Martelè Skrevet 27. oktober 2023 #1 Skrevet 27. oktober 2023 Om du er en gamer, så har du sikkert hørt om sjangeren datingsimulator. Dette er en sjanger som domineres av asiatiske spillutviklere og kommer oftest i form av visual novels, men de siste årene har sett slike spill utviklet av vestlige studioer. Et nylig eksempel som jeg likte og som jeg anbefaler er Ten Dates. Skuespillerprestasjonene er sjarmerende og likendes og gameplayet er minimalistisk. En hvilket som helst idiot kan ace dette I disse spillene, gjør man dialogvalg og utfører moralske avgjørelser med konsekvenser, akkurat som man ser i rollespill (RPG) Her er spørsmålet mitt til dere: tror dere at disse spillene kan være til hjelp for folk som er uerfarne og/eller kanskje delvis nervøs for å date? Kan man lære fra disse valgene en gjør i spillene? Jeg sier ikke at disse spillene er en skuddsikker form for trening, og jeg sier heller ikke de er kjemperealistiske. Men om du spør meg om jeg mener at man kan, til en viss grad, lære karisma og si de "rette" tingene i rett tid, så mener jeg de faktisk kan det. På samme måte som rollespill med valg-og-konsekvense system. Du må huske på det at de som skrev manuset og bestemte reaksjonene som karakterene gjør til dine valg, ble skrevet av ekte mennesker med følelser. Dette betyr at andre folk IRL kan reagere slik også Så hva tenker du? Kan datingsimulatorer være et nødvendig spark i ræva for noen? - mvh videopsilldesigner
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #2 Skrevet 2. november 2023 Om man har absolutt null erfaring og ikke aner hva man skal si så kan kanskje disse simulatorene hjelpe. Men mitt inntrykk er at det vanskeligste med dating er at det faktisk står noe på spill. Du ønsker å bli likt av den andre personen. Det gjør en nervøs. Ved en simulator så står ikke noe på spill. Man fjerner all nervøsiteten og man fjerner følelsene man har for personen man konverserer med. Anonymkode: 33224...070 1
Pålet Skrevet 2. november 2023 #3 Skrevet 2. november 2023 Dette må testes. Ikke for erfaring men for å se hvordan det fungerer og skapelsen av historier. Nytt for meg, så takk for tips til noe nytt å gjøre
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #4 Skrevet 2. november 2023 Jeg synes dette høres ut som en bra ting, og jeg har absolutt tro på at dette kan hjelpe noen. Anonymkode: a7304...fa6
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #5 Skrevet 2. november 2023 Jeg tenker det kan være en nyttig måte å få gode dialogferdigheter inn i ryggmargen, og kanskje kan det trigge interesse for å lære mer om tema som blir snakket om på datene for å bygge sin karakter (dannelse, om du vil). Men jeg tror det er viktig at skuespillerne i spillene ikke er uvanlig pene, det er vel et problem i dating allerede at folk tror utseende er noe av det viktigste å gå etter og at man kun vi ha slike som ser ut som det man ser på TV og i media. Anonymkode: 3c15a...f14
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå