anonyymb Skrevet 28. oktober 2023 #1 Skrevet 28. oktober 2023 Jeg og mannen min prøver å bli gravide. Jeg var gravid i uke 9 og fikk en (litt mildere enn vanlig) menstruasjonslignende blødning, hadde også litt menssmerter. Dro på legevakt etter anbefaling fra jordmor og hcg viste fortsatt gravid der, fikk henvisning til tidlig ultralyd noen dager senere. Var på denne timen igår og det gikk dårlig 💔 Jeg er helt knust og trodde ikke dette skulle skje på tross av blødningene jeg hadde opplevd. Vi valgte å være positive og tro at det bare var en blødning som kan oppstå i svangerskap. Men fosteret er dødt og legen kunne se at det lå igjen mye rester i livmor, men at det "begynte å komme på vei ut". Jeg fikk med meg piller til å få hjelp til å få ut alt (cytotec, smertestillende og kvalmestillende). Fulgte instruksjonene og begynte med pillene igår kveld kl 18 hjemme. Jeg lå og ventet og det skjedde ikke så mye. Fikk noen menskramper som ikke var noe verre enn de jeg vanligvis kan få. Jeg blødde heller ikke noe særlig. Var redd for å legge meg, men la meg til slutt ved 2 tiden i natt da det ikke skjedde mer. Jeg blør fortsatt nesten ingenting og nå kjenner jeg ingen kramper heller.. jeg venter på at sykepleier skal ringe meg idag for å spørre der om hva som skjer. Synes det er skummelt å vente på at dette skal skje da jeg fikk beskjed på sykehuset om at det kom til å gjøre svært vondt og at jeg kom til å blø mengder. Er det noen som har opplevd lignende eller vet noe om prosessen? Noen som kan forklare litt om hva jeg kan forvente? ❤️
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #2 Skrevet 28. oktober 2023 Jeg hadde en MA for 3 uker siden. Tok Cytotec hjemme for 3 uker siden..min opplevelse var heller ikke noe mer enn en vanlig mens. Mens smerter, mens blødning. Noe koaguler, men ikke mye. Tok tablettene om morningen, var helt ferdig ca 8t seinere. Krampene har helt borte etter 7t. Små spottet i ca 5 dager. Etter det ikke en dråpe. Var 8 uker. Var på UL sjekk for en uke siden. Alt var kommet ut. Jeg forventet også mye vondere og mye mer, men det er individuelt. Jeg ble forberedt på verre også. For noen er det som de beskrev til deg, for andre ikke. Anonymkode: 7a3ef...f14 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå