Gå til innhold

Sex mot stress og nervøsitet?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest på gjest
Skrevet

I denne artiklen så påstås det at sex hjelper mot nervøsitet og stress................

Okei - hva med oss som "ikke har tilgang på" sex? Har vi tapt i utgangspunktet?

Er p.t. ikke i noe fast forhold - ikke vært det på leeeenge. Blir fryktelig deprimert av å lese sånt jeg............. det hjelper ikke akkurat på selvbildet og pågangsmotet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om man ikke har litt fantasi får man bare forbli stresset og nervøs da. :ler:

Skrevet

Jeg er heller ikke i noe forhold og har heller ikke sex. Det beste rådet jeg kan gi deg er å ikke tro på alt du leser slike steder som vgnett og nettavisen. De skriver slike artikler kun for å tjene penger.

Hvis du sliter med stress vil jeg anbefale deg å heller prøve yoga eller acem-meditasjon. da får man kontakt med seg selv på en helt annen måte når man har sex. Trening hjelper også mot spenninger i kroppen, på samme måte som sex.

Men uansett klarer du vel kanskje å tilfredsstille deg selv?

Gjest Annen gjest
Skrevet
Jeg er heller ikke i noe forhold og har heller ikke sex. Det beste rådet jeg kan gi deg er å ikke tro på alt du leser slike steder som vgnett og nettavisen. De skriver slike artikler kun for å tjene penger.

Hvis du sliter med stress vil jeg anbefale deg å heller prøve yoga eller acem-meditasjon. da får man kontakt med seg selv på en helt annen måte når man har sex. Trening hjelper også mot spenninger i kroppen, på samme måte som sex.

Men uansett klarer du vel kanskje å tilfredsstille deg selv?

Det handler vel mer om ønsket om nærkontakt med et annet menneske å gjøre, tenker jeg.

Skrevet

Enig med siste gjest............ den nærheten man savner får man ikke ved å kose med seg selv.

Leste artiklen nå - og der står det også at å kose med seg selv ikke hjelper.

Det er samleie det går på.............

Skrevet

pluss at det er gleden over å kunne glede andre.

Skrevet

Da jeg var single vurderte jeg - høyst seriøst - å gå til fysioterapeut for å få litt hudkontakt. Huden min skrek etter hudkontakt og fysisk nærhet. Så viktig kan det være, og sex er også en formidler av dette... (Jeg hadde selvfølgelig mye spenninge i kroppen også...) :klem1:

Gjest Gjest_ravnaskrik_*
Skrevet

Jeg er singel, men har fått en venn jeg har sex med. Jeg har i perioder ikke orket tilfredstille meg selv. På mange måter har jeg vært seksuelt "død"... men det har ikke bekymret meg nevneverdig. Jeg vet av erfaring at slikt går i perioder...og jeg stoler på at kroppen ordner opp i problemet...

Hudkontakt er viktig, men det går an å være snill med seg selv "gi seg en klapp på skulderen, stryke hendene over magen... osv". Man trenger ikke en partner, men nå er jeg litt inhabil fordi jeg har en venn som både gir meg hudkontakt, sex og oppmerksomhet ellers... og jeg gir det samme tilbake...

Skrevet

Å 'være god med seg selv' går an, men det er ikke helt det samme. En god klem fra en venn kan ikke erstattes av å klappe seg selv på skulderen - ikke for min del ihvertfall. Det er mye man kan gjøre for seg selv - et godt bad med oljer og skum, en god bok, en varm kopp te, kjenne at kroppen har godt av det, men jeg våger påstanden at en partner ikke kan erstattes når det gjelder fysisk nærhet og hudkontakt. Og det kan være - som du skriver - en god venn man bare har som seksualpartner.

Skrevet
I denne artiklen så påstås det at sex hjelper mot nervøsitet og stress................

Okei - hva med oss som "ikke har tilgang på" sex?  Har vi tapt i utgangspunktet?

Er p.t. ikke i noe fast forhold - ikke vært det på leeeenge.  Blir fryktelig deprimert av å lese sånt jeg.............  det hjelper ikke akkurat på selvbildet og pågangsmotet.

Onani kan hjelpe. Det er jo sex med en selv. Mange mener at onani gjør deg avslappet og mer i kontakt med din egen kropp.

Jeg synes faktisk det ligger noe i det. ;)

:klem:

Skrevet

man blir jo nervøs av å onanere da..... Det organet som virker sterkest må vel være øret,.... man vil jo høre om noen kommer..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...