Hjelpenfrøken Skrevet 28. oktober 2023 #1 Skrevet 28. oktober 2023 Hei! Førstegangs her. Jeg har sett på vogner online, og bæreseler, men lurer på om noen har preferanser/ tips. Vi bor i byen, men drar også på hytta i ny og ne (med grusvei). Vi har pr. dd ikke bil, så det er mulig vogn vil være med på tog, bane etc. ønsker gjerne vogn som barnet kan vokse i. Vogner vi vurderer: Britax smile 5z. röhmer Cybex Talos S lux kinderkraft B-your 3-in-1 Vil også ha en bæresele. Jeg er smått svak/ dårlig i rygg, og han har verdens største ryggtavle 😂. Er det nødvendig med nyfødt bæresele, eller bør jeg kjøpe en baby kan vokse i? Tusen takk for tips! Gi gjerne tips om andre ting som gjorde det enklere for deg.
mangolassie Skrevet 28. oktober 2023 #2 Skrevet 28. oktober 2023 Britax er en fin vogn å reise med (vi hadde en Smile 2, så har ikke erfaringer med andre enn den). Sammenleggbar, lett, god i både by og mer terreng. En bæresele som Ergobaby 360 er fin og anvendelig fra liten til større. For nyfødt anbefaler jeg dog elastisk bæresjal isteden. Kjempedeilig for både baby og den som bærer! 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #3 Skrevet 28. oktober 2023 Vi har britax smile 3 (bruker til andre barnet). Er veldig fornøyd med den, tipper 5 er enda bedre/fancy. Ergobaby embrace de første månedene😍 ellers er ergobaby omni 360 god når baby er bikket 3-4 mnd. Anonymkode: e1119...a03 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #4 Skrevet 28. oktober 2023 Jeg bruker nå BeSafe Newborn Haven til min på 7 uker, den funker godt. Har kjøpt Ergobaby omni 360 til senere, ettersom den første passer best første 6mnd. Kjøpte begge brukt på Finn, finner mye bra der Anonymkode: 3d87e...ce2
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #5 Skrevet 28. oktober 2023 Ergobaby embrace til starten, helt klart! Etter det er det mye, jeg liker Tula mye bedre enn Ergo, Tula Free-to-grow varer foreks veldig lenge. Anonymkode: 4dbff...0d9
IkkeStudentLenger Skrevet 29. oktober 2023 #6 Skrevet 29. oktober 2023 Ergobaby embrace først, etter det er det flere som fungerer godt. Jeg hadde ergobaby omni 360 cool air mesh, den var jeg veldig fornøyd med, når mini var ca 18 måneder var hun for stor (satt ikke godt lenger), så da gikk vi over til lenny lamb toddler.
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #7 Skrevet 29. oktober 2023 Det er veldig individuelt det med bæresele og jeg anbefaler å teste! Min søster elsket ergobaby 360 - jeg haaater den😂 Og endte opp med noe helt annet, ble veldig glad i sjal også. Blir mye mer sliten i rygg av sele enn sjal, så jeg savner sjalet nå som barnet er for stor til sjalet jeg hadde. Anonymkode: a0ebf...934
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #8 Skrevet 29. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er veldig individuelt det med bæresele og jeg anbefaler å teste! Min søster elsket ergobaby 360 - jeg haaater den😂 Og endte opp med noe helt annet, ble veldig glad i sjal også. Blir mye mer sliten i rygg av sele enn sjal, så jeg savner sjalet nå som barnet er for stor til sjalet jeg hadde. Anonymkode: a0ebf...934 På hvilken måte er barnet for stort? Ser i bæregruppene på Facebook at folk bærer ungene sine til skolealder omtrent. Det er i vevd sjal, men du snakket kanskje om elastisk? Jeg var veldig glad i elastisk sjal til nyfødt og gikk over til LennyHybrid senere. Veldig fornøyd med klips rundt midjen og sjalstropper! Avlaster bedre enn sele gjør. Anonymkode: 38c54...4a8 1
Tjoheiii Skrevet 29. oktober 2023 #9 Skrevet 29. oktober 2023 Nå har vi britax smile 3 da, så 5 er jo sikkert bedre men jeg er veldig fornøyd! Den er kjempelett å kjøre, samtidig som den er robust på både grusvei og vinterføre vi bruker den på baby nummer to og den er så god som ny enda
IkkeStudentLenger Skrevet 29. oktober 2023 #10 Skrevet 29. oktober 2023 3 hours ago, AnonymBruker said: Det er veldig individuelt det med bæresele og jeg anbefaler å teste! Min søster elsket ergobaby 360 - jeg haaater den😂 Og endte opp med noe helt annet, ble veldig glad i sjal også. Blir mye mer sliten i rygg av sele enn sjal, så jeg savner sjalet nå som barnet er for stor til sjalet jeg hadde. Anonymkode: a0ebf...934 Ja, det er helt sant, det er veldig individuelt hva man foretrekker, og ikke alle fasonger passer alle heller. Jeg bomkjøpte en toddler sele da den ikke kunne strammes nok inn i livet for meg (jeg er liten og gikk altfor mye ned i vekt pga amming). Mannen min kunne bruke den da, så ble brukt allikevel.
