Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
Min kamerats konklusjon, som han gjentar og gjentar til mannlige venner?

"Ikke gift dere, karer! Med en gang dere gjør det, forsvinner deres sympatiske, sexy kjæreste, og inn kommer et kravstort, masete kvinnfolk!"

Say no more :ler:

Har hørt det samme mange ganger fra mine mannlige venner! Nå skal det sies at min snertne sportsbil nok blir solgt hvis jeg blir gravid, siden jeg rett og slett ikke vil være i stand til å kile meg inn bak rattet med mage, men kjedelige biler blir det aldri snakk om. Blir nok en langt over gjennomsnittet sprek stasjonsvogn på meg...

Tidlig i 20-årene var jeg visstnok også et dårlig "koneemne", men de siste årene har jeg hørt mange ganger at det var slike som meg man burde satset på. D.v.s. jenter som er i stand til å skaffe seg en utdannelse, tjene sine egne penger og kjøpe hus der hun selv vil!

Jeg har for øvrig fryktelig mange fordommer m.h.t. mødre i parforhold! De er supersexy, deilige og, ikke minst, alltid tilgjengelige helt til de blir gravide. Da er det "kroken på døra" og den stakkars mannen må fint greie seg uten sex og kos til det blir aktuellt med et barn til. I mellomtiden har han levd med en partner som overhodet ikke er interessert i hvordan han har det, bare hva han kan klare å skaffe av goder. Skulle idioten finne på å kaste så mye som et blikk på en annen kvinne, er helvetet løs! Å ha egne behov og følelser kan han bare glemme... Når han ikke orker mer og finner noen som bryr seg om ham, er han en grusom egoist som brått står på gaten. Deretter må han forsørge de barna han sjelden eller aldri får se og mor starter på nytt.

Endret av Leo
Videoannonse
Annonse
Gjest Betty Boop
Skrevet
Min kamerats konklusjon, som han gjentar og gjentar til mannlige venner?

"Ikke gift dere, karer! Med en gang dere gjør det, forsvinner deres sympatiske, sexy kjæreste, og inn kommer et kravstort, masete kvinnfolk!"

Say no more :ler:

Du har vel hørt hva som er forskjellen på en elsker og en ektemann?

En ektemann er en elsker som har fått nerven trukket. :grine2:

Jeg kan skrive under på den!

Skrevet

- Etter å ha lest innlegget ditt, vet jeg ikke helt hvem som føler mest for trøst, da. .. ;)

Dette VAR ment som en parodi-tråd til "fordommer mot alenemødre", med en litt alvorlig undertone. Egentlig slengte jeg ut denne også som et eksperiment, for tråden som omhandlet fordommer om alenemødre fikk meg rett og slett til å lure på hva reaksjonene ville bli hvis vi laget en tråd som omhandlet fordommer mot Det "vanlige", det "normale", majoriteten. Og joda, noen av dere HAR hjulpet meg til å bekrefte mistanken jeg hadde... Det ville bli sett på som en parodi. Det ville bli sett på som en "trøste meg selv-tråd" for bitre alenemødre. Men, hvorfor skal det egentlig være mer legitimt å ha fordommer mot oss alenemødre, enn

det er motsatt?

DET lurer jeg ennå litt på, da. ;)

Skrevet
- Etter å ha lest innlegget ditt, vet jeg ikke helt hvem som føler mest for trøst, da. ..  ;)

Dette VAR ment som en parodi-tråd til "fordommer mot alenemødre", med en litt alvorlig undertone. Egentlig slengte jeg ut denne også som et eksperiment, for tråden som omhandlet fordommer om alenemødre fikk meg rett og slett til å lure på hva reaksjonene ville bli hvis vi laget en tråd som omhandlet fordommer mot Det "vanlige", det "normale", majoriteten. Og joda, noen av dere HAR hjulpet meg til å bekrefte mistanken jeg hadde... Det ville bli sett på som en parodi. Det ville bli sett på som en "trøste meg selv-tråd" for bitre alenemødre. Men, hvorfor skal det egentlig være mer legitimt å ha fordommer mot oss alenemødre, enn

det er motsatt?

DET lurer jeg ennå litt på, da. ;)

Som sagt så vet jeg ikke helt om jeg skal kalle meg alenemor eller ikke. Føler vel egentlig at jeg ikke er noen av delene. Er ikke i parforhold akkurat nå, men er heller ikke alene med ungene, siden jeg og faren til ungene samarbeider godt om dette. Så hvis det var meg du hintet til som trenger trøst, så har jeg som sagt en liten fot på begge sider, og føler meg ikke truffet som hverken det ene eller det andre. Som jeg også sa, kan vi plutselig bli det vi ikke er - og vi forandrer vel ikke automatisk personlighet for det?

Forøvrig tror jeg kanskje at alenemødre lager disse fordommene litt selv, ved å stadig sette fokus på dem. De fleste tråder om "hva synes dere om alenemødre" ser ut til å være startet av alenemødre..

Skrevet

Jeg har for øvrig fryktelig mange fordommer m.h.t. mødre i parforhold! De er supersexy, deilige og, ikke minst, alltid tilgjengelige helt til de blir gravide. Da er det "kroken på døra" og den stakkars mannen må fint greie seg uten sex og kos til det blir aktuellt med et barn til. I mellomtiden har han levd med en partner som overhodet ikke er interessert i hvordan han har det, bare hva han kan klare å skaffe av goder. Skulle idioten finne på å kaste så mye som et blikk på en annen kvinne, er helvetet løs! Å ha egne behov og følelser kan han bare glemme... Når han ikke orker mer og finner noen som bryr seg om ham, er han en grusom egoist som brått står på gaten. Deretter må han forsørge de barna han sjelden eller aldri får se og mor starter på nytt.

Oi oi oi, tror jammen mannen min har det unormalt bra da.. For her er det i allefall ikke slik som du skriver. Snarere tvert i mot.

Skrevet

Og det er da HUN blir alenemor...

:ler2:

Skrevet
Oi oi oi, tror jammen mannen min har det unormalt bra da.. For her er det i allefall ikke slik som du skriver. Snarere tvert i mot.

Det er jo bare en fordom jeg har da vet du ;) . Jeg går jo ikke for alvor rundt og tror at det er slik i alle forhold!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...