norw Skrevet 29. oktober 2023 #81 Skrevet 29. oktober 2023 Merker man ikke antydning til dette på et langt tidligere tidspunkt? 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #82 Skrevet 29. oktober 2023 6 minutter siden, norw said: Merker man ikke antydning til dette på et langt tidligere tidspunkt? Prøvde å hinte til det samme. Fikk faktisk et svar tilbake tidligere i tråden der jeg blir fortalt at med min logikk så burde alle kvinner som får juling av mannen visst hva de gikk til, og sånn sett sier jeg indirekte at kvinner som blir slått også har skylden selv. Blir liksom litt meningsløst å prøve å bidra i samtalen når argumentasjonen er på det nivået..... Men ja jeg er enig med deg. Jeg tror det i de aller fleste tilfeller vil være mulig å se antydninger til dette tidligere. Anonymkode: 43bbb...7fe 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #83 Skrevet 30. oktober 2023 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Er du han der karen fra Syria? Han som er 30+ og mente han skulle date en 18-åring? I tilfelle kan jeg skjønne det underlige resonnementet... Anonymkode: 720be...5e6 jeg dater forskjellige aldersgrupper Anonymkode: 98786...69a
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #84 Skrevet 30. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Prøvde å hinte til det samme. Fikk faktisk et svar tilbake tidligere i tråden der jeg blir fortalt at med min logikk så burde alle kvinner som får juling av mannen visst hva de gikk til, og sånn sett sier jeg indirekte at kvinner som blir slått også har skylden selv. Blir liksom litt meningsløst å prøve å bidra i samtalen når argumentasjonen er på det nivået..... Men ja jeg er enig med deg. Jeg tror det i de aller fleste tilfeller vil være mulig å se antydninger til dette tidligere. Anonymkode: 43bbb...7fe Du fikk et godt svar. Hvis samboeren til TS på et tidlig tidspunkt hadde vist alle de sidene som har kommet frem etter at de fikk barn sammen, ville hun høyst sannsynlig ikke fått barn med ham. Oppførselen hans nå kommer av at han tror han har henne i sin hule hånd. De har fått barn sammen, og han har sett at hun gradvis har godtatt mye av oppførselen hans. Da kommer de dårlige trekkene frem i lyset. Du kjenner aldri et menneske fullt ut. Du kjenner det på overflaten, og de sidene det mennesket vil vise deg. En kan se etter tegn og avsløre de mest markante trekkene (som at en person er gjerrig, eller rasist), men det vil alltid være sider som man ikke kjenner. Tenk bare på alle de som er utro. Det er ikke sånn at det står skrevet i panna at han der vil dolke deg i ryggen om ti år. De kan vise sin avsky mot utroskap, og riste på hodet sammen med deg når naboen er utro, og så viser det seg flere år senere at han gjør akkurat det samme. Hvis alle visste hva fremtiden ville bringe, kunne vi unngått mange problemer. Men, det kan kanskje være til det beste for oss alle at vi ikke kjenner til alt. Det er imidlertid særdeles naivt og umodent å tro at man kjenner en person etter et år eller to. Går man og innbiller seg at man er en sånn menneskekjenner, da er det duket for overraskelser. Anonymkode: 720be...5e6 3 2
Gjest Angry Man Skrevet 30. oktober 2023 #85 Skrevet 30. oktober 2023 4 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har alltid en stor tro at da du en var ung dame, aviste du en eller flere gutter som var veldige glad i deg, som ville bry seg om deg, du valgte å såre dem, du valgte å knuse deres hjerter, de var snille og fine gutter og du var som ond jente som ville å gjøre dem triste, jeg vil si at en fin jente vil aldri være sammen med en dårlig mann, du fortjener denne behandlingen. Så like barn leker best Anonymkode: 98786...69a Uhhh. Du er jo riv ruskende gal.
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #86 Skrevet 30. oktober 2023 4 hours ago, AnonymBruker said: Hvis samboeren til TS på et tidlig tidspunkt hadde vist alle de sidene som har kommet frem etter at de fikk barn sammen, ville hun høyst sannsynlig ikke fått barn med ham. Anonymkode: 720be...5e6 Han var ikke raus til å begynne med. Han har kun endret seg marginalt. On 10/28/2023 at 8:43 AM, AnonymBruker said: Han forandret seg veldig med tiden rett etter jeg ble gravid. I tiden han enda var forelsket i meg så var han litt raus en gang i blandt, ikke veldig, men på de viktigste tingene den gang. Nå er det ingenting. Anonymkode: a4db8...ec2 Anonymkode: 79496...b80 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #87 Skrevet 30. oktober 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): ...Jeg har litt vanskelig for å tro at alle desse har vært 110% ansvarsfulle oppegående menn og så plutselig forandret seg så voldsomt når det kom barn inn i bildet... Anonymkode: 43bbb...7fe Enkelt å være 110 % ansvarsfull når en bare har seg selv å tenke på. Anonymkode: fe644...7f8 2
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #88 Skrevet 30. oktober 2023 Ser det er en del troll som har meldt seg på her... Til TS Dette er nøyaktig det jeg var redd for i mitt forrige forhold. En dag satt jeg og tenkte om jeg ønsket barn med min daværende partner, og svaret var veldig fort nei. Grunnen til det var fordi jeg visste at jeg kom til å måtte stå i alt helt alene -jeg hadde allerede ansvaret for alt i heimen vår, og han var også som mannen din, alt var et ork og et uff med mindre det gagnet han. Jeg tenkte at jeg fortsatt hadde mulighet til å påvirke fremtiden min, og hvis jeg skulle bringe et barn til verden så skulle det være med en mann jeg vet kom til å være en fantastisk pappa. Dette var faktisk vendepunktet i livet mitt og gjorde det slutt få mnd senere. Det er viktig å ha det bra hver dag, ikke bare "når det er bra, så er det bra", dere skal fungere sammen i hverdagen også. Anonymkode: 9f614...8f1 2 2 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #89 Skrevet 30. oktober 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): jeg dater forskjellige aldersgrupper Anonymkode: 98786...69a Det hjelper heller ikke å date forskjellige aldersgrupper når en er så trangsynt ovenfor kvinner som du er. Hvilket muslimsk land er du fra? Begynn å lese deg opp på likestilling Anonymkode: 6f255...08b
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #90 Skrevet 30. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 29.10.2023 den 22.30): Fordi jeg sier sannheten ? Anonymkode: 98786...69a Hvorfor ikke vise psykologen din hva du selv skriver? Så du endelig får den hjelpen du sårt trenger? Anonymkode: 6b1ed...a6d
Moonlin Skrevet 30. oktober 2023 #91 Skrevet 30. oktober 2023 Han er jo søren meg ikke en mann! Så lat og lite forståelse! Man skal jo ha et partner ikke en babygutt som samboer🙄
PGMVL Skrevet 5. november 2023 #92 Skrevet 5. november 2023 On 10/30/2023 at 12:28 AM, AnonymBruker said: Mulig du har rett. Men jeg har litt vanskelig for å tro det bare. Det å slå kvinner er jo heldigvis ikke spesielt vanlig. Og nei jeg mer ikke at det er kvinner sin feil. Det blir en litt annen greie så jeg vil ikke være med på den sammenligningen. Det er et godt stykke mellom vold og det å ikke kjøre kona si på jobb. Men skal man tro alle trådene her på KG om menn som ikke stiller opp i forbindelse med hus, hjem og barn så er jo dette relativt vanlig. Jeg har litt vanskelig for å tro at alle desse har vært 110% ansvarsfulle oppegående menn og så plutselig forandret seg så voldsomt når det kom barn inn i bildet. I noen tilfeller ja, og folk kan forandre seg både til det bedre og det verre. Men i mange tilfeller tror jeg nok tegnene har vært ganske tydelig lenge før. Og partneren har vel hatt et håp om forbedring når de blir familie med barn. Anonymkode: 43bbb...7fe Mener du seriøst at det er mer utrolig at en mann som var helt ok før blir latere og mindre omtenksom med tiden, enn at en mann som aldri har vært aggressiv før begynner å slå? Da er du rett og slett intellektuelt uærlig.
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #93 Skrevet 6. november 2023 Det kan være nyttig å snakke med en profesjonell rådgiver eller terapeut som kan hjelpe dere med å kommunisere og finne løsninger sammen. Anonymkode: 742b3...0dd
AnonymBruker Skrevet 6. november 2023 #94 Skrevet 6. november 2023 Enmanelskeråhate skrev (På 28.10.2023 den 8.58): Høres bedre ut å bo alene, for en type enig. da får hun i alle fall avlastning når ungen er hos faren. ts: har typen din diagnose? høres autistisk ut. minner mye om den karen som skrev her inn for et års tid siden om at han ventet barn med dama- og mente han gjorde alt rett og hun snyltet. han skjønte ikke at han var den som hadde feil. du kommer til angre bittert om du blir hos denne mannen og han ikek endrer seg. Anonymkode: ff6d4...e15
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå