AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #1 Del Skrevet 27. oktober 2023 Vi skal skaffe oss katt i januar. Denne gangen blir det innekatt. Vi har mistet så mange katter som har blitt påkjørt, og vi orker ikke å oppleve det flere ganger. Planen er: Eget stort rom til katten, med masse klatrestativer og leker. En av oss er alltid hjemme, så det er masse tid til kos og aktivisering. Vi ønsker også å ta med katten på mange turer både i skauen, på fjellet og på stranda. Vi tenker å adoptere en halvvoksen katt fra Dyrebeskyttelsen eller andre. Jeg vet at mange katteseler ikke fungerer så godt, siden katter er eksperter på å sno seg ut. Så hvilken sele regnes for å være trygg? Anonymkode: c87e0...46a 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Maskinfører Skrevet 27. oktober 2023 #2 Del Skrevet 27. oktober 2023 Det er veldig fint at du vil ha pus inne hadde en kattefamilie som vi gjorde om til innekatter mor og døtre er koselig med det mistet selv en katt i påkjørsel sommer,n 2007 og har bare hatt innekatt etter det idag er jentepusen 17 år 🐈⬛😻😻😻 tante hadde 2 katter som hun fant og hadde sele på disse fungerte veldig bra dessverre er jeg usikker på åssen sele hun brukte ☹️ 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Menelaos Skrevet 27. oktober 2023 #3 Del Skrevet 27. oktober 2023 Katter skal ikke gå i sele/bånd Katter er ikke hunder Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #4 Del Skrevet 27. oktober 2023 Menelaos skrev (Akkurat nå): Katter skal ikke gå i sele/bånd Katter er ikke hunder Javel. Takk for nyttig info. TS Anonymkode: c87e0...46a 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #5 Del Skrevet 27. oktober 2023 Sjekk ut de selene som Jesperpus selger (du får kjøpt de andre steder også). De er vanskelige å komme seg ut av. Anonymkode: e17fa...1e8 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Menelaos Skrevet 27. oktober 2023 #6 Del Skrevet 27. oktober 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Javel. Takk for nyttig info. TS Anonymkode: c87e0...46a Bare hyggelig Alltid bra at folk som ikke vet forskjell på hunder og katter, lærer at katter og hunder er forskjellige dyr, og siden du trodde at katter skal gå i bånd/sele, er det opplagt at du ikke ser forskjell på katter og hunder. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #7 Del Skrevet 27. oktober 2023 Jeg har en katt som kommer seg ut av absolutt alt som finnes av seler, så bare vær obs på at utbryterkonger kommer seg ut av alt. Ville testet de godt inne først (i bånd så man ser hvordan pus reagerer på restriksjoner). Anonymkode: 000a8...f94 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #8 Del Skrevet 27. oktober 2023 Jeg har innekatt, som går tur i sele. Vi er på nivået gå en tur rundt huset og et stykke bortetter veien når katten gidder det. Jeg følger etter katten inn i kratt og uti grøfta. Er ikke sånn at jeg får trent henne til å følge meg. Dere kan jo trene på at katten går mer "ordentlig" og der dere vil, men katter er jo ikke hunder og går ikke i bånd på samme måte. Kan dessverre ikke svare på hvilken type som er best. Jeg tenker at hvis du har planer om å ta med katten på det jeg vil anse som langtur, dvs ikke en rusletur rundt huset, så tror jeg du skal være heldig med katten. Det er nok ikke alle katter som vil finne seg i dette. De færreste er som Jesperpus. Jeg tror også at hvis en katt skal trenes opp til å gå med sele i lengre perioder av gangen, så må du starte tidlig med treningen. Jeg tror ikke dette lar seg gjøre med en halvvoksen katt dessverre. Beklager negativitet. Anonymkode: e8d9f...ef2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #9 Del Skrevet 27. oktober 2023 Menelaos skrev (2 minutter siden): Bare hyggelig Alltid bra at folk som ikke vet forskjell på hunder og katter, lærer at katter og hunder er forskjellige dyr, og siden du trodde at katter skal gå i bånd/sele, er det opplagt at du ikke ser forskjell på katter og hunder. Det er ikke noe i veien for at katter kan gå i sele. Men det skal alltid skje på kattens premisser, og kun hvis katten har lyst til det. Anonymkode: e8d9f...ef2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #10 Del Skrevet 27. oktober 2023 Menelaos skrev (2 minutter siden): Bare hyggelig Alltid bra at folk som ikke vet forskjell på hunder og katter, lærer at katter og hunder er forskjellige dyr, og siden du trodde at katter skal gå i bånd/sele, er det opplagt at du ikke ser forskjell på katter og hunder. Jeg vet utmerket forskjellen på katt og hund. Og jeg mener oppriktig at en katt ingen andre vil ha (fra Dyrebeskyttelsen) vil få et godt liv hos oss. Vi har hatt 9 katter tidligere, så vi er ikke helt idioter.... TS Anonymkode: c87e0...46a 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofakona Skrevet 27. oktober 2023 #11 Del Skrevet 27. oktober 2023 Husk at det kan være skikkelig vanskelig å få på sele på en katt som aldri har brukt det eller vant fra da den var liten 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #12 Del Skrevet 27. oktober 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Vi skal skaffe oss katt i januar. Denne gangen blir det innekatt. Vi har mistet så mange katter som har blitt påkjørt, og vi orker ikke å oppleve det flere ganger. Planen er: Eget stort rom til katten, med masse klatrestativer og leker. En av oss er alltid hjemme, så det er masse tid til kos og aktivisering. Vi ønsker også å ta med katten på mange turer både i skauen, på fjellet og på stranda. Vi tenker å adoptere en halvvoksen katt fra Dyrebeskyttelsen eller andre. Jeg vet at mange katteseler ikke fungerer så godt, siden katter er eksperter på å sno seg ut. Så hvilken sele regnes for å være trygg? Anonymkode: c87e0...46a Skal man ga innekatt og vil det beste for katten sørger man får å ha to katter. Anonymkode: 1b061...e0b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #13 Del Skrevet 27. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det er ikke noe i veien for at katter kan gå i sele. Men det skal alltid skje på kattens premisser, og kun hvis katten har lyst til det. Anonymkode: e8d9f...ef2 Selvfølgelig. Jeg har gått tur med katt i sele før (venninne sin katt). Katten går hvor den vil, og vi slaver følger pent etter. TS Anonymkode: c87e0...46a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #14 Del Skrevet 27. oktober 2023 Vi har denne typen til våre katter. Selve båndet er håpløst da, men vesten sitter godt https://www.zooplus.no/shop/katt/kattetransport/kattesele/475354 Anonymkode: 52d24...ea5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #15 Del Skrevet 27. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Skal man ga innekatt og vil det beste for katten sørger man får å ha to katter. Anonymkode: 1b061...e0b Kan stemme i mange tilfeller ja. Vi har også to (søsken)og de har mye glede av hverandre. Kommer an på katten. Ts vurderer Dyrebeskyttelsen, og flere av de kattene liker seg best der de kan være det eneste dyret i familien. Anonymkode: e8d9f...ef2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #16 Del Skrevet 27. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Vi har denne typen til våre katter. Selve båndet er håpløst da, men vesten sitter godt https://www.zooplus.no/shop/katt/kattetransport/kattesele/475354 Anonymkode: 52d24...ea5 Hadde en lignende, og den er enkel å få på. Men jeg måtte legge den vekk fordi katten kom seg ut av den på null komma niks. Men katter er så klart forskjellige, og det er mulig at jeg ikke strammet nok. Anonymkode: e8d9f...ef2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #17 Del Skrevet 27. oktober 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Selvfølgelig. Jeg har gått tur med katt i sele før (venninne sin katt). Katten går hvor den vil, og vi slaver følger pent etter. TS Anonymkode: c87e0...46a Jeg svarte han som er imot at katter går i sele. 😊 Anonymkode: e8d9f...ef2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #18 Del Skrevet 27. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg svarte han som er imot at katter går i sele. 😊 Anonymkode: e8d9f...ef2 Ser at det kan virke som at min kommentar var rettet mot deg, ts. Beklager. Anonymkode: e8d9f...ef2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #19 Del Skrevet 27. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Kan stemme i mange tilfeller ja. Vi har også to (søsken)og de har mye glede av hverandre. Kommer an på katten. Ts vurderer Dyrebeskyttelsen, og flere av de kattene liker seg best der de kan være det eneste dyret i familien. Anonymkode: e8d9f...ef2 Vi har flere ganger hatt to katter (søsken). Ser ikke helt bort fra at det blir to nå også. Men i utgangspunktet tenker vi en. I og med at en av oss alltid er hjemme, blir det mye tid til lek og kos. TS Anonymkode: c87e0...46a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #20 Del Skrevet 27. oktober 2023 Vi bruker Puppia-sele på våre, det er egentlig til hund, men de er myke og behagelige, og ikke så lett for dem å vri seg ut av. Anonymkode: d1826...f48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå