Gå til innhold

Erfaring med lysterapi eller laser?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leser stadig om lysbehandlinger og laser; alt fra NovaThor ved Drammen laserklinikk, til terapeuter som bruker lysbehandling for hudforbedring, energi etc. Etterlyser litt erfaring/info rundt dette🙏

Anonymkode: 3a549...f66

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Erfaring i fht til hva? Lysbehandling er en medisinsk behandling som brukes på psoriasis og lichen planus. Det er lys man står i som ett stående solarier kun noen sekunder av gangen. Laser har jeg brukt på føflekker i ansikt. Det brukes på andre ting og men det har jeg ikke erfaring med.

Anonymkode: a00da...793

Skrevet

Om det gir smertelindring, mer energi etc. Hvilke plager det hjelper for. Ja om det er verdt pengene. Jeg sliter med mye, som betennelser og smerter. Og vurderer alt fra trykkbehandling til laser nå🫣Utmattelse er det sikkert ikke håp for, men livet blir bedre ved litt lindring her og der.

Skrevet

Laser reddet meg etter 16 år med smerter og tusen timer hos kiropraktor uten annen virkning enn tom lommebok. Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg er blitt psykforklart som årsak til smertene, uten at noen har tatt seg bryet med å faktisk høre hva jeg sier. Jeg er hypermobil i ledd (uten noen diagnose eller sykdom bak) og har vært mye fysisk aktiv. På et tidspunkt rev jeg en muskel som stivnet over tid, antar den har slitt hardt for å holde min altfor tøyelige kropp oppreist. En enkel mekanisk greie egentlig. Men feilbehandling gjorde at det satte seg og spredde seg. Mer trening fikk jeg beskjed om, altså mer belastning på noe som allerede var grusa. Ingen behandling har hjulpet fordi det jeg sier jeg faktisk kan FØLE er feil er ikke tatt på alvor. Problemet har "bare" vært steinharde knuter og overbelastning i ledd og sener som har blitt til en for lang belastning på selve nervesystemet, som på sin side bare gjør det som er naturlig. Varsler om at noe er feil. = kronisk smerte. 

Kald laser har hjulpet meg på alle vis. Det er ikke annet enn "dyp massasje" om man ser slik på det, massasje på steder der fingre eller andre ting ikke kommer til. Så ikke noe mumbo jumbo involvert. Det handler om å bare skape bedre sirkulasjon slik at kroppen begynner å reparere seg selv. Slik den gjør når du har fått et papirkutt. 

Anonymkode: aaec5...b41

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Laser reddet meg etter 16 år med smerter og tusen timer hos kiropraktor uten annen virkning enn tom lommebok. Jeg vet ikke hvor mange ganger jeg er blitt psykforklart som årsak til smertene, uten at noen har tatt seg bryet med å faktisk høre hva jeg sier. Jeg er hypermobil i ledd (uten noen diagnose eller sykdom bak) og har vært mye fysisk aktiv. På et tidspunkt rev jeg en muskel som stivnet over tid, antar den har slitt hardt for å holde min altfor tøyelige kropp oppreist. En enkel mekanisk greie egentlig. Men feilbehandling gjorde at det satte seg og spredde seg. Mer trening fikk jeg beskjed om, altså mer belastning på noe som allerede var grusa. Ingen behandling har hjulpet fordi det jeg sier jeg faktisk kan FØLE er feil er ikke tatt på alvor. Problemet har "bare" vært steinharde knuter og overbelastning i ledd og sener som har blitt til en for lang belastning på selve nervesystemet, som på sin side bare gjør det som er naturlig. Varsler om at noe er feil. = kronisk smerte. 

Kald laser har hjulpet meg på alle vis. Det er ikke annet enn "dyp massasje" om man ser slik på det, massasje på steder der fingre eller andre ting ikke kommer til. Så ikke noe mumbo jumbo involvert. Det handler om å bare skape bedre sirkulasjon slik at kroppen begynner å reparere seg selv. Slik den gjør når du har fått et papirkutt. 

Anonymkode: aaec5...b41

Takk for svar🙏Kan jeg spørre hvilken klinikk du gikk/går til? Jeg har fått betydelige nervesmerter, i tillegg til alt det muskulære. Det autonome nervesystemet har vært overbelastet over mange år. Skal teste ut vagusnervestimulering.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...