AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #1 Del Skrevet 27. oktober 2023 Spørsmålet står i overskriften. Jeg har ikke kondis. Anonymkode: 1aec7...646 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #2 Del Skrevet 27. oktober 2023 Ja det er tungt, men ikke på langt nær så tungt som å vasse o snø! Du burde øve litt på forhånd, for det krever litt teknikk, men det er veldig gøy Anonymkode: f21c5...396 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #3 Del Skrevet 27. oktober 2023 Kommer an på snøen og hvor dypt du synker med trugene. Anonymkode: e2ff9...911 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #4 Del Skrevet 27. oktober 2023 Ja, det er det. Men med øvelse går det fint. Anonymkode: ef4a5...f37 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #5 Del Skrevet 27. oktober 2023 Jeg er veldig overvektig så synker nok langt ned. Anonymkode: 1aec7...646 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rødstrupa Skrevet 27. oktober 2023 #6 Del Skrevet 27. oktober 2023 (endret) Dersom det er lite snø, eller skare slik at du ikke synker noe særlig så er det ikke spesielt tungt. Du får bare ta deg en liten tur, vitsen er å komme seg ut i frisk luft og ha det hyggelig mens du er der. Bruk staver i tillegg.❄️⛄️👣 Endret 27. oktober 2023 av Rødstrupa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #7 Del Skrevet 27. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg er veldig overvektig så synker nok langt ned. Anonymkode: 1aec7...646 Har du flaks er det knallhardt skarelag som du går oppå som parkett 😊 Anonymkode: e2ff9...911 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #8 Del Skrevet 27. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg er veldig overvektig så synker nok langt ned. Anonymkode: 1aec7...646 Mener du kan kjøpe truger etter vekt. Høyere vekt = litt bredere og litt lengre truger. Jeg prøvde noen truger som barn, det var kjempetungt. Men da jeg prøvde for noen år siden prøvde jeg moderne truger, og det var ekstremt mye lettere, ikke minst pga. den "knekken", foran som gjør at trugen nærmest blir som en fot, slik at man slipper å løfte hele benet, slik som før. Hør litt rundt og hør om noen har et par truger som du kan låne en tur eller to for å prøve. Her jeg bor har kommunen et tilbud med div. sportsutstyr, turutstyr o.l. som man kan låne, nesten som man låner bøker på biblioteket. Om slikt finnes hos dere, kan det være et sted å begynne også. Men gå i en sportsbutikk og snakk med en der som selv har erfaring med å bruke truger, da får du gode råd Anonymkode: b2d20...07f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #9 Del Skrevet 27. oktober 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Jeg er veldig overvektig så synker nok langt ned. Anonymkode: 1aec7...646 Du får jo hjelp i butikken når du kjøper truger, da får du de som er rett for deg. Anonymkode: ef4a5...f37 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #10 Del Skrevet 27. oktober 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Jeg er veldig overvektig så synker nok langt ned. Anonymkode: 1aec7...646 Kjøp truger som har stor flate, da synker du ikke ned. Jeg veier 120 kg, kjøpte truger på xxl og fikk hjelp av dem til å velge riktig. Anonymkode: d7f0d...7a6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #11 Del Skrevet 27. oktober 2023 Ville vurdert trugeski i stedet, mye enklere å gå med. Anonymkode: 97f76...014 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #12 Del Skrevet 27. oktober 2023 Burde de være størst mulig eller minst mulig i størrelse? Hva er lettest? Er det noe forskjell? Anonymkode: 1aec7...646 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #13 Del Skrevet 27. oktober 2023 Kjøp truger som er tilpasset din vekt. Anbefaler at du kjøper truger med hælløfter, ellers er det ikke så nøye hvordan de ser ut. De fleste butikker og produsenter oppgir hvilken vekt som er tilpassete trugene. F.eks veier 85kg, men går mye med sekk så mine truger er beregnet på 90-105 kg. Teknikk kommer med øvelse, og jeg kan nesten love at du blir å like det! Du har full kontroll oppover og nedover uansett vær og føre, og når du har lært deg det er det kjempemoro! Anonymkode: ef309...12c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #14 Del Skrevet 28. oktober 2023 Mye lettere å gå på ski, for da slipper man å gå så bredbeint og å løfte beina. Og man kan gli nedover. Anonymkode: 99789...6e9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #15 Del Skrevet 28. oktober 2023 Skjønner ikke hva dere snakker om:ikke synker man langt nedi med truger og ikke er det vanskelig å gå med. En utmerket vinteraktivitet for alle uansett form, farge og størrelse. Anonymkode: d2fa2...97f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lurium Skrevet 29. oktober 2023 #16 Del Skrevet 29. oktober 2023 (endret) AnonymBruker skrev (8 timer siden): Skjønner ikke hva dere snakker om:ikke synker man langt nedi med truger og ikke er det vanskelig å gå med. En utmerket vinteraktivitet for alle uansett form, farge og størrelse. Anonymkode: d2fa2...97f Selvfølgelig kan en synke langt ned med truger når det har kommet masse nysnø, og det er kaldt. Å gå med truger er en vanesak, men det krever jo at en går betraktelig mer bredbent enn en gjør ellers. Dette kjennes i hoftene også hvis en går lange etapper. Har personlig både truger, grove brodder og breie fjellski. Synes truger er det beste når det er litt hard snø/skare. I områder hvor det har vært store temperaturendringer slik at snøen er hard velger jeg brodder, og i tykk løssnø er det ingenting som slår brede fjellski. Endret 29. oktober 2023 av Lurium Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Adrenalina1 Skrevet 29. oktober 2023 #17 Del Skrevet 29. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 28.10.2023 den 6.29): Mye lettere å gå på ski, for da slipper man å gå så bredbeint og å løfte beina. Og man kan gli nedover. Anonymkode: 99789...6e9 Det er kun med de gammeldagse trugene man trenger å gå bredbeint og å løfte beina. De kan ikke sammenlignes med trugene man får kjøpt i dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #18 Del Skrevet 30. oktober 2023 En fordel med truger er at man kommer seg fram overalt. Særlig hvis man ikke er så god på ski så trenger man ikke frykte bratte nedoverkjøringer og kupert terreng. Alle som har fått låne og prøve mine truger har vært overraska over hvor greit og enkelt det var. Alt kommer jo selvsagt an på om du er en langturfyr eller en som går småturer i skog og fjell. Anonymkode: d2fa2...97f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #19 Del Skrevet 30. oktober 2023 Smale truger er kjempeknall. Slipper å gå bredbeint. Anonymkode: 7ef40...53a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
c_buk Skrevet 30. oktober 2023 #20 Del Skrevet 30. oktober 2023 Jeg synes det var ganske lett. Føltes egentlig ut som å gå i litt kronglete terreng. Men klart det er tungt om man er i dårlig form. Men da kan det være tungt å gå tur også, uavhengig av trugene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå