Gå til innhold

Sende barnet i bhg mens man har pappaperm

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fikk sjokk da broren min fortalte meg at de har fått barnehageplass for sin 9 mnd gamle baby, fra da pappaen går ut i pappaperm. Da skal baby ha korte dager i bhg, så pappaen får jobba litt (driver eget firma). De sa også at babyen ville få det mye bedre i bhg enn hjemme, for der har de ansatte tid til å underholde barnet hele dagen. Jeg fikk litt sjokk, trodde ikke det var lov en gang? 

Anonymkode: 3f25f...c77

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alt er er lov når det er pappa som gjør det. Mamma har dog ikke lov. Mamma burde være hjemme med barnet til skolealder.

Anonymkode: c75c8...a0d

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Min mor drev og eget firma og måtte jobbe ganske kjapt etter fødsel. Mik for tok derfor storparten av permisjonen, og jeg startet i bhg fra 9mnder alder så begge fikk jobbe. Avogtil er det sånn det må løses. Men ble henta tidlig både da og hele barnehagetiden 😊 Det gikk helt fint!

Anonymkode: a185a...957

• Liker 1
Skrevet

Baby har det nok mye bedre i en travel bhg full av stressede overarbeide folk ja. 

Hvilke planet lever folk på? Og hvem er det de tror de lurer? 

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Min mor drev og eget firma og måtte jobbe ganske kjapt etter fødsel. Mik for tok derfor storparten av permisjonen, og jeg startet i bhg fra 9mnder alder så begge fikk jobbe. Avogtil er det sånn det må løses. Men ble henta tidlig både da og hele barnehagetiden 😊 Det gikk helt fint!

Min far skulle det stå..

Skrevet

Jeg syntes det er greit å bruke 2 uker av permisjonen til tilvenning i barnehagen. Men jeg syntes det er utrolig egoistisk fra far sin side å velge bort pappapermen for å gå lønnet hjemme for å ha TID MED BARNET SITT, for å så sende barnet avgårde. 

En 9 mnd gammel baby har ingenting i en barnehage å gjøre. 

• Liker 6
  • Nyttig 2
Skrevet

Kjenner noen som gjør det samme. Eller, han jobber ikke engang, han sitter hjemme og spiller på pcn. Misbruk av ordninger vi er kjempeheldige som har spør du meg! 

Anonymkode: 1cf6f...639

• Liker 4
Skrevet

Hos oss får ikke barnet begynne før den måneden det fyller 1 år, så det gjør at vi ikke ser så mye til det ørner. Før, kunne de begynne mår som helst og det var faktisk ganske mange som begynte når mamman var ferdig med din permisjon. Ferie for far på statens regning. Helt utrolig at det er lov og helt forkastelig at folk gjør det.

Anonymkode: 148fa...994

• Liker 5
Skrevet

Merkelig tankegang. Det er uansett ofte begrenset hvor korte dager barnet kan få i bhg pga rutinene. I vår bhg spiser barna måltid kl 14, frem til det soves det fra rundt 12. Skulle jeg gitt baby skikkelig kort dag bør jeg derfor hente før duppen, men når jeg leverer 09:30 gir det ikke mening å hente før 12. Henting skjer derfor fra 14:30.

Dersom det er lignende rutiner i aktuell bhg vil pappaen få minimum 6 timer fri til å jobbe samtidig som han får betalt av skattebetalerne for å være hjemme med barnet sitt.

Sånt må da fremkomme - og straffes - over skatteseddelen?

• Liker 1
Skrevet

Er tanken barnehage/jobb på deltid og permisjon på deltid? Det er vel ikke lov å jobbe samtidig som man har foreldrepermisjon heller? Merkelig opplegg. 

Bor i Sverige hvor det ikke engang er lov å sende i barnehagen om man har fri/ferie selv. Så tanken på å sende i barnehagen mens man får betalt fra staten for å passe barnet sitt (utover tilvenning helt på slutten) er fullstendig absurd. 

Anonymkode: 9fb14...11d

• Liker 2
Skrevet
Anononyma skrev (2 minutter siden):

Merkelig tankegang. Det er uansett ofte begrenset hvor korte dager barnet kan få i bhg pga rutinene. I vår bhg spiser barna måltid kl 14, frem til det soves det fra rundt 12. Skulle jeg gitt baby skikkelig kort dag bør jeg derfor hente før duppen, men når jeg leverer 09:30 gir det ikke mening å hente før 12. Henting skjer derfor fra 14:30.

Dersom det er lignende rutiner i aktuell bhg vil pappaen få minimum 6 timer fri til å jobbe samtidig som han får betalt av skattebetalerne for å være hjemme med barnet sitt.

Sånt må da fremkomme - og straffes - over skatteseddelen?

Man får ikke fullt betalt ved en slik ordning. Man havner da i delvis permisjon hvor man kombinerer permisjon med deltidsstilling.

Jeg vet ingenting om broren din sin jobb, men noen selvstendig næringsdrivende taper mye kunder på lengre fravær. Og han perioden for delvis permisjon blir lengre enn om han skulle tatt ut full permisjon. Så kan være de har tenkt at de da kan gi barnet kortere dager i barnehagen over en lengre periode.

Skrevet

Jeg har hørt så alt for mange historier om fedre med pappaperm og barn i barnehagen, det er virkelig det dummeste jeg hører. Og virkelig ikke rart vi ikke alltid er like imponert av det kjønnet. 

Anonymkode: cf61d...66b

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...