AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #1 Skrevet 27. oktober 2023 Jeg går til en DPS-psykolog og er egentlig fornøyd med psykologen min. Men noe som kan irritere er at når jeg forteller om en situasjon så kommer hun ofte med ros/trøst/sympati allerede før jeg har kommet til det jeg synes er problematisk. Det blir litt som om man forteller en vits også ler publikum før du har kommet til punchlinen fordi de ønsker å vise at de synes vitsen er morsom. Flere som opplever det samme? Jeg skjønner jo litt hvorfor det blir sånn. Hun ønsker å vise støtte også misforstår hun litt det jeg synes er problematisk. Det kan virke som om denne støtten går litt på autopilot og at at hun kanskje tror jeg er en som blir lei meg svært lett. Anonymkode: e290a...f45
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #2 Skrevet 27. oktober 2023 Ja, da må du fortelle henne det. Hun er ingen tankeleser Anonymkode: 387a1...fc5 2
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #3 Skrevet 27. oktober 2023 10 minutter siden, AnonymBruker said: Ja, da må du fortelle henne det. Hun er ingen tankeleser Anonymkode: 387a1...fc5 Nei, hun er ingen tankeleser. Men hun vet selv at hun kommer med trøst før jeg faktisk trenger det. For begynner hun å si "det var forferdelig det du opplevde" og jeg ikke føler det var noe stress å oppleve det så sier jeg ifra at det ikke var det som var problematisk TS Anonymkode: e290a...f45
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #4 Skrevet 27. oktober 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Ja, da må du fortelle henne det. Hun er ingen tankeleser Anonymkode: 387a1...fc5 Men det oppleves jo lite troverdig da..? Å få bekreftelse før du har snakka ferdig.., høres ut som psykolog på autopilot Anonymkode: ae5bb...a97
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #5 Skrevet 27. oktober 2023 11 minutter siden, AnonymBruker said: Nei, hun er ingen tankeleser. Men hun vet selv at hun kommer med trøst før jeg faktisk trenger det. For begynner hun å si "det var forferdelig det du opplevde" og jeg ikke føler det var noe stress å oppleve det så sier jeg ifra at det ikke var det som var problematisk TS Anonymkode: e290a...f45 Du må si at du ikke ønsker hun skal gi deg medfølelse før du er ferdig. Se på det som øving for det virkelige liv. Ingen gir deg perfekt forståelse alltid Anonymkode: 387a1...fc5 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #6 Skrevet 27. oktober 2023 Har opplevd det samme, men hun var virkelig ikke flink. Hun brukte navnet mitt i alle setninger og virka bare innøvd og falsk. Misforsto meg hele tiden og påsto at jeg sa noe jeg ikke hadde sagt. Og da jeg forsøkte å forklare kalte hun meg behandlingsresistent og avsluttet meg. Anonymkode: cfdd8...1cf
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #7 Skrevet 28. oktober 2023 Jeg ville tatt det opp. Jeg ville og vært skeptisk til en psykolog som var opptatt av å gi trøst. Min erfaring er at psykologer sjeldent gjør det, det er ikke derfor de er der. De skal hjelpe oss bli bedre ikke trøste. Anonymkode: c0e05...09e 2
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #8 Skrevet 28. oktober 2023 Kan det være forsøk på å dirigere om samtalen? Skifte tema? Anonymkode: fbf43...879
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #9 Skrevet 28. oktober 2023 Du burde si ifra om dette ødelegger for at du får den hjelpen du trenger, kanskje kan det hende hun tar til seg kritikken og blr bedre, eller så bytter du behandler. Men det er en ting, kanskje hun lærer å kjenne deg med hvordan du responderer på henne. Av å høre at du ikke syns noe, som hun tenker eller har lært at er normalt å være trist for er trist, lærer henne din måte å håndtere ting på, og om det er problematisk for deg eller positiv eller andre ting. Om du er veldig resistent, om du kanskje skyver ting unna, ulike ting som kan være relevant til hvem du er og hva du trenger hjelp med videre. Anonymkode: 9b0c5...37f
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #10 Skrevet 28. oktober 2023 Hun er impulsiv og vil sikkert gjerne si noe. Men er ikke rolig og tålmodig nok til å vente til at du forklarer. Jeg skal ikke si at hun har adhd men de er jo slik. Jeg er nesten 100% sikker på at legen som hjalp oss med adhd medisiner til min sønn har adhd. Skikkelig impulsiv og utålmodig dame som sier mye rart. Synes forresten folk skriver en del teit i tråden her. Anonymkode: e0c96...65d 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå