Gå til innhold

Er det ikke litt kleint / flaut å innrede huset sitt med ting fra Jysk og Sparkjøp?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Dessuten handler jeg gjerne brukt og liker å spare penger 😊

Anonymkode: a0c1e...2a3

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Går litt mot strømmen her. Synes at det er flaut å kjøpe ting av dårlig kvalitet.

Selv har jeg veldig dårlig råd, og har kjøpt flesteparten av møblene mine brukt. Man kan få overraskende god kvalitet for samme pris som nye møbler fra Jysk eller IKEA.

Har malt og lakket litt, og etterhvert som jeg har fått råd har jeg lagt penger i en designerlampe, designstoler til spisestua og et ganske dyrt speil. Synes at helheten ble bra!

Anonymkode: 3c404...1d7

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke så rik, så handler møbler deretter. 

Det som er flaut er hvor lite noen av møblene tåler, spesielt skuffer som buler ut under. Ja jysk jeg ser på deg. Ikea har et bedre design med slik stang under skuffene for akkurat dette problemet. 

Hvor dårlig utvalg det er i butikker! Og hvor stygge noen møbler er selv om de er ekstremt dyre! Ble aggresiv innvendig av å se på bestemt møbelringen sine sider. 

Misunner USA på utvalget. Så hva de kan kjøpe og det er så mye fint! Masse ulike former, masse utvalg av farger. Norge har få gode farger, alt i en ny nyanse av grå og kjedelig beige, tung mørk grønn. Så plutserlig sterk blå til 7000. Det føles så dumt å betale mye for noe en ikke engang liker, kan ikke gjøre huset mitt til min stil uten å føle jeg må bygge selv. En dag er det morsomt å bygge selv, men nå måtte jeg ta handelen raskere enn det tar å lære det.

Anonymkode: 91e6e...f1b

• Liker 6
  • Hjerte 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvem sitter å pugger katalogene til jysk og Sparkjøp? 
Ts 💭

Anonymkode: 3e2eb...ff8

• Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Er ikke så rik, så handler møbler deretter. 

Det som er flaut er hvor lite noen av møblene tåler, spesielt skuffer som buler ut under. Ja jysk jeg ser på deg. Ikea har et bedre design med slik stang under skuffene for akkurat dette problemet. 

Hvor dårlig utvalg det er i butikker! Og hvor stygge noen møbler er selv om de er ekstremt dyre! Ble aggresiv innvendig av å se på bestemt møbelringen sine sider. 

Misunner USA på utvalget. Så hva de kan kjøpe og det er så mye fint! Masse ulike former, masse utvalg av farger. Norge har få gode farger, alt i en ny nyanse av grå og kjedelig beige, tung mørk grønn. Så plutserlig sterk blå til 7000. Det føles så dumt å betale mye for noe en ikke engang liker, kan ikke gjøre huset mitt til min stil uten å føle jeg må bygge selv. En dag er det morsomt å bygge selv, men nå måtte jeg ta handelen raskere enn det tar å lære det.

Bor på et sted hvor brukt butikken også er fyllt med ekstremt stygge møbler. Det er faktisk alvorlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke flaut at andre har en annen stil/andre ting de prioriterer penger på enn deg.

Anonymkode: 87db5...d72

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi blr i et dyrt hus og har dyre møbler. Og så har vi Ikea møbler. Og møbler fra 1800-tallet en gang. Og vi har dyre pyntegjenstander og ting som er kjøpt på Nille til 5 kroner for 20 år siden. Jeg bryr meg ikke så mye om pris så lenge det er fint (og jeg har råd eller kan spare). Siste innkjøp var en pynteting på princess til 120 kr: elsker den! Billig kan være like FINT som dyrt😊

Anonymkode: e8a0a...62c

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Var på besøk hos en ny kollega, og det første jeg la merke til var at alt i huset var kjøpt på Jysk og Sparkjøp. Det så liksom så billig og tacky ut. Og det er snakk om en person med god lønn, som godt kunne spandert på seg noe finere.  

Er det ikke litt flaut med sånt? 

Anonymkode: 14b41...ede

Nei!! Din tankegang er billig og tacky dessverre. 

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Går litt mot strømmen her. Synes at det er flaut å kjøpe ting av dårlig kvalitet.

Selv har jeg veldig dårlig råd, og har kjøpt flesteparten av møblene mine brukt. Man kan få overraskende god kvalitet for samme pris som nye møbler fra Jysk eller IKEA.

Har malt og lakket litt, og etterhvert som jeg har fått råd har jeg lagt penger i en designerlampe, designstoler til spisestua og et ganske dyrt speil. Synes at helheten ble bra!

Jeg er enig i at å kjøpe brukt er bra, og de fineste tingene jeg eier er enten arvet, kjøpt på auksjon eller brukt.

Men mye interiør som selges til en betydelig høyere pris på andre interiørforretninger enn Jysk o.l. har ikke nødvendigvis en kvalitet som forsvarer prisen. Det er laget akkurat samme sted.

En «eksklusiv» interiørbutikk selger sengetepper for femdobbel pris av hva jeg har kjøpt dem for på Etsy. De er identiske.

Anonymkode: 0c2f1...7e9

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hèlt innafor. En grevling i dress, er fortsatt en grevling.  

Fint at man ikke ruinerer seg for å imponere andre. :klappe:

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Var på besøk hos en ny kollega, og det første jeg la merke til var at alt i huset var kjøpt på Jysk og Sparkjøp. Det så liksom så billig og tacky ut. Og det er snakk om en person med god lønn, som godt kunne spandert på seg noe finere.  

Er det ikke litt flaut med sånt? 

Anonymkode: 14b41...ede

Det som er pinlig er at du tydeligvis veit at interiøret er fra Jysk og Sparkjøp. Bare de som følger med på tilbud derifra og/eller jevnlig frekventerer slike butikker har stålkontroll på utvalget og kjenner det igjen i hjemmene hos folk. 

Anonymkode: 1e7ae...1be

• Liker 8
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Vi blr i et dyrt hus og har dyre møbler. Og så har vi Ikea møbler. Og møbler fra 1800-tallet en gang. Og vi har dyre pyntegjenstander og ting som er kjøpt på Nille til 5 kroner for 20 år siden. Jeg bryr meg ikke så mye om pris så lenge det er fint (og jeg har råd eller kan spare). Siste innkjøp var en pynteting på princess til 120 kr: elsker den! Billig kan være like FINT som dyrt😊

Bare for å presisere: det er ikke noe galt å handle på jysk og sparkjøp hvis man finner noe man liker eller det er det man har råd til. Og det sier lite OM en person.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så du vet hele utvalget hos Jysk og Sparkjøp? Det er mer enn jeg vet.

Anonymkode: 16e30...6ea

• Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Jeg synes ikke at ordet flaut blir riktig å bruke. Dere som mener dette burde gå litt inn i dere selv. Det er ikke normalt å mene at andre burde skamme seg fordi dere ikke synes at møblene deres er pene/av gode kvalitet. Ser ofte folk som kler seg og ter seg på annen måten enn hva jeg ville gjort men jeg synes ikke det er flaut. Jeg tar meg selv i det og tenker at ja men den personen føler seg sikkert fin i den kjolen, så bra at vi er forskjellige 

Anonymkode: 87db5...d72

• Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Haha nei. Hvordan vet du at møblene er fra Jysk da? Er du den samme som sjekker hvilket merke håndsåpe folk har på badet? 

Anonymkode: 0a280...4c0

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor skulle det være flaut?

Har ikke møbler fra disse butikkene selv, men matter, parasoller, håndduker og div småting. 

Mya av møblene våre er arvet eller bruktkjøp. Bare sofaer og spisestoler vi har lagt penger i.

Kunne fint kjøpt nytt og dyrere, men vi prioriterer bl.a. å investere noen tusenlapper hver i mnd for å etterhvert få større økonomisk frihet.

Jeg er selv glad i både pyntegjenstander, hudprodulter og div dilldall som koster en del. Derfor ønsker jeg meg gjerne gavekort hos gullsmed, på polet, parfymeri og interiørbutikk til bursdag/ jul.

Men kombinerer gjerne "gull" ørepynt kjøpt på salg på Kappahl for 25,- med arvede smykker og ringer til altfor mange penger osv.

At man har forskjellig smak er noe annet enn å skulle være flau eller shame andre for at de ikke har ting som er eksklusive nok.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi alt fra rimelige ting fra IKEA, jysk, sparkjøp, rusta til dyrere ting som bohus, Lene Bjerre, RM etc. Alt etter hva som passer inn og ser bra ut. Vi har et klassisk hus med klassisk stil. 

Og det er virkelig ikke sånn at ting som koster nødvendigvis har noe bedre kvalitet. 

Anonymkode: 39d95...2eb

• Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Synes synd på folk som deg ts, du kan ikke regne med å komme til himmelen når du dør, for sjelen din er kullsvart! 

Anonymkode: 3d401...54a

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...