*Emma* Skrevet 26. januar 2006 #1 Skrevet 26. januar 2006 Er det andre her som skal gifte seg i utlandet. Alt er så nytt så jeg har ikke hatt tid til å ringe UD etc etc å sjekke...tenkte kanskje noen her viste.. Hva trenger jeg å ordne av papirer på forhånd, for at ekteskapet skal være godkjent her i Norge også. Vi skal ikke gifte oss i noen kirke eller ved noen ambassade......
Gjest Gjest Skrevet 26. januar 2006 #2 Skrevet 26. januar 2006 Hvor skal du gifte deg da? Du må ha de vanlige papirene + at de ofte må være oversatt til det språket landet du skal gifte deg i har(hvis ikke det er en norsk vigsler da). Lykke til
*Emma* Skrevet 26. januar 2006 Forfatter #3 Skrevet 26. januar 2006 Vi skal gifte oss i Florida - i Disney World. De arrangerer bryllup på diverse super romantiske steder der www.disneyweddings.com
Gjest lipgloss Skrevet 28. januar 2006 #4 Skrevet 28. januar 2006 vi skal gifte oss i England i 2007. Ikke på ambassade eller sjømannskirke, men forhåpentligvis et borgerlig bryllup med en engelsk registar. aner foreløpig ingenting om hvilke papirer som må fylles ut eller noe sånt... vanskelig å få vite hva som er mulig, og hva som blir godkjent
Pasha Skrevet 29. januar 2006 #5 Skrevet 29. januar 2006 jeg skal gifte meg i New York til høsten. Det du trenger av papirer fra norge er vel de samme papriene som man hadde trengt dersom man skulle ha giftet seg i norge. forlover-erklæring og prøvelsepapirer..
Gjest Gjest Skrevet 29. januar 2006 #6 Skrevet 29. januar 2006 Det er rett det som blir sagt over, bare pass på at ikke dere fyller ut papirene for tidlig... De er ikke gyldige i mere enn tre mnd. Mange steder vil ha tilsendt papirene (evt kopier) på forhånd. Ta kontakt med den norske ambassaden. Etter mine erfaringer er de svært behjelpelige med sånne ting... Lykke til! Jeg selv skal gifte meg i Sverige :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå