AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #1 Del Skrevet 27. oktober 2023 Hvordan fungerer det? Jeg eier i dag en leilighet. Har 1.8 millioner i lån på den. Nå har jeg funnet drømmeleiligheten som jeg vil by på. Den koster 3.6 millioner. Banken har godkjent lån. Men den nye leiligheten blir ikke klar for innflytting før Februar. Så jeg må selge min leilighet før det. Hva må jeg betale på frem til jeg flytter og leiligheten her er solgt? Anonymkode: 03f6b...370 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #2 Del Skrevet 27. oktober 2023 AnonymBruker skrev (48 minutter siden): Hvordan fungerer det? Jeg eier i dag en leilighet. Har 1.8 millioner i lån på den. Nå har jeg funnet drømmeleiligheten som jeg vil by på. Den koster 3.6 millioner. Banken har godkjent lån. Men den nye leiligheten blir ikke klar for innflytting før Februar. Så jeg må selge min leilighet før det. Hva må jeg betale på frem til jeg flytter og leiligheten her er solgt? Anonymkode: 03f6b...370 Hvor mye egenkapital har du? Du må jo da få låne 3,5 mill i mellomfinansiering, renten er på 5-6%. Anonymkode: 9ec83...e48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 27. oktober 2023 #3 Del Skrevet 27. oktober 2023 Hvorfor ikke snakke med banken din, som skal gi deg millioner av kroner? Bare vill spekulering fra min side, men jeg er overbevist om at de kan tilby både prisoversikt og anslag på kostnader ved kort og lang overtakelsesperiode også 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #4 Del Skrevet 28. oktober 2023 14 hours ago, AnonymBruker said: Hvordan fungerer det? Jeg eier i dag en leilighet. Har 1.8 millioner i lån på den. Nå har jeg funnet drømmeleiligheten som jeg vil by på. Den koster 3.6 millioner. Banken har godkjent lån. Men den nye leiligheten blir ikke klar for innflytting før Februar. Så jeg må selge min leilighet før det. Hva må jeg betale på frem til jeg flytter og leiligheten her er solgt? Anonymkode: 03f6b...370 Skrev spørsmålet ditt inn i chatgpt: Det beløpet du må betale frem til du flytter og din nåværende leilighet er solgt, vil avhenge av flere faktorer, inkludert rentesatsen på ditt nåværende lån, eventuelle månedlige vedlikeholdsavgifter eller felleskostnader for din nåværende leilighet, samt eventuelle nye månedlige kostnader forbundet med det nye lånet for den drømmeleiligheten. Her er en generell oversikt over hva du må ta i betraktning: Månedlige avdrag på ditt nåværende lån: Dette er de faste månedlige betalingene du må gjøre mot ditt nåværende lån på 1.8 millioner kroner. Renten på lånet vil påvirke størrelsen på disse avdragene. Månedlige rentekostnader på det nye lånet: Dette er de månedlige rentebetalingene på det nye lånet på 3.6 millioner kroner. Igjen vil rentesatsen være en viktig faktor. Eventuelle månedlige vedlikeholdsavgifter eller felleskostnader: Hvis din nåværende leilighet har månedlige vedlikeholdsavgifter eller felleskostnader, må du fortsette å betale dem til du selger leiligheten. Månedlige utgifter til ditt nåværende hjem: Du må fortsette å betale strøm, vann, internett, forsikring og andre månedlige kostnader for ditt nåværende hjem frem til det blir solgt. Månedlige utgifter til det nye hjemmet: Når du flytter inn i den nye leiligheten i februar, vil du ha månedlige kostnader knyttet til det nye hjemmet, inkludert renter, avdrag, eventuelle felleskostnader, strøm, vann, internett og forsikring. Eventuelle ekstra kostnader for mellomfinansiering: Hvis du trenger å finansiere kjøpet av den nye leiligheten mens du venter på at den gamle blir solgt, kan det være kostnader forbundet med denne mellomfinansieringen, som for eksempel renter på et mellomlån. Det beste rådet vil være å konsultere med banken din og en økonomisk rådgiver som kan gi deg en nøyaktig oversikt over kostnadene og hjelpe deg med å lage en plan for å håndtere disse utgiftene frem til du flytter inn i den nye leiligheten og din gamle leilighet blir solgt. Anonymkode: d4711...98e 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #5 Del Skrevet 29. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 27.10.2023 den 19.23): Hvor mye egenkapital har du? Du må jo da få låne 3,5 mill i mellomfinansiering, renten er på 5-6%. Anonymkode: 9ec83...e48 Nei, renten er på 8% nå. Anonymkode: 513b0...1d1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå