Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei, jeg er gravid for første gang etter ett ivf forsøk. Testet positivt igår og klinikk nevnte tidligere at ved positiv test skulle jeg ha en tidlig ultralyd for å sjekke at fosteret lå på riktig plass og om hjertet slo. Men når pleier denne å taes? 

Når tok dere deres første ultralyd? 

Anonymkode: fe069...410

Videoannonse
Annonse
Skrevet

5+6😊 da så vi plommesekk og en prikk med hjerteaksjon. Men det var nok helt på grensa, hadde jeg kommet en dag eller to før hadde vi nok ikke sett hjerteaksjon. Fikk ekstra oppfølging på sykehuset etter mange aborter, derfor det ble såpass tidlig. I første svangerskap var jeg på første ultralyd 7+0. 😊

Anonymkode: 1278f...3bf

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hei, jeg er gravid for første gang etter ett ivf forsøk. Testet positivt igår og klinikk nevnte tidligere at ved positiv test skulle jeg ha en tidlig ultralyd for å sjekke at fosteret lå på riktig plass og om hjertet slo. Men når pleier denne å taes? 

Når tok dere deres første ultralyd? 

Anonymkode: fe069...410

Mitt sykehus praktiserer slik at man får UL 3 uker etter test dag - 5 uker etter innsett ved ivf. De vil helst ikke ta UL før uke 7 for å minske sjangsene for at man ser for lite ved å ta tidligere.  Men det varierer nok fra sykehus til sykehus og klinikk til klinikk 

Anonymkode: e5848...a03

Skrevet

Uke 7+6 hadde jeg ultralyd på klinikken etter IvF🥰

Anonymkode: b2d7a...404

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...