Gå til innhold

Psykose

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Eh.. jeg har skrevet i denne tråden og vært innlagt litt og fått hasteoppfølging på dps- og de beholdt meg ikke lenge innlagt (fordi jeg antagelig var for «frisk» til det), og som sagt de nekta for at jeg hadde psykose til tross for noe lignende ts beskriver og min redsel for det. Likevel får jeg dps. Og ble også henvist av legen min før det., så det du sier stemmer ikke. 

Anonymkode: bbf7b...9e5

Ok. Men de fleste går på DPS for psykose.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Javel. Godt du er ekspert da. Du tar feil. Spesialisthelsetjenesten har en flokk spesialister som er skolert til å avdekke sykdom og hjelpe til med behandling av denne. Alle kan ta feil, den kan leger innen somatisk sykdom også. 

Anonymkode: a374b...3d0

Ok. Hva er det jeg tar feil i her mener du egentlig?

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Eh.. jeg har skrevet i denne tråden og vært innlagt litt og fått hasteoppfølging på dps- og de beholdt meg ikke lenge innlagt (fordi jeg antagelig var for «frisk» til det), og som sagt de nekta for at jeg hadde psykose til tross for noe lignende ts beskriver og min redsel for det. Likevel får jeg dps. Og ble også henvist av legen min før det., så det du sier stemmer ikke. 

Hva måtte til for at legen henviste deg? Ts

Anonymkode: b50b6...463

Skrevet
Fountaine skrev (2 minutter siden):

Det stemmer overhodet ikke

• Liker 2
Skrevet
Fountaine skrev (1 minutt siden):

Nei, det stemmer ikke. Finner du på alle disse påstandene du kommer med her i tråden eller har du hørt det fra noe sted? 

• Liker 1
Skrevet
Fountaine skrev (Akkurat nå):

Ok. Hva er det jeg tar feil i her mener du egentlig?

Hva mener du du har rett i? 

Skrevet

Hva måtte til for at legen henviste deg? Ts

For mye mindre enn det jeg har skrevet om her.. angst.. ish 

Skrevet

Nei, det stemmer ikke. Finner du på alle disse påstandene du kommer med her i tråden eller har du hørt det fra noe sted? 

Jeg skrev de fleste.

Skrevet

For mye mindre enn det jeg har skrevet om her.. angst.. ish 

Håper jeg får forklart legen bedre neste  time. At du har fått hjelp, gir håp❤️

Skrevet
Fountaine skrev (Akkurat nå):

Jeg skrev de fleste.

Men det er jo ikke sant. Dps er for mye forskjellig.. deriblant angst og depresjon 

har hatt noen timer der tidligere for langt mindre enn det jeg sliter med nå pg kjenner andre som også har det. For angst, bearbeiding osv

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Hva mener du du har rett i? 

Først må jo du svare på spørsmålet mitt, hva er det jeg tar feil i?

Skrevet

Håper jeg får forklart legen bedre neste  time. At du har fått hjelp, gir håp❤️

Tiden vil vise om det hjelper da😆 har ikke troa

Skrevet
Fountaine skrev (2 minutter siden):

Jeg skrev de fleste.

Ja og det stemmer ikke 

• Liker 1
Skrevet
Fountaine skrev (1 minutt siden):

Først må jo du svare på spørsmålet mitt, hva er det jeg tar feil i?

Du kan svare på hva du mener du har rett i. Du kan se på det du skrev og finne frem til setningene du mener står seg som sannferdige og riktige påstander 

Skrevet

Jeg sa at psykiatri er vanskelig fordi alt er basert på hva man sier og hvordan man oppfører seg. Derfor er det viktig å fortelle akkurat hvordan man har det og ikke underdrive på spørreskjemaer. Er det feil?

Skrevet

Skjønner hva du mener❤️ 

Skrevet

Litt fordi jeg ikke føler meg forstått i det jeg opplever og sliter m å tro det er angst/depresjon og at «vanlig» angst/depresjonsvehabdling ikke vil funke og fordi samtale terapi ikke går så lenge jeg har de symptonene og ikke er meg selv.. 

Skrevet

Litt fordi jeg ikke føler meg forstått i det jeg opplever og sliter m å tro det er angst/depresjon og at «vanlig» angst/depresjonsvehabdling ikke vil funke og fordi samtale terapi ikke går så lenge jeg har de symptonene og ikke er meg selv.. 

Skjønner hva du mener. For meg hjalp det faktisk å stadig spørre samboer om han syns jeg så normal ut Ofoten jeg fortsatt var som før(han trodde jeg var gal, noe jeg jo til dels var😂) han bekreftet gang på gang, dag etter dag😅

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Skjønner hva du mener. For meg hjalp det faktisk å stadig spørre samboer om han syns jeg så normal ut Ofoten jeg fortsatt var som før(han trodde jeg var gal, noe jeg jo til dels var😂) han bekreftet gang på gang, dag etter dag😅

Jeg mener ikke at du er gal altså, men jeg følte meg gal😅 og føler meg til tider gal og forvirret…

Skrevet
Fountaine skrev (6 minutter siden):

Jeg sa at psykiatri er vanskelig fordi alt er basert på hva man sier og hvordan man oppfører seg. Derfor er det viktig å fortelle akkurat hvordan man har det og ikke underdrive på spørreskjemaer. Er det feil?

Du satte min påstand om at legen er den som har kompetanse og den som skal stille diagnoser og behandle sykdom i tvil ved å innlede med «både og». Videre fylte du inn at psykiatri er sårbart fordi alt baseres på atferd og utsagn. Det er delvis rett. Men du setter spesialistenes kompetanse i tvil og det er lite klokt. De er skolert i å observere og å høre mer enn det som sies. Dvs, de er ikke så lett å manipulere som du insinuerer. Det er selvsagt fint om man kan fortelle så nøyaktig som mulig og være sannferdig på spørreskjema. Men du blir lettere gjennomskuet enn du tror om du jukser i svarene, heldigvis, for da får du rett diagnose og behandling lettere enn om det var så skjørt som du innledningsvis vil ha det til. 

Videre er både utredning og medisinering av adhd, utredning av autisme, behandling av spiseforstyrrelser osv absolutt spesialistoppgavene. Dps har alle disse med i behandlingsveilederen sin. Å mene at de fleste som behandles på dps har psykose er bare vås. De færreste har psykose.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...