Gå til innhold

Maskinklipp på toåring - hvordan?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjøpt maskinklipper for å klippe gutten på 2,5 år da håret hans vokser så fort at frisørregningene gjør oss konkurs😅 

men hvor mange mm bruker dere på guttene deres? Og tar dere samme lengde over hele hodet eller lengre på toppen, f. eks.?

Anonymkode: dc0f1...6b3

Skrevet

Jeg klippet mine med 8 mm på sidene (til like over øret) og 14 mm oppå. Deretter jevnet jeg ut kanten litt. 

Kommer jo bare ann på hvor kort du vil det skal være. Men dette var en ok vinter-sveis på mine. Tok det litt kortere på sommeren. Brukte 6 og 12-14 mm da.

Skrevet

Det finnes mange YouTube videoer av enkle måter å gjøre det på, og jeg gikk til innkjøp av en maskin nå for noen dager siden fordi der koster 800 kr her jeg bor å klippe sønnen min sitt hår. Han har ikke fjoner heller, det er tykt masse hår. 

Jeg burde tatt 1 cm på sidene og klippet på toppen. 

Men han satt ikke stille, så det ble skjevt. 

Så det ble fem mm, syv mm og to cm. 

Ryddet opp sidene. 

Ble greit. 

Anonymkode: 52f02...688

Skrevet

Her går jeg til frisøren med gutten, klipper relativt kort (6mm på sidene) også lar jeg det vokse ganske godt ut igjen før ny klipp. Trenger ikke være nyklipt/frisyre hele tiden tenker jeg. Blir klipp hver 3mnd, kan fint drøye det litt til om vi ikke skal noe spesielt. Blir klipp 4 ganger i året, 600 kr per gang. Skulle det vært «frisyre» og holdt den hele tiden, måtte han klipt seg hver tredje uke. Det orker jeg (han) ikke, om jeg så klipte selv.

Anonymkode: addf6...34d

Skrevet
4 hours ago, AnonymBruker said:

Har kjøpt maskinklipper for å klippe gutten på 2,5 år da håret hans vokser så fort at frisørregningene gjør oss konkurs😅 

men hvor mange mm bruker dere på guttene deres? Og tar dere samme lengde over hele hodet eller lengre på toppen, f. eks.?

Anonymkode: dc0f1...6b3

12 i nakken og omtrentlig 20mm på toppen. Graderer overgangen over ørene så det ikke ser ut som bolleklipp. iPad med underholdning på bordet så man sitter rolig 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...