AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #1 Skrevet 28. oktober 2023 Har en baby på 3 mnd som sover i bæresele eller på brystet mitt på dagtid, sover alt fra 30 min - 2 timer. Våkentid er på 1- 2 timer. Litt kortere våkentid tidlig på dagen og lenger på ettermiddagen. Styrer dette selv. Uansett, hver kveld er lik. Hun sovner en halvtimes tid under amming i stua etter eldste er lagt, våkner som regel mellom 19:30 og 20:00. Ofte er hun ganske våken etter dette, mens andre ganger er hun tydelig trøtt. (Er dager hun ikke sovner nå, da går vi på soverommet for å legge, men det er samme greia). Når hun er klar for å legge seg (som regel rundt 21), ammer jeg i søvn. Da sovner hun fort og lett. Men uten unntak våkner hun igjen etter 30-40 minutter og hylgråter. Da ligger hun fortsatt oppå meg. Da er hun nesten umulig å få til å sovne igjen.. etter x antall ganger med å prøve amming, flaske med mme, smokk, synging, legge ned, prøve å sove i senga, sove oppå meg, byssing, smokk etc.. så sovner skikkelig etter 2- 4 timer. Klokka er sjeldent under midnatt før jeg får lagt henne ned. Men da igjen, sover hun godt og lenge. Alt fra 4-7 timer. Våkner for pupp, men er da lett og legge ned. Får hun mulighet, sover hun gjerne til i 09-10 tida før det er morgen. Men har et eldre barn og mann som jobber offshore, så når han er på jobb på baby vekkes for å levere eldste i barnehagen. Jeg skulle heller tenke meg at hun tok kvelden tidligere og våknet litt før på morgenen. Jeg bare lurer på hva jeg gjør galt siden hun får denne uroen ETTER hun egentlig har sovnet for natten. Har jo alltid et håp om at hun ikke får denne lange oppvåkningen, men jo. Sover hun for mye på dagen? For lite? Legger jeg for sent/tidlig? Eller er dette bare noe jeg må finne meg i?😆 føler meg aldri uthvilt på tross av at hun sover godt om natta pga. den sene kvelden og at eldste barnet ofte våkner i 6 tiden. Anonymkode: 3f5cf...d2b
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #2 Skrevet 28. oktober 2023 Hvorfor lar fu henne sove oppå deg? På tide å legge henne i seng og skape gode rutiner. Anonymkode: 19d49...aba 2
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #3 Skrevet 28. oktober 2023 Ingen av mine har tatt kveld før rundt midnatt i den alderen. Tiden frem dit bestod av dupper. Eldste kunne vi stille klokka etter - våknet på minuttet etter 30 minutters søvn. Det tok lang tid før det gikk lett å få henne over i neste søvnsyklus. Det bedret seg rundt seks måneders alder. Anonymkode: 88af3...afb
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #4 Skrevet 28. oktober 2023 Det første du gjør feil er at du lar henne sove oppå deg. Det beste er å la babyen sove ute i vogna si på dagtid. Anonymkode: 95103...33a 2 1 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #5 Skrevet 28. oktober 2023 Du gjør ingenting feil. Babyer på tre mnd er ofte akkurat sånn. De er små enda og sover litt i "rykk og napp". Noen får sovebabyer som sover bedre og tror da de gjør noe riktig. Tror bare det er flaks. Man må bare gjøre det som funker for å få sove så går det seg til med tiden. Anonymkode: 004e3...a65 3 2
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #6 Skrevet 28. oktober 2023 Tusen takk for svar😄 Det største ønsket mitt akkurat nå er at hun skal sove i vogna, men det går ikke. Det er HYLING. En sjelden gang sovner hun i kanskje 20 minutter men da må vogna trilles fort, men hylskriker når hun våkner. Selvfølgelig vil jeg at hun skal sove i vogna når jeg har et eldre barn å ta vare på også🥺 Det samme om natten, hun må sovne oppå meg for så å legges ned når hun er i dyp søvn. Prøvd utallige ganger å få henne til å sovne selv, men får det ikke til 😫 er jo litt sånn at man ikke gidder til slutt, for man vet det ikke funker.. Anonymkode: 3f5cf...d2b 2
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #7 Skrevet 28. oktober 2023 Hva gjør dere da for å få babyene til å sovne I egen seng? Evt. vogn på dagtid? Må også si at hun har vært klistremerke fra fødselen av, har også hatt mye vondt i magen men er blitt mye bedre med semper dråper. Anonymkode: 3f5cf...d2b
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #8 Skrevet 28. oktober 2023 Du gjør ingenting feil. Babyer er forskjellige! Og ikke hør på den som sier du ikke må la babyen sove oppå deg, noen har bare lette babyer som sovner hvor som helst. Det ordner seg til slutt❤️ Anonymkode: 973a5...25a 2 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #9 Skrevet 28. oktober 2023 Jeg vil bare si meg enig i at dette handler om at babyer er forskjellige. Dårlige netter og babyer som ikke lar seg legg på kvelden uten trøbbel er vanlig ved tre måneder. En hører gjerne at rundt den alderen blir det bedre, det er da de får døgnrytme. Men det er ikke en fasit som gjelder alle. Jeg hadde såpass flaks at jeg fikk babyene i motsatt rekkefølge. Babyen som sovnet senest for natten kom først. Og så kom lillesøster, som riktignok var en del våken om natten, men som sovnet og sov godt noen timer fra rundt kl. 19 fra hun var ca tre måneder. Dermed ble logistikken litt enklere for meg de ukene mannen var offshore, jeg kunne legge meg og stå opp senere med den eldste, for da hadde jeg jo bare en. Begge var slik at de var mye våkne og urolige frem til rundt midnatt før de så sov sitt lengste strekk for natten en periode. Men den eldste var slik frem til hun var rundt et halvt år og den yngste sovnet altså 19 da hun var 3 mnd. Mine sov i dobbeltsengen sammen med meg. Jeg ammet i søvn og snek meg ut. Men de første månedene sov de på meg frem til jeg la meg selv, og eldstejenta gjorde fortsatt det til godt over 3 mnd. Anonymkode: c5e2d...a47
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #10 Skrevet 28. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hvorfor lar fu henne sove oppå deg? På tide å legge henne i seng og skape gode rutiner. Anonymkode: 19d49...aba HAHA tror du ikke vi hadde gjort det dersom det var mulig? Anonymkode: de3ff...a22
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #11 Skrevet 28. oktober 2023 Har du prøvd Moonboon? Ser det er mange som skryter av den. Angrer på at vi ikke forsøkte det med våre klistremerker, spesielt yngste som verken likte vogn eller bæresele. Anonymkode: 88af3...afb 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #12 Skrevet 28. oktober 2023 3 hours ago, AnonymBruker said: Hvorfor lar fu henne sove oppå deg? På tide å legge henne i seng og skape gode rutiner. Anonymkode: 19d49...aba 2 hours ago, AnonymBruker said: Det første du gjør feil er at du lar henne sove oppå deg. Det beste er å la babyen sove ute i vogna si på dagtid. Anonymkode: 95103...33a Hallo det er ikke feil å la en liten baby sove på deg (så lenge man selv er våken) Det er supert for tilknytning og trygghet. Og noen babyer trenger den nærheten. Anonymkode: 071fb...464 2
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #13 Skrevet 28. oktober 2023 Stemmer for moonboon! Vår baby ville kun sove på oss de første månedene, og ville helst bli bært hele dagen, men alt ble mye bedre når vi fikk moonboon. Usikker på om det vil gjøre noe forskjell på natta, men kanskje babyen får en lengre kvil på kvelden uten å måtte sove på deg. Anonymkode: 6cb0b...429
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #14 Skrevet 28. oktober 2023 Tusen takk for svar🥰 har vurdert moonboon, men konkludert med at det er for dyrt + vi ikke skal ha flere barn😅 Godt å høre jeg ikke gjør noe feil.. syntes bare det er så rart siden hun er tydelig trøtt.. Ja, har gått å ventet på at hun skal bli 3 mnd, da alt liksom skal bli bedre da. Men er visst bare å holde ut😅 Anonymkode: 3f5cf...d2b
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #15 Skrevet 28. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Tusen takk for svar🥰 har vurdert moonboon, men konkludert med at det er for dyrt + vi ikke skal ha flere barn😅 Godt å høre jeg ikke gjør noe feil.. syntes bare det er så rart siden hun er tydelig trøtt.. Ja, har gått å ventet på at hun skal bli 3 mnd, da alt liksom skal bli bedre da. Men er visst bare å holde ut😅 Anonymkode: 3f5cf...d2b Jeg har noen venninner som skryter veldig av appen Hucleberry. Jeg prøvde den selv av nysgjerrighet, og syns den traff bra på når babyen trengte å sove. Men jeg prøvde den bare til min nr. to som sov greit nok uansett, og aner ikke om den hadde løst noe hvis det ikke var slik. Dessuten prøvde jeg en gratisversjon, og mener å huske at den forsvant, slik at alle måtte betale. Og da gadd jeg ikke mer. White noise hjalp også. Men igjen, med nr. to som ikke var så vrien med søvn i utgangspunktet. Håper dere snart kommer til punktet hvor det blir bedre! Anonymkode: c5e2d...a47
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #16 Skrevet 28. oktober 2023 Forsøkt å amme liggende i senga? Kanskje hun sover videre om hun sovner under amming og at du da ikke trenger å flytte henne når hun har sovnet. Anonymkode: c3d8d...bf0
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #17 Skrevet 28. oktober 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Tusen takk for svar🥰 har vurdert moonboon, men konkludert med at det er for dyrt + vi ikke skal ha flere barn😅 Godt å høre jeg ikke gjør noe feil.. syntes bare det er så rart siden hun er tydelig trøtt.. Ja, har gått å ventet på at hun skal bli 3 mnd, da alt liksom skal bli bedre da. Men er visst bare å holde ut😅 Anonymkode: 3f5cf...d2b Ligger flere ute til leie, så verdt et forsøk. Anonymkode: 42162...6bf
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå