Gå til innhold

Hvordan få 6/7 åringer til å gå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan foregår det hos dere da besøk på 6-7 år blir hentet igjen hos dere? Hos oss er det ofte de ikke vil hjem. Foreldrene står i gangen og  pleier rope på barnet om at de må dra (funker for noen, de fleste ikke). Da blir jeg stående og prøve og overtale de til å dra. Ofte får jeg det ikke til og må be foreldrene komme. Føler meg så mislykka da..  hvordan gjør dere det? Triks? Sier alltid de kan komme igjen en annen dag men nå venter mamma/ pappa på deg. 

Anonymkode: aece9...c05

Videoannonse
Annonse
Skrevet

De koser seg hjemme hos dere da. 

Man må bare være bestemt.

Så fint at dere kom på besøk, men nå er vi ferdige for i dag, så får dere komme en annen gang.

Tar dem i hånda og geleider dem til gangen hvor mor eller far venter. 

• Hjerte 2
Skrevet
Drizzt skrev (6 minutter siden):

De koser seg hjemme hos dere da. 

Man må bare være bestemt.

Så fint at dere kom på besøk, men nå er vi ferdige for i dag, så får dere komme en annen gang.

Tar dem i hånda og geleider dem til gangen hvor mor eller far venter. 

Ts 

Har forsøkt og strekke ut hånda mi på den måten, men de trekker den til seg og gjerne gjemmer seg også... 

Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Ts 

Har forsøkt og strekke ut hånda mi på den måten, men de trekker den til seg og gjerne gjemmer seg også... 

Når foreldrene har kommet så er dette deres ansvar, ikke ditt. De er det for å hente, du jobber ikke som utkaster.

Anonymkode: 5eaed...299

• Liker 3
Skrevet

Avtal når dere kommer hjem, at du forventer at når de blir hentet, så går de i gangen. Også avtaler du med foreldrene som skal hente at de sender en sms når de er der om ti minutter, så de rekker å avslutte/rydde. Og når dere lager avtalen når dere kommer hjem, så forteller du også at du kommer til å ta dem i hånda og leie dem ut i gangen om det blir nødvendig, og at de må gå når de blir hentet hvis de skal kunne komme på besøk igjen.

Streng kanskje, men klare grenser funker ofte best.

Anonymkode: 02ae0...575

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ts 

Du lar dem ikke bestemme i ditt hus.

Du strekker ut hånda og tar deres hånd. Hvis de trekker den til seg og gjemmer seg, så sier du: Nå er du i mitt hus og her bestemmer jeg. Det er kun barn som hører på meg som får komme på besøk, så du får en sjanse til. Mamma (pappa) venter på deg i gangen.

Jeg har aldri opplevd maken at noen gjør dette når mine barn har besøk. Men jeg ville vært høflig og bestemt. Jeg strekker ikke hånda, men bare ta deres hånd og holder dem fast. Det er nok ganske pinlig for foreldrene også at barna ikke hører på dem ... Så ved å være rask, bestemt og effektiv hjelper du også dem. Det er iallefall det jeg ville gjort. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Når foreldrene har kommet så er dette deres ansvar, ikke ditt. De er det for å hente, du jobber ikke som utkaster.

Anonymkode: 5eaed...299

Beklager, skal foreldrene løpe etter sine barn som gjemmer seg og nekter å gå hjem over hele huset mitt?

Ikke f...n.

Når foreldrene kommer og roper fra gangen, drar barna til gangen og blir hentet. Hvis de nektet, får de høflig påminnelse at nå er det på tide å gå hjem og at besøket er over. Hvis de gjemmer seg og løper fra meg og ignorerer meg, så tar jeg dem i hånda og fører dem til gangen til foreldrene.

Skrevet

Jeg har sagt til flere at hvis de vil komme hit på besøk så må de høre etter og gå når de blir hentet. Hvis ikke så vil jeg ikke at de skal komme hit på besøk. 

Og det har funket hver gang 🙂

Skrevet

Jeg har et sånt barn som kunne gire seg opp og ikke komme når jeg henter. Det viste seg det var barnet vi besøkte som oppfordret til at mitt barn ikke skulle høre etter, og heller gjemme seg. 

Det er vanskelig, for skulle jeg gå inn og hente så måtte jeg kledd på både kålmarken og meg selv etterpå og da blir kålmarken en rask tiger som stikker av igjen. Så det som faktisk fungerer er at husverten blir litt streng, fjerner sitt barn og henter mitt barn. Så lemper jeg barn og klær ut døra og da er vi alene og brått ikke morsomt og gjøre seg til mer. Selvfølgelig lettere hos folk man kjenner og kjenner til våre utfordringer. Og jeg var ganske irritert noen ganger. Ble en liten periode uten og gå på besøk, til avtale om henting uten tull ble lovet. Nå går det mye bedre, men var mye tull en periode. 

Kanskje ikke helt det du spør om, men poenget mitt er at jeg setter pris på om voksne setter grenser i sitt hus for mitt grensetestende barn, og jeg vil gjerne slippe og lete i dine klesskap 😂

Anonymkode: 65038...1fd

Skrevet

Gi beskjed til barna 30 min før avtalt hentetid og deretter 2-3 ganger til, slik at de får tid til å forberede seg på at de blir hentet og må avslutte leken.

Anonymkode: 39bf5...821

Skrevet

Gir vel bare barna grei beskjed om at det var kjekt de kom på besøk og at de faktisk må bli med foreldrene hjem nå som de er her for å hente de om de skal kunne komme på besøk flere ganger.

Skrevet

Hæ, det ville jeg ikke tenkt var mitt problem? Si i fra til foreldrene at de sitter på rom x. 

Anonymkode: 76833...221

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...