AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #1 Skrevet 27. oktober 2023 Operterte bort mandlene på tirsdag, og fikk blant annet xylocain spray på resept. Takk gud for denne, funker helt fantastisk bra! Meeen, etter og ha lest pakningsvedlegget litt mer nøye enn det jeg gjorde første gang (desperat etter å få bedøvd halsen), ser jeg jo at det står at selve røret man setter på flaska kun skal brukes EN gang.. Og at man må kjøpe pakker med engangsrør på apoteket. Det ble jeg ikke opplyst om når jeg hentet ut sprayen..og det var kun ett rør i pakken. Og ikke nok med det..men har googla meg fram til at en pakke med 50 rør koster 900 spenn!? 😬 Så, det enkleste er jo bare å bruke samma røret om igjen, tipper det går bra.. Meeeen, i desperasjonens øyeblikk kom jeg også i fare for å klippe i røret for å få åpning.. Det skulle jeg heller ikke gjort, det står det også i pakmingsvedlegget🙈 Det kan ødelegge sprayen.. Og ja , syns kanskje det kommer litt vel mye og hardt ut av røret😬 Så... Noen som har erfaring med denne sprayen? Kan ikke finne NOEN andre som har nevnt å ha brukt denne i forbindelse med smertelindring etter mandeloperasjon!? Bare litt nyskjerrig egentlig.. Og trenger kanskje litt bekreftelse på at jeg ikke kommer til å dø av å bruke samme rører som jeg har klipt i, i en uke til😅 Anonymkode: 064de...005
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #2 Skrevet 28. oktober 2023 Om det er bekymring for bakterier som gjør at rørene bare skal brukes en gang kan du sterilisere det mellom hvert gang du bruker det. Anonymkode: d1ee6...70a
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #3 Skrevet 28. oktober 2023 Disse sprayflaskene brukes til flere pasienter, men man skifter rør mellom hver pasient. Du trenger ikke det når du er den eneste som bruker den, tørk evt over med desinfeksjonssprit når du bruker den. Blir der samme som nesespray som du stapper inn i din egen nese gang etter gang. Anonymkode: c69e0...967 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #4 Skrevet 30. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 28.10.2023 den 0.06): Operterte bort mandlene på tirsdag, og fikk blant annet xylocain spray på resept. Takk gud for denne, funker helt fantastisk bra! Meeen, etter og ha lest pakningsvedlegget litt mer nøye enn det jeg gjorde første gang (desperat etter å få bedøvd halsen), ser jeg jo at det står at selve røret man setter på flaska kun skal brukes EN gang.. Og at man må kjøpe pakker med engangsrør på apoteket. Det ble jeg ikke opplyst om når jeg hentet ut sprayen..og det var kun ett rør i pakken. Og ikke nok med det..men har googla meg fram til at en pakke med 50 rør koster 900 spenn!? 😬 Så, det enkleste er jo bare å bruke samma røret om igjen, tipper det går bra.. Meeeen, i desperasjonens øyeblikk kom jeg også i fare for å klippe i røret for å få åpning.. Det skulle jeg heller ikke gjort, det står det også i pakmingsvedlegget🙈 Det kan ødelegge sprayen.. Og ja , syns kanskje det kommer litt vel mye og hardt ut av røret😬 Så... Noen som har erfaring med denne sprayen? Kan ikke finne NOEN andre som har nevnt å ha brukt denne i forbindelse med smertelindring etter mandeloperasjon!? Bare litt nyskjerrig egentlig.. Og trenger kanskje litt bekreftelse på at jeg ikke kommer til å dø av å bruke samme rører som jeg har klipt i, i en uke til😅 Anonymkode: 064de...005 Det går nok helt fint☺️ Dette er bare noe de sier for å sikre seg. + tjene litt ekstra penger såklart. Xylocain i seg er et harmløst bedøvelsesmiddel som kan brukes overalt. Til og med i underlivet. Anonymkode: ede2a...bff
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå