AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #1 Skrevet 28. oktober 2023 Jeg er nok veldig var på ring pga dårlig erfaring med forhold og menn, men jeg må bare lufte noen tanker her. Jeg har nylig møtt en mann som jeg ble betatt av fra første møte. Vi møttes gjennom felles venner. Vi har pratet mye over meldinger og han kom på besøk til meg etter helga vi møttes. Det ble flørting første kvelden vi møttes. Vi begge er nok skeptisk og vi begge er 40 år +. Den første daten var veldig koselig og han koste seg han også tydeligvis, for det ble ganske sent på kveld før han gikk. I etterkant har han sagt at han ble enda mer interessert. Jeg øver meg på å ta det med ro og uten ha noen forventninger, men merker jeg takler dårlig startfasen. DeR er nok pga mine dårlige erfaringer som gjør at jeg blir fort stresset og på vakt etter tegn på at det ikke er mann for meg tross alt at jeg liker han veldig godt. Jeg vet hva jeg trenger i et forhold og en av de viktigste tingene er å føle meg sett. Det som skurrer litt er feks at når jeg har gitt han kompliment så svarer han med ja det er jeg eller det vet jeg. Vi har bra humor sammen så jeg kan spøke med slike ting å si du bør heller si takk etc. En annen ting er at han stille spørsmål sjelden tilbake om meg og mitt liv og hvordan jeg har det. Han har sendt meld før han sovner hver kveld, men så en kveld ble det helt stille. Jeg vet han er travel og har sikkert bare vært sliten etter en lang dag uten og tenke over det, men for min del blir det til at jeg tenker kanskje dette er riktig mann for meg. Jeg er redd jeg bare ødelegger for meg selv pga min egen frykt, men jeg orker ikke mer tull nå og merker jeg fort trekker meg fort pga sånne ting før jeg egentlig er blitt kjent med han. Det tar jo tid å bli kjent og man forholder seg jo ulikt til hverandre på et så tidlig stadiet. Det kan være han er litt usikker selv, siden han svarer sånn når jeg gir han kompliment. Han er en flott fyr og han vet jeg er en populær dame. Jeg har erfaring at menn kan føle jeg er for fin, selv om den ser jeg ikke selv. Jeg ser på meg som en helt vanlig dame. Hva tenker dere om dette? Der ble rotete og sikkert vanskelig å forstå, men jeg blir ikke klok på meg selv. Merker jeg trekker meg litt unnna når han blir sånn, men jeg liker fyren alt litt for godt. Han har vært opptatt av hvem jeg har vært på date med tidligere og har sagt at dersom du hadde hatt sex med han eller han hadde jeg ikke vært interessert i noe mer. Han har spørt når vi ska møtes igjen og vi har hatt kontakt daglig. Ellers er vi like med tanke på å bli kjent før vi er intime og han sa det er turnoff med damer som man får sex med etter første møte. Han virker ellers oppegående og en driftig mann med mange jern i ilden og liten tid til datering noe som passer meg bra pga jeg har liten egentid. Jeg er redd jeg er skadet, selv om jeg ellers har det bra så blir jeg sånn når jeg først treffer en jeg liker. Analyserer fort! Anonymkode: 4b1f9...7d8 3
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #2 Skrevet 28. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Han har vært opptatt av hvem jeg har vært på date med tidligere og har sagt at dersom du hadde hatt sex med han eller han hadde jeg ikke vært interessert i noe mer. Dette hadde jeg fundert litt over. Han virker litt kontrollerende, men jeg kan jo ta feil. Anonymkode: 07fc4...558 6 1
Gjest WhisperingWind Skrevet 28. oktober 2023 #3 Skrevet 28. oktober 2023 Ok. Er selv i 40 årene. Jeg tror det er viktig å senke skuldre og forventninger mht å finne The One. Heller fokusere på å møte en som man trives med og potensiell bestevenn og elsker. Og selvsagt stole på magefølelse og instinkt om noe ikke føles riktig for deg, men uten å mikse inn egen usikkerhet og frykt for å bli såret. Dater en fyr der vi virkelig klikker. Men han synes det er vanskelig å gi og få komplimenter. Det synes jeg også, men jeg har øvd på det. Så vi trener på det sammen. Men reagerer på at han graver om tidligere dater og hvem du har hatt sex med og faktisk sier at han er ferdig med deg om du har sex med den ene eller den andre. Det er ikke hans business i det hele tatt. Det i seg selv ville nok vært kroken på døren for min del.
Helene1982 Skrevet 28. oktober 2023 #4 Skrevet 28. oktober 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg er nok veldig var på ring pga dårlig erfaring med forhold og menn, men jeg må bare lufte noen tanker her. Jeg har nylig møtt en mann som jeg ble betatt av fra første møte. Vi møttes gjennom felles venner. Vi har pratet mye over meldinger og han kom på besøk til meg etter helga vi møttes. Det ble flørting første kvelden vi møttes. Vi begge er nok skeptisk og vi begge er 40 år +. Den første daten var veldig koselig og han koste seg han også tydeligvis, for det ble ganske sent på kveld før han gikk. I etterkant har han sagt at han ble enda mer interessert. Jeg øver meg på å ta det med ro og uten ha noen forventninger, men merker jeg takler dårlig startfasen. DeR er nok pga mine dårlige erfaringer som gjør at jeg blir fort stresset og på vakt etter tegn på at det ikke er mann for meg tross alt at jeg liker han veldig godt. Jeg vet hva jeg trenger i et forhold og en av de viktigste tingene er å føle meg sett. Det som skurrer litt er feks at når jeg har gitt han kompliment så svarer han med ja det er jeg eller det vet jeg. Vi har bra humor sammen så jeg kan spøke med slike ting å si du bør heller si takk etc. En annen ting er at han stille spørsmål sjelden tilbake om meg og mitt liv og hvordan jeg har det. Han har sendt meld før han sovner hver kveld, men så en kveld ble det helt stille. Jeg vet han er travel og har sikkert bare vært sliten etter en lang dag uten og tenke over det, men for min del blir det til at jeg tenker kanskje dette er riktig mann for meg. Jeg er redd jeg bare ødelegger for meg selv pga min egen frykt, men jeg orker ikke mer tull nå og merker jeg fort trekker meg fort pga sånne ting før jeg egentlig er blitt kjent med han. Det tar jo tid å bli kjent og man forholder seg jo ulikt til hverandre på et så tidlig stadiet. Det kan være han er litt usikker selv, siden han svarer sånn når jeg gir han kompliment. Han er en flott fyr og han vet jeg er en populær dame. Jeg har erfaring at menn kan føle jeg er for fin, selv om den ser jeg ikke selv. Jeg ser på meg som en helt vanlig dame. Hva tenker dere om dette? Der ble rotete og sikkert vanskelig å forstå, men jeg blir ikke klok på meg selv. Merker jeg trekker meg litt unnna når han blir sånn, men jeg liker fyren alt litt for godt. Han har vært opptatt av hvem jeg har vært på date med tidligere og har sagt at dersom du hadde hatt sex med han eller han hadde jeg ikke vært interessert i noe mer. Han har spørt når vi ska møtes igjen og vi har hatt kontakt daglig. Ellers er vi like med tanke på å bli kjent før vi er intime og han sa det er turnoff med damer som man får sex med etter første møte. Han virker ellers oppegående og en driftig mann med mange jern i ilden og liten tid til datering noe som passer meg bra pga jeg har liten egentid. Jeg er redd jeg er skadet, selv om jeg ellers har det bra så blir jeg sånn når jeg først treffer en jeg liker. Analyserer fort! Anonymkode: 4b1f9...7d8 Du overtenker og ser etter feil som ikke finnes. Jeg aner ikke hva det handler om for deg, men jeg er redd du stikker kjepper i egne hjul. 6 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #5 Skrevet 28. oktober 2023 Helene1982 skrev (1 minutt siden): Du overtenker og ser etter feil som ikke finnes. Jeg aner ikke hva det handler om for deg, men jeg er redd du stikker kjepper i egne hjul. Takk for svar, det er jeg også redd for. Jeg må bare jobbe med meg selv rundt dette og ta tiden til hjelp. Anonymkode: 4b1f9...7d8 2
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #6 Skrevet 28. oktober 2023 WhisperingWind skrev (2 minutter siden): Ok. Er selv i 40 årene. Jeg tror det er viktig å senke skuldre og forventninger mht å finne The One. Heller fokusere på å møte en som man trives med og potensiell bestevenn og elsker. Og selvsagt stole på magefølelse og instinkt om noe ikke føles riktig for deg, men uten å mikse inn egen usikkerhet og frykt for å bli såret. Dater en fyr der vi virkelig klikker. Men han synes det er vanskelig å gi og få komplimenter. Det synes jeg også, men jeg har øvd på det. Så vi trener på det sammen. Men reagerer på at han graver om tidligere dater og hvem du har hatt sex med og faktisk sier at han er ferdig med deg om du har sex med den ene eller den andre. Det er ikke hans business i det hele tatt. Det i seg selv ville nok vært kroken på døren for min del. Takk for svar og du har helt rett. Vi bor i en liten by der han kommer fra og har nok sine tanker om damer som har vært med enkelte menn han ikke har respekt for eller har godt inntrykk av og da tenker dama ikke er noe for han om hun har vært borti enkelte typer menn. Jeg har ikke bodd her i mangel år og kjenner ikke så veldig mange i denne byen. Anonymkode: 4b1f9...7d8
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #7 Skrevet 28. oktober 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Dette hadde jeg fundert litt over. Han virker litt kontrollerende, men jeg kan jo ta feil. Anonymkode: 07fc4...558 Vi har pratet om dette og vi begge er enig om at fortid er fortid, men enkelte menn har han visst problemer med og tenker en dame som har vært bortpå en sånn type mann ikke er dame for han. Anonymkode: 4b1f9...7d8
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #8 Skrevet 28. oktober 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg vet hva jeg trenger i et forhold og en av de viktigste tingene er å føle meg sett. En annen ting er at han stille spørsmål sjelden tilbake om meg og mitt liv og hvordan jeg har det. Han har vært opptatt av hvem jeg har vært på date med tidligere og har sagt at dersom du hadde hatt sex med han eller han hadde jeg ikke vært interessert i noe mer. Anonymkode: 4b1f9...7d8 Se din første uttalelse mot de 2 andre setningene. Er du ok med disse tingene? Føler du deg sett hvis dette er tilstedet i et fremtidig forhold? Det er en grunn til at du skriver innlegg her inne. Jeg tror kanskje dette med komplimenter er en mindre viktig ting i det store bildet. Da er det heller at han ikke viser interesse for dit liv i den daglige samtalen og sjalusi. Stol på magefølelsen din Anonymkode: 27fa1...f16 2 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #9 Skrevet 28. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Se din første uttalelse mot de 2 andre setningene. Er du ok med disse tingene? Føler du deg sett hvis dette er tilstedet i et fremtidig forhold? Det er en grunn til at du skriver innlegg her inne. Jeg tror kanskje dette med komplimenter er en mindre viktig ting i det store bildet. Da er det heller at han ikke viser interesse for dit liv i den daglige samtalen og sjalusi. Stol på magefølelsen din Anonymkode: 27fa1...f16 Takk for at du skreiv dette. Eg skulle til å skrive det samme. TS: du er ute etter å bli sett i eit forhold. Føler du deg sett av denne mannen? <3 Anonymkode: 13b02...399 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #10 Skrevet 28. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Se din første uttalelse mot de 2 andre setningene. Er du ok med disse tingene? Føler du deg sett hvis dette er tilstedet i et fremtidig forhold? Det er en grunn til at du skriver innlegg her inne. Jeg tror kanskje dette med komplimenter er en mindre viktig ting i det store bildet. Da er det heller at han ikke viser interesse for dit liv i den daglige samtalen og sjalusi. Stol på magefølelsen din Anonymkode: 27fa1...f16 Takk for svar, er nok mangel på det at han over melding og når vi er borte fra hverandre ikke lurer på hvordan min dag er og at han stiller lite spm tilbake som gjør at jeg tenker at han er feil for meg, men at det kanskje er normalt på et sånnt tidlig stadiet? Jeg er ikke vant til dateing over tid, men tidligere har der vært klaff fra starten og så har det blitt oss. Jeg har vært bevisst før jeg møtte han at jeg skal prøve ikke ha forventninger, bruke tid og ta ting derfra. Det er kun når jeg blir betatt jeg blir sånn som dette og det er så irriterende🙄 Anonymkode: 4b1f9...7d8 1 1
Gjest WhisperingWind Skrevet 28. oktober 2023 #11 Skrevet 28. oktober 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Takk for svar og du har helt rett. Vi bor i en liten by der han kommer fra og har nok sine tanker om damer som har vært med enkelte menn han ikke har respekt for eller har godt inntrykk av og da tenker dama ikke er noe for han om hun har vært borti enkelte typer menn. Jeg har ikke bodd her i mangel år og kjenner ikke så veldig mange i denne byen. Anonymkode: 4b1f9...7d8 Men det er dømmende. Hvem du har hatt sex med definerer ikke deg som person. Vi har alle en fortid og fokuset skal være på den du er i dag og hva du ser etter nå og i fremtiden.
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #12 Skrevet 28. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Takk for svar og du har helt rett. Vi bor i en liten by der han kommer fra og har nok sine tanker om damer som har vært med enkelte menn han ikke har respekt for eller har godt inntrykk av og da tenker dama ikke er noe for han om hun har vært borti enkelte typer menn. Jeg har ikke bodd her i mangel år og kjenner ikke så veldig mange i denne byen. Anonymkode: 4b1f9...7d8 Hvis daten hadde vært bortpå Donald Trump så er det et bilde jeg aldri hadde klart å slette fra hodet. Hvis daten hadde hatt sex med en «fiende» (hvis jeg hadde sånne), altså en fyr jeg hadde en pågående konflikt med så hadde det vært dillete. For meg høres det ut som om du gjør ting vanskelig. Dette er ikke et kriminelt forhør. Er han ok? Føler du deg vel sammen med ham? Ser du for deg en framtid hvor dere spiller hverandre bedre? Anonymkode: 05e53...0af 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #13 Skrevet 28. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Takk for svar, er nok mangel på det at han over melding og når vi er borte fra hverandre ikke lurer på hvordan min dag er og at han stiller lite spm tilbake som gjør at jeg tenker at han er feil for meg, men at det kanskje er normalt på et sånnt tidlig stadiet? Jeg er ikke vant til dateing over tid, men tidligere har der vært klaff fra starten og så har det blitt oss. Jeg har vært bevisst før jeg møtte han at jeg skal prøve ikke ha forventninger, bruke tid og ta ting derfra. Det er kun når jeg blir betatt jeg blir sånn som dette og det er så irriterende🙄 Anonymkode: 4b1f9...7d8 Synes du skal ha forventninger jeg. Jeg er singel selv, men dater ikke. Møter mange hyggelige menn i ulike sosiale sammenhenger. Mange er hyggelige og glade i å prate, men samtalen dreier seg om dem, deres liv eller interesser. Kjenner jeg fort kjeder meg i disse samtalene og går videre. Kjenn veldig godt etter rundt dette. I det minste må du prate med han om det. Dette med sjalusi er vanskelig. Den som er sjalu har alltid en forklaring/bortforklaring/unnskyldning, og da handler det alltid om hva andre gjør eller har gjort. Ikke hva de gjør selv. Så det er ikke uvanlig at sjalu mennesker har lite selvinnsikt. Evt liten evne til å se hvordan deres sjalusi er sårende Anonymkode: 27fa1...f16 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #14 Skrevet 28. oktober 2023 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Jeg er nok veldig var på ring pga dårlig erfaring med forhold og menn, men jeg må bare lufte noen tanker her. Jeg har nylig møtt en mann som jeg ble betatt av fra første møte. Vi møttes gjennom felles venner. Vi har pratet mye over meldinger og han kom på besøk til meg etter helga vi møttes. Det ble flørting første kvelden vi møttes. Vi begge er nok skeptisk og vi begge er 40 år +. Den første daten var veldig koselig og han koste seg han også tydeligvis, for det ble ganske sent på kveld før han gikk. I etterkant har han sagt at han ble enda mer interessert. Jeg øver meg på å ta det med ro og uten ha noen forventninger, men merker jeg takler dårlig startfasen. DeR er nok pga mine dårlige erfaringer som gjør at jeg blir fort stresset og på vakt etter tegn på at det ikke er mann for meg tross alt at jeg liker han veldig godt. Jeg vet hva jeg trenger i et forhold og en av de viktigste tingene er å føle meg sett. Det som skurrer litt er feks at når jeg har gitt han kompliment så svarer han med ja det er jeg eller det vet jeg. Vi har bra humor sammen så jeg kan spøke med slike ting å si du bør heller si takk etc. En annen ting er at han stille spørsmål sjelden tilbake om meg og mitt liv og hvordan jeg har det. Han har sendt meld før han sovner hver kveld, men så en kveld ble det helt stille. Jeg vet han er travel og har sikkert bare vært sliten etter en lang dag uten og tenke over det, men for min del blir det til at jeg tenker kanskje dette er riktig mann for meg. Jeg er redd jeg bare ødelegger for meg selv pga min egen frykt, men jeg orker ikke mer tull nå og merker jeg fort trekker meg fort pga sånne ting før jeg egentlig er blitt kjent med han. Det tar jo tid å bli kjent og man forholder seg jo ulikt til hverandre på et så tidlig stadiet. Det kan være han er litt usikker selv, siden han svarer sånn når jeg gir han kompliment. Han er en flott fyr og han vet jeg er en populær dame. Jeg har erfaring at menn kan føle jeg er for fin, selv om den ser jeg ikke selv. Jeg ser på meg som en helt vanlig dame. Hva tenker dere om dette? Der ble rotete og sikkert vanskelig å forstå, men jeg blir ikke klok på meg selv. Merker jeg trekker meg litt unnna når han blir sånn, men jeg liker fyren alt litt for godt. Han har vært opptatt av hvem jeg har vært på date med tidligere og har sagt at dersom du hadde hatt sex med han eller han hadde jeg ikke vært interessert i noe mer. Han har spørt når vi ska møtes igjen og vi har hatt kontakt daglig. Ellers er vi like med tanke på å bli kjent før vi er intime og han sa det er turnoff med damer som man får sex med etter første møte. Han virker ellers oppegående og en driftig mann med mange jern i ilden og liten tid til datering noe som passer meg bra pga jeg har liten egentid. Jeg er redd jeg er skadet, selv om jeg ellers har det bra så blir jeg sånn når jeg først treffer en jeg liker. Analyserer fort! Anonymkode: 4b1f9...7d8 Joda du er garantert litt skadet- eller merket, av tidligere erfaringer. Men nettopp derfor skal man være bevisst på hvem man innleder relasjoner til. Når jeg blir så usikker som du beskriver du er nå, så trigger det bare masse uro og angst. Og da er det ikke rett mann. Rett mann får meg trygg, ikke usikker. Jeg har utrygg tilknytning selv og vet at jeg har behov for en som ikke trigger for mye. Jeg må selvsagt jobbe med å roe ned og ikke forvente for mye etter første date- men han må også skape tryggheten jeg trenger. Anonymkode: b200d...106 2 1
exictence Skrevet 28. oktober 2023 #15 Skrevet 28. oktober 2023 Plutselig en kveld var det stille, sa du. Var det alltid han som tok initiativ til melding om kvelden? Jeg synes det må byttes på. Synes og det er rart de tingene du stiller spørsmålstegn ved.
Helene1982 Skrevet 28. oktober 2023 #16 Skrevet 28. oktober 2023 AnonymBruker skrev (41 minutter siden): Vi har pratet om dette og vi begge er enig om at fortid er fortid, men enkelte menn har han visst problemer med og tenker en dame som har vært bortpå en sånn type mann ikke er dame for han. Anonymkode: 4b1f9...7d8 jeg tenker at det er uproblematisk å ikke ønske å date samme person som vennene dine. Mulig dette er annerledes på mindre plasser, men jeg hadde ikke følt at han var kjip om han ikke ville date kompisenes ex'er. 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #17 Skrevet 28. oktober 2023 AnonymBruker skrev (46 minutter siden): Hvis daten hadde vært bortpå Donald Trump så er det et bilde jeg aldri hadde klart å slette fra hodet. Hvis daten hadde hatt sex med en «fiende» (hvis jeg hadde sånne), altså en fyr jeg hadde en pågående konflikt med så hadde det vært dillete. For meg høres det ut som om du gjør ting vanskelig. Dette er ikke et kriminelt forhør. Er han ok? Føler du deg vel sammen med ham? Ser du for deg en framtid hvor dere spiller hverandre bedre? Anonymkode: 05e53...0af Jeg kan klare å sette meg inn i det der og det er nok samme følelse han sitter med ang en spes type menn som har rykte på i denne byen og der blir ofte sånn på små plasser og dårlig erfaring med noen av dem😅 Jeg koste meg veldig sammen med han, er praten i etterkant som gjør at magefølelsen min er litt usikker. Jeg vet mye handler om meg selv. Det er jammen ikke lett å møte en mann i disse tider.. Det er sjelden jeg kjenner på en sånn tiltrekkning og følelser, så tenker jeg vil møte han igjen å så heller se hva jeg føler etter vi har fått litt tid sammen. Det tar ekstra lang tid å bli kjent pga vi begge er så opptatt på hver vår kant, så det gjør det også litt mer vanskelig. Anonymkode: 4b1f9...7d8
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #18 Skrevet 28. oktober 2023 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Joda du er garantert litt skadet- eller merket, av tidligere erfaringer. Men nettopp derfor skal man være bevisst på hvem man innleder relasjoner til. Når jeg blir så usikker som du beskriver du er nå, så trigger det bare masse uro og angst. Og da er det ikke rett mann. Rett mann får meg trygg, ikke usikker. Jeg har utrygg tilknytning selv og vet at jeg har behov for en som ikke trigger for mye. Jeg må selvsagt jobbe med å roe ned og ikke forvente for mye etter første date- men han må også skape tryggheten jeg trenger. Anonymkode: b200d...106 Takk for svar, du har nok rett. Jeg har lest en del om dette og kjenner meg igjen . Bare om jeg uansett mann vil være sånn i starten før jeg blir trygg? Anonymkode: 4b1f9...7d8
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #19 Skrevet 28. oktober 2023 Helene1982 skrev (17 minutter siden): jeg tenker at det er uproblematisk å ikke ønske å date samme person som vennene dine. Mulig dette er annerledes på mindre plasser, men jeg hadde ikke følt at han var kjip om han ikke ville date kompisenes ex'er. Der er jeg helt enig med deg i. Jeg kunne ikke datet menn som vennniner av meg hadde vært med. De jeg har pratet med er ikke kompiser av han. Anonymkode: 4b1f9...7d8 2
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #20 Skrevet 28. oktober 2023 Han høres ut som en voldsmann, jeg ville holdt meg langt unna. Anonymkode: 36ff8...397
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå