AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #1 Skrevet 27. oktober 2023 Noko spesielt ein bør tenke på i forkant? Noko som er lurt å ta med av ting? Korleis er det der? Er så redd for å bli sett på som lat. Eg prøver så hardt... Anonymkode: bc752...cf0
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #2 Skrevet 27. oktober 2023 Du er heldig som får komme dit, det er et fantastisk sted! Du har vel fått en liten brosjyre hvor det står hva du skal ha med deg. Du behøver ikke noe mer enn det. Så lenge du møter opp med en positiv holdning er det ingen som tror at du er lat. Det er en grunn til at du skal på rehabilitering. De som jobber der er flinke folk og de vet hva de gjør. De ønsker ikke at folk skal slite seg ut og bli enda sykere av oppholdet. Vi fikk stadig beskjed om at vi selv må se hva vi klarte å være med på. Det eneste de krevde var at vi ga beskjed om vi måtte stå over en aktivitet. I gruppa mi var det ingen som klarte å være med på alt og det ble møtt med full forståelse. Det vanskelige var å begrense seg, for det var så mange morsomme ting å gjøre der, også utenfor det faste opplegget. Men som syk klarer man ikke alt. Gled deg til god mat, fine fasiliteter og fantastisk beliggenhet med naturen rett utenfor døra. Skulle ønske jeg kunne dra tilbake. Eller helst at jeg kunne ha bodd der hele året! Lykke til! Anonymkode: c8594...6da
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #3 Skrevet 27. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Du er heldig som får komme dit, det er et fantastisk sted! Du har vel fått en liten brosjyre hvor det står hva du skal ha med deg. Du behøver ikke noe mer enn det. Så lenge du møter opp med en positiv holdning er det ingen som tror at du er lat. Det er en grunn til at du skal på rehabilitering. De som jobber der er flinke folk og de vet hva de gjør. De ønsker ikke at folk skal slite seg ut og bli enda sykere av oppholdet. Vi fikk stadig beskjed om at vi selv må se hva vi klarte å være med på. Det eneste de krevde var at vi ga beskjed om vi måtte stå over en aktivitet. I gruppa mi var det ingen som klarte å være med på alt og det ble møtt med full forståelse. Det vanskelige var å begrense seg, for det var så mange morsomme ting å gjøre der, også utenfor det faste opplegget. Men som syk klarer man ikke alt. Gled deg til god mat, fine fasiliteter og fantastisk beliggenhet med naturen rett utenfor døra. Skulle ønske jeg kunne dra tilbake. Eller helst at jeg kunne ha bodd der hele året! Lykke til! Anonymkode: c8594...6da Var det program fra 08-15? Anonymkode: d36ca...9da
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #4 Skrevet 27. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du er heldig som får komme dit, det er et fantastisk sted! Du har vel fått en liten brosjyre hvor det står hva du skal ha med deg. Du behøver ikke noe mer enn det. Så lenge du møter opp med en positiv holdning er det ingen som tror at du er lat. Det er en grunn til at du skal på rehabilitering. De som jobber der er flinke folk og de vet hva de gjør. De ønsker ikke at folk skal slite seg ut og bli enda sykere av oppholdet. Vi fikk stadig beskjed om at vi selv må se hva vi klarte å være med på. Det eneste de krevde var at vi ga beskjed om vi måtte stå over en aktivitet. I gruppa mi var det ingen som klarte å være med på alt og det ble møtt med full forståelse. Det vanskelige var å begrense seg, for det var så mange morsomme ting å gjøre der, også utenfor det faste opplegget. Men som syk klarer man ikke alt. Gled deg til god mat, fine fasiliteter og fantastisk beliggenhet med naturen rett utenfor døra. Skulle ønske jeg kunne dra tilbake. Eller helst at jeg kunne ha bodd der hele året! Lykke til! Anonymkode: c8594...6da Tusen takk, jo berre om det var noko ein tenkte i etterkant kunne vore ok og hatt med. Kjører sjølv så kan ta med det eg ønsker. Gruer meg litt, mest eigentleg til vegen ned. Men skal eg stresse med å bytte buss 4 gonger er eg I alle fall ikkje i form første 4 dagar. Muligens ikkje om eg kjører sjølv heller men.. Eg er litt system og kontrollfreak 😝 Så mangler eg noko stig panikken. Håper og krysser fingrene for godt opphold ☺️ Anonymkode: bc752...cf0
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #5 Skrevet 28. oktober 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Var det program fra 08-15? Anonymkode: d36ca...9da Programmet varierte fra dag til dag. Vi hadde vel i snitt en time opplegg før lunsj og en time etter lunsj, hvor det var lagt inn god tid til hvile i mellom. Men dette kan nok også variere ut ifra hvilken type rehabilitering man er på. I tillegg var det flere frivillige aktiviteter man kunne melde seg på på ettermiddag/kveld og i helgene. Anonymkode: c8594...6da
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #6 Skrevet 28. oktober 2023 Synes det blir feil å kalle det rehabilitering, jeg var ødelagt i 3mndr etterpå. Har en utmattelse etter virusinfeksjon. Det ble altfor mye aktivering for min del, men ble ikke hørt uansett hvor mye jeg sa fra. Siste uken måtte jeg nekte, så da hvilte jeg mest mulig før hjemreise. Anonymkode: 758c2...95c 3
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #7 Skrevet 28. oktober 2023 AnonymBruker skrev (10 timer siden): Synes det blir feil å kalle det rehabilitering, jeg var ødelagt i 3mndr etterpå. Har en utmattelse etter virusinfeksjon. Det ble altfor mye aktivering for min del, men ble ikke hørt uansett hvor mye jeg sa fra. Siste uken måtte jeg nekte, så da hvilte jeg mest mulig før hjemreise. Anonymkode: 758c2...95c Har dessverre samme erfaring som deg. Men det er ikke noe galt med rehabilitering, vi var bare uheldige og ble sent dit til feil tid, siden vi var for syke til å være der. Jeg har blitt bedre i ettertid og tenker å prøve med på en ny rehabilitering hvis jeg får mulighet. Men det er greit å være klar over at man bør ha en viss kapasitet for å delta og få et utbytte av rehabilitering. Reisen dit er krevende, alle måltider spises i spisesal, aktiviteter osv. Anonymkode: 93e44...ca5 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #8 Skrevet 29. oktober 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Har dessverre samme erfaring som deg. Men det er ikke noe galt med rehabilitering, vi var bare uheldige og ble sent dit til feil tid, siden vi var for syke til å være der. Jeg har blitt bedre i ettertid og tenker å prøve med på en ny rehabilitering hvis jeg får mulighet. Men det er greit å være klar over at man bør ha en viss kapasitet for å delta og få et utbytte av rehabilitering. Reisen dit er krevende, alle måltider spises i spisesal, aktiviteter osv. Anonymkode: 93e44...ca5 Vel, rehabelitering er noe man klarer hjemme. Med eget opplegg som er tilpasset, der man øker saaaakte. Det ser jeg på som en god løsning! Ikke å sende noen på et 4-8ukers opplegg med tro om at det har noen form for bedring. Totalt bortkasta penger for staten. Kosthold(fjern all dritt), hvile, tilpasset aktivitet...gåturer...sykkeltur. Bevegelse, ikke tung styrketrening! Fokuser på bevegelse. Nå kan jeg gå tur på minst 1t sammenhengende... Så en ukes hvile etterpå...med bare hverdagsting som å lage mat. Anonymkode: 758c2...95c
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #9 Skrevet 29. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 28.10.2023 den 19.03): Har dessverre samme erfaring som deg. Men det er ikke noe galt med rehabilitering, vi var bare uheldige og ble sent dit til feil tid, siden vi var for syke til å være der. Jeg har blitt bedre i ettertid og tenker å prøve med på en ny rehabilitering hvis jeg får mulighet. Men det er greit å være klar over at man bør ha en viss kapasitet for å delta og få et utbytte av rehabilitering. Reisen dit er krevende, alle måltider spises i spisesal, aktiviteter osv. Anonymkode: 93e44...ca5 Litt dette eg også tenkte på. Takk! Anonymkode: bc752...cf0
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #10 Skrevet 29. oktober 2023 Eg også lurer på om eg faktisk ikkje er "frisk nok"... Så er det jo dette om kor mykje ein MÅ klare, må gjennomføre. Og eg kjem til å gjere alt, og eg er redd for å komme heim sliten. Veileder på NAV lurer faktisk på om det kan være for tidlig for meg. Psykolog trur eg er "overklar"... Anonymkode: bc752...cf0
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #11 Skrevet 30. oktober 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Eg også lurer på om eg faktisk ikkje er "frisk nok"... Så er det jo dette om kor mykje ein MÅ klare, må gjennomføre. Og eg kjem til å gjere alt, og eg er redd for å komme heim sliten. Veileder på NAV lurer faktisk på om det kan være for tidlig for meg. Psykolog trur eg er "overklar"... Anonymkode: bc752...cf0 Du deltar på det som fungerer for deg, så ikke overtenk for mye. Man tror ofte man klarer mer...enn man gjør. Selv var jeg motivert og klar for alt, men etter 1 dag var jeg rimelig ferdig...så da gikk det bare nedover. Så, viktig at DU tilpasser DINE behov! Møt opp, gjør det du får gjort...blir det for ille kan du avbryte oppholdet. Ikke møt opp å forvent at du MÅ og SKAL klare alt. Anonymkode: 758c2...95c
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #12 Skrevet 30. oktober 2023 AnonymBruker skrev (9 timer siden): Eg også lurer på om eg faktisk ikkje er "frisk nok"... Så er det jo dette om kor mykje ein MÅ klare, må gjennomføre. Og eg kjem til å gjere alt, og eg er redd for å komme heim sliten. Veileder på NAV lurer faktisk på om det kan være for tidlig for meg. Psykolog trur eg er "overklar"... Anonymkode: bc752...cf0 Delta på det du klarer. Det viktigste er at du skal komme tilbake friskere og da skal du ikke presse deg over grensene dine. De forventer st man gir beskjed men hvis du ikke greier å være med på alt så sier du fra og dere lager en plan som fungerer for deg. Anonymkode: 93e44...ca5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå