AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #1 Skrevet 27. oktober 2023 Jeg er gravid i 1. trimester og har slitt mye med ulike plager som startet for rundt en uke siden. Merket godt til at jeg ikke fungerte noe særlig på jobb da jeg kom hjem en ettermiddag og var helt utslått, kvalm og skjelven. Jeg er mamma til en 1åring som jeg også ønsker å være der for men føler at jeg ikke har noe mer å gi når jeg kommer hjem og at jeg heller ikke yter noe særlig god jobb når jeg er på jobb. Jeg jobber som barnehagelærer, altså et veldig hektisk yrke med mye ansvar og tenker det er viktig at jeg er helt på når jeg er på jobb. Formen min resulterte i at jeg ble sykemeldt en ukes tid nå for å komme meg tilbake på føttene igjen (forhåpentlig vis). Jeg kom likevel på jobb for å bli med i et møte her om dagen og fikk da pratet med min nærmeste leder om tilrettelegging. Det hun kunne tilby meg var å gå litt unnav for å spise litt salt kjeks, eller ta meg en ekstra pause i løpet av dagen når det var mulighet for det. Alle som jobber i barnehage vet at det ikke bare er å gå unnav å ta seg en ekstra pause, det er ikke alltid vi kan gå på do når vi ønsker engang. Hun var også veldig opptatt av å fortelle at hun hadde vært gravid 3 ganger selv og visste derfor hva jeg gikk gjennom. Hun påpekte også at det måtte være rom for å komme på jobb selv om man var i litt dårlig form, og at dette gjaldt også når det ikke var svangerskapsrelatert. Jeg tenker at hun bagatelliserer hvorfan formen min er, og tenker at det bare er å spise et par salte kjeks så blir det bra igjen. Er deg ikke rart hvordan samfunnet forventer at man bare skal bite sammen tennene når man er i dårlig form og gravid? Hadde jeg følt meg sån uten å visst at jeg var gravid hadde jeg definitivt ikke gått på jobb. Er det jeg som tenker helt feil her, eller forventer arbeidslederen min for mye av meg? Anonymkode: 53ce0...812
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #2 Skrevet 27. oktober 2023 Tenker at selv om hun har vært greit selv så vet hun ikke nødvendigvis hvordan det er for en annen. Noen har tøffere svangerskap enn andre. Anonymkode: 2be88...54a 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #3 Skrevet 27. oktober 2023 Bare si at du følger anbefalingene til legen din. Arb.giver har ikke krav på å vite hvorfor du er sykemeldt. Anonymkode: b6b9e...d58 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå