Gå til innhold

Tar du deg råd til å reise bort på ferie neste år?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med økende renter så må jeg se det an og ta det litt sånn spontant. Jeg virkelig elsker å reise og er villig til å ofre mye for å få det til, men når alt er så dyrt så er jeg villig til å droppe det neste år. Kunne tenkt meg Sicilia igjen neste år men må se hva det blir til. Euroen er jo ikke akkurat billig heller :( 

Anonymkode: 971e7...b34

Videoannonse
Annonse
Gjest Menelaos
Skrevet

Ja, men bare i Norge

Kommer ikke til å reise til utlandet neste år.

Skrevet

Ja kommer nok det, men hvor aner vi ikke. Blir ikke utlandet.

Skrevet

Ja, det gjør vi. vi skal til Australia og New-Zealand i 8 uker. Dessverre ser jeg at kostnadene har økt veldig siden vi startet å planlegge dette. Jeg har derfor tatt meg en jobb til. 

Anonymkode: edfdd...922

Skrevet

Nei, bare hvis jeg får fatt i noe veldig billig, og det blir det sikkert ikke. Men har veldig lyst.

Skrevet

Sikter mot en 4 dagers storbytur i oktober.

På sommeren blir det hjemme og telt.

Anonymkode: 95e58...922

Skrevet

Ja men vi har hus i Spania, så blir kun kostnad på flybilletter, Og de kjøper vi alltid med en gang de legges ut. Og mat for å leve må vi jo ha hjemme også. 

Anonymkode: 84c15...e96

Skrevet

Vet ikke. Bruker å reise bort to ganger i året. Hvert fall weekend. Men vi får se. Jeg har ikke sånn kjempe stort behov for det. Men liker å shoppe da. Men ser på bil akkurat no. Om vi skal gå over til elbil eller ikke. Om vi skal gjør det nå eller om vi må spare enda mere. 

Anonymkode: 32af3...986

Skrevet

Reise er omtrent det siste jeg ville prioritert bort, allerede bestilt flere reiser i januar og februar. Men nå er ikke renta et problem for meg heldigvis. Merker godt at spesielt hoteller har blitt dyrere, så det blir ikke så mye sparing på meg lenger med min beskjedne lønn. 

Anonymkode: e9ea2...6b4

• Hjerte 1
Skrevet

Har bestilt en tur til Gran Canaria etter jul. Trenger virkelig å komme meg bort etter et tøft år. Har lyst på en Hellas-tur til sommeren. Er pensjonist så jeg kan reise når jeg vil.

Anonymkode: 77b8c...d4b

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Med økende renter så må jeg se det an og ta det litt sånn spontant. Jeg virkelig elsker å reise og er villig til å ofre mye for å få det til, men når alt er så dyrt så er jeg villig til å droppe det neste år. Kunne tenkt meg Sicilia igjen neste år men må se hva det blir til. Euroen er jo ikke akkurat billig heller :( 

Anonymkode: 971e7...b34

Har tenkt meg på interrail en uke neste høst. Blir nok og en to/tre turer til utlandet for å se store idrettsarrangement. Dog ikke OL, men tenker en tur til EM i friidrett i Roma i juni.

Skrevet

Ja. Reiser er noe jeg prioriterer høyt selv om jeg tjener dårlig. Det er det som er min store lidenskap og som gjør at jeg kommer meg gjennom den grå og kjedelige jobbhverdagen her i Norge. Nå velger jeg å bo i en leilighet som gjør at jeg ikke har mer enn akkurat en mill i boliglån, så selv om rentene stiger så utgjør det ikke SÅ mye for min del. Men det går utover sparing når jeg reiser så mye da, det er til reising alt ekstra går til.

Har allerede bestilt og betalt tur til Vietnam to uker i julen, og Thailand to uker i påsken. Så blir det selvfølgelig fire ukers sommerferie en eller annen plass i verden, mest sannsynlig England og Italia.

Anonymkode: 2875e...f41

• Liker 3
Skrevet

Får lønn i dollar og har bundet renta, så reise skal jeg. Jeg hadde ikke overlevd vinteren uten noen turer til utlandet. Reise er dessuten min store lidenskap og noe jeg velger å bruke penger på over alt annet.

Reiser aldri på charter og alltid utenom feriene da, så det er ikke så dyrt.

Anonymkode: 6832c...2dd

Skrevet

Ja, det tenker jeg å gjøre. Er på ferie en gang i året og reiser ingen andre steder, ellers. 

Anonymkode: ca4ee...8d6

• Liker 1
Skrevet

Ja! Blir som vanlig. Påskeferie i en storby, sommerferie tre uker i Italia eller Frankrike og en langhelg med gutta i storby (kona det samme med venninner). Og kanskje en parter til storby med et vennepar.

• Liker 1
Skrevet

Sommerferie i utlandet × 2. Først med barn og deretter med kjæreste. Spinker og sparer hele året fordi jeg syntes nirgesferie er rådøllt.

Anonymkode: a0137...0cd

• Liker 1
Skrevet

Har brukt 200 tusen på hest i år, så blir nok Sverige på ungene neste år. Syden får vi heller ta igjen om noen år 😄

Anonymkode: 5a591...c59

Skrevet

Nei. Har ikke penger og har ingen venner heller. Tør ikke å reise alene. Jeg har ikke vært på ferie på 20 år.

• Hjerte 3
Skrevet

Ja, drar til Asia på vinteren. Jeg er så pessimistisk på verdens vegne for tiden at jeg tror det ikke er mange år til den type reiser er uaktuelle.

Anonymkode: 9c04f...df8

Skrevet

Jeg blir nok hjemme. Vi skal ha anneks på hytta, så da må vi sette opp det og bruke penger der. Men jeg skal en tur på våren med min søster..og gleder meg til det. 

Helt ærlig gleder jeg meg til en rolig Norgesferie...håper bare været ikke blir for ille. 

Anonymkode: 9720b...986

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...