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #11 Skrevet 29. oktober 2023 Kan man ikke bruke Ergobaby omni med nyfødt når det står det på produktbeskrivelsen? Anonymkode: 863bb...1e4
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #12 Skrevet 29. oktober 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Kan man ikke bruke Ergobaby omni med nyfødt når det står det på produktbeskrivelsen? Anonymkode: 863bb...1e4 Man kan, i teorien, men den blir veldig klumpete, stiv og stor til en så liten en syns jeg. Her har vi vært veldig fornøyd med kombinasjonen Coracor elastisk sjal til de første månedene (har stretch i tillegg til trikå sånn at den strekkes begge veier, gjør det mye enklere å knyte passe stramt og putte i baby syns jeg). Og så Ergobaby Omni 360 etter det, når baby er sånn 3-4 måneder og blitt litt større. Bruker omnien ennå til snart halvannetåringen, nå mest på ryggen. En til som er veldig fornøyd med Britax Smile vogn, forresten! Smidig og enkel å manøvrere, kjempegod plass under (stort pluss når man ikke har bil og vil ha plass til alle bæreposene), og god å trille både i by, og på litt grovere terreng. (Grusvei er null problem, skogsvei/sti eller dyp snø blir vanskeligere.) Jeg tror vi har en Smile II som vi kjøpte brukt til første barn i 2019, og den holder fortsatt stand på barn 2 nå. Anonymkode: 4c025...51b
IkkeStudentLenger Skrevet 31. oktober 2023 #13 Skrevet 31. oktober 2023 Jeg synes ikke ergobaby omni fungerer til nyfødt, men fungerte fint når hun var 2.5/3 måneder gammel. Jeg brukte close caboo de første månedene. Ikke superfornøyd med det, men det fungerte. Neste gang skal jeg bruke ergobaby embrace.
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #14 Skrevet 31. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 29.10.2023 den 20.55): Kan man ikke bruke Ergobaby omni med nyfødt når det står det på produktbeskrivelsen? Anonymkode: 863bb...1e4 Den er for bred i panelet til nyfødte. At den er godkjent er ikke det samme som at den faktisk passer, desverre. Et for bredt panel vil gi press i knehasene som kan begrense blodgjennomstrømningen tim beina, men også gi dårlig sitteposisjon som er risikabelt pga luftveiene. I tillegg er Omni en veldig klumpete sele, men amnge unødvendige dingsebomser og knapper her og der, så jeg ville styrt unna. Jeg anbefaler en Kahu Baby, den reguleres med et bånd nederst på panelet og vokser dermed med barnet. Den kan krysses på rygg, og er kjempetynn og digg. Kjenner ikke at man har den på omtrent 🙂 Embrace er en fin nyfødtsele, men jeg syns den gled opp i nakken så fort beg bevegde armene, selv når jeg dro den gooodt ned. Den var dog digg innendørs, som kos når babyen bare skulle være inntil meg. Kjøp denne gjerne brukt hvis du vil prøve! Jeg har den på varsel på finn for jeg skal kjøpe den til svigersøster, og det kommer ut daglig tol rundt 500 kr. Ps. Husk at midjebeltet skal være i midjen, og ikke på hoftene. Det er alfa omega for å sikre god komfort. Anonymkode: 18125...f21
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå