...9ac Ja, mange gjør det, og da er det ikke noe å få gjort med dem annet enn å la dem sitte der med de usolgte varene ett år senere. Prisen ting går for på finn er ca 1/4 av nypris for ting i god stand (man får trossalt nye ting til ned i halv pris og da oftr portofritt, på finn koster porto) Så prut (høflig), men det er ingen grunn til å la seg presse opp i halv pris av nypris ol. Anonymkode: a8204...65e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #16 Del Skrevet 28. oktober 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Kjøper 80% nytt og relativt dyrt, men til bhg ser jeg ikke vitsen i det. Anonymkode: 21836...9ac Du ser ikke vitsen i at barna har de beste klærne der de er 60-70 % av tiden sin? Det er i barnehagen de bør ha det nye tøyet. Anonymkode: aaf28...9c7 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #17 Del Skrevet 28. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Samme med Bergans dunjakker, med hull prøver de fortsatt seg. Jaja.. de får jo ikke solgt. Anonymkode: 59ea5...461 Jeg har sett den samme bergans ulljakken lagt ut mange ganger nå, med påskriften "selges superbillig". Den har hull og du får kjøpt feilfrie til ca den prisen. Så ja, en del "delulu". "Kjøp ny 990 kr, selges 850 kr, pris fastsatt" 🤣 Anonymkode: a8204...65e Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #18 Del Skrevet 28. oktober 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Du ser ikke vitsen i at barna har de beste klærne der de er 60-70 % av tiden sin? Det er i barnehagen de bør ha det nye tøyet. Anonymkode: aaf28...9c7 Jeg mener at Hummel-sett, Puma og Nike som er brukt 2-3 ganger er av høy nok kvalitet til bhg. Du må gjerne mene noe annet. TS Anonymkode: 21836...9ac 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #19 Del Skrevet 28. oktober 2023 4 minutter siden, AnonymBruker said: Ungene fortjener nye klær og leker. Kjøper du brukt, vet du aldri hvem og hvordan en person har brukt de. Anonymkode: 81699...ade Du må gå litt i deg selv og tenke litt om, hvorfor du tenker slikt. Det er null forskjell på brukte og nye klær, eller dvs, brukte er jo allerede vasket. Samtidig utrykk "fordi jeg fortjener det" kommer fra en Maybeline reklame fra 90-tallet, hvordan i verden er dette noe du valgte å tro på så seriøst. Er du en person som er for opptatt av det ytre og status, eller for redd til å fremstå som fattig? Uansett hvilke underliggende erfaringer og traumer du har, må du bearbeide de selv og ikke prakke de på andre. Ikke alle tenker likt som du. Anonymkode: 59ea5...461 3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #20 Del Skrevet 28. oktober 2023 Alt selger utrolig fort nå. Har solgt mye name it, wheat og cubus str fra 2-4 år de siste ukene. Skjønner ikke greia med å klage på cubus, deres joggebukser, t-skjorter og gensere er like bra som name it synes jeg. Anonymkode: e6719...d21 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå