Gå til innhold

Samboeren min ser dobbelt!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboeren min ser dobbelt, det har han gjort i flere år, men har ikke sagt at det har vært så ille som før nå. Hva kan dette være? Har optiker time imorgen, så blir spennende.. har noen opplevd noe lignende???

Anonymkode: 877be...a0f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette bør han ha dratt til lege med for lenge siden!! Ser han dobbelt også når han dekker til det ene øyet (og ser kun med ett øye), eller ser han kun dobbelt når han ser med begge øyne? Er det noe forskjell i om han ser på noe langt fra eller nærme? Blir det verre hvis han ser i en bestemt retning?

• Liker 1
Skrevet
kaffegirl skrev (Akkurat nå):

Dette bør han ha dratt til lege med for lenge siden!! Ser han dobbelt også når han dekker til det ene øyet (og ser kun med ett øye), eller ser han kun dobbelt når han ser med begge øyne? Er det noe forskjell i om han ser på noe langt fra eller nærme? Blir det verre hvis han ser i en bestemt retning?

Han ser ikke dobbelt om han dekker til det ene øyet. Det blir verre visst han ser i forskjellige retninger. Vet du noe om dette?

Skrevet

Jeg gjorde det før, det var indre skjeling. Jeg fikk operasjon og ser nå helt fint. 

Anonymkode: 69f8a...73f

Skrevet
Anonym21345 skrev (Akkurat nå):

Han ser ikke dobbelt om han dekker til det ene øyet. Det blir verre visst han ser i forskjellige retninger. Vet du noe om dette?

Muligens en lammelse av en øyemuskel. Men jeg er ikke noen øyelege (kun student innenfor medisin). Men helt seriøst ville jeg ha ringt legevakt og konferert med dem i kveld eller i morgen. Og i hvertfall bestille akutt legetime på mandag. 

Skrevet

Trolig skjeler han. Bestill time hos øyenlege, ikke optiker. Optiker gir gjerne briller med prismer, som joda hjelper, men det fikser ikke det egentlige problemet. 

Hvis dere ikke bestiller en øyelegetime privat, så gå gjennom fastlegen og sørg for henvisning. 

Anonymkode: 6c481...7ae

Skrevet

Binokulært dobbeltsyn har en lang liste av mulige årsaker, flere alvorlige.
Jeg vil absolutt tatt kontakt med lege/øyenlege. 

Skrevet

Sett dobbelt i flere år og ikke oppsøkt lege..? Da er det virkelig på tide. 

Anonymkode: 1dcf6...ec3

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Trolig skjeler han. Bestill time hos øyenlege, ikke optiker. Optiker gir gjerne briller med prismer, som joda hjelper, men det fikser ikke det egentlige problemet. 

Hvis dere ikke bestiller en øyelegetime privat, så gå gjennom fastlegen og sørg for henvisning. 

Anonymkode: 6c481...7ae

Optiker har henvisningsmulighet direkte til øyelege om det er behov. I tillegg har optiker mye bedre utstyr for å utrede synet, enn fastlegen har. 

Dobbeltsyn over mange år trenger ikke legevakt, men dobbeltsyn som er i forverring trenger det. Det kan være en prosess i utvikling i hjernen. 

Og han skal ikke kjøre bil!

Anonymkode: c287e...f62

• Liker 1
Skrevet

Hvordan gikk det, ts?

Anonymkode: c287e...f62

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...