Gå til innhold

Hvorfor skjuler damer at de er tykke på tinder?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei dette er ikke ment som fatshaming på noen som helst måte. 
Men spørsmålet mitt er hvorfor skjuler så mange kvinner at de er overvektig på tinder? 
Gjerne tar de bare ansiktsbilder eller fra skuldrene opp, har bilder av seg selv sammen med en pen venninne og når du trykk på neste bilde så ser du at det ikke er hun pene som er hoved personen. 

Det jeg ikke skjønner med dette er hvorfor skjuler dere dette? Om jeg møter dere så kommer jeg jo til å se hvordan du ser ut? 
Og om du ikke liker kroppen din burde du kanskje gjøre noe med det? 
Jeg bare skjønner ikke poenget med det, om du er overvektig og fornøyd med det så burde du heller bare dele ærlige bilder av deg selv?

Det kan godt hende det er mange menn som gjør det samme, ikke vet jeg. Gjerne om noen vet hvorfor så fortell meg 

Anonymkode: 45a0f...de4

• Liker 9
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

De tror vel at de klarer å levere et såpass godt førsteinntrykk at det trumfer vekta? Hvis du allerede vet at daten er tjukk så kommer du inn i daten med negative forventninger.

Anonymkode: 26ba9...a99

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Nå er jeg kvinne, men tenker det ligger i naturen vår å vise oss frem fra vår beste og mest attraktive side, da vi jo tross alt er skapt for å formere oss. Jeg tror både menn og kvinner noen ganger velger bilder som kan gi et veldig bra inntrykk. Hvor lurt det er i lengden å stille opp på en date der inntrykket ikke stemmer, er jo en annen sak..   

Anonymkode: ac294...7c2

• Liker 9
  • Nyttig 1
Skrevet

Av samme grunn som at menn skjuler overvekt eller andre lyter. Hvis de bare klarer å "lure" noen med på date kan de jo forsøke å vinne vedkommende over med personligheten sin.
Overvekt er jo dessuten et veldig tøyelig begrep som går fra alt fra et par kilo ekstra, til sykelig feit. Hvis man er smålubben og veier bare litt for mye er det jo fort gjort å bli pakket rett i samme kategorien som de som er mye større, og dermed gå glipp av potensielt bra dater.

Anonymkode: 989f5...6b7

• Liker 13
Skrevet

Ts igjen, la meg presisere, Jeg mener da mennesker som er veldig overvektig, typ 15-20kg for mye i fettvev.

• Liker 3
Skrevet

Jeg la alltid ut både ansikt og helprofilbilder. Overvektig, men fikk mer enn nok «likes». Bedre å være den man er og ikke skjule det. Samboeren min elsker meg akkurat slik jeg er ❤️

Anonymkode: b2925...efa

• Liker 3
  • Hjerte 2
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ts igjen, la meg presisere, Jeg mener da mennesker som er veldig overvektig, typ 15-20kg for mye i fettvev.

Altså når du mener at 15 kilo for mye er veldig overvektig så tenker jeg at problemet her ikke er at damene ikke viser hele kroppen sin, men at du er så overfladisk at du ikke takler at ikke alle lever opp til din standar. 

Anonymkode: 97936...c04

• Liker 16
  • Nyttig 15
Skrevet

Er det bare de tykke kvinnene som ikke har bilde av seg selv i helfigur, eller er det kanskje vanligst generelt å ha bilde av ansikt både for kvinner og menn?

Anonymkode: 93a12...b65

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Du vet at det er vesentlig forskjell på om en på 1.80 har 15 kg for mye og om en på 1.60 har det? 

• Liker 6
Skrevet

Fordi de innbiller seg at personligheten er så fantastisk at en date ser forbi det faktum at de ikke tar vare på helsen sin

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er det bare de tykke kvinnene som ikke har bilde av seg selv i helfigur, eller er det kanskje vanligst generelt å ha bilde av ansikt både for kvinner og menn?

.Det er ikke dette som er problemstillingen, og det tror jeg du skjønner og. Overvektige kvinner tar bilder  ovenfra, for å se slanke ut. Dette er et av de eldste triksene i tinder-gamet, og menn lar seg lure.

Anonymkode: c6e5b...17f

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)

Hvorfor skjuler menn at de er tykke på tinder? Grunnen er vel åpenbar : Man fremstiller seg selv i ett mye bedre lys på nettet/some/dating apps.

Endret av Rosa Gnom
  • Liker 7
Skrevet

Jeg var på date med en som hadde ca 20 år gamle bilder, i tillegg hadde han mistet jeksler i overkjeven-- trodde han at jeg skulle like ham bedre da jeg nærmest tok ham i løgn? 

Anonymkode: f04dc...af2

• Liker 15
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg har en omvendt opplevelse, skrev mye med en mann og vi fikk veldig god kontakt og kjemi. Fikk ikke se bilde før vi hadde avtalt å møtes. Så sendte han bilde, og han veide nok ca. 150 kg. Sorry, men det var en dealbreaker for meg. 

Anonymkode: 5f109...38a

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (45 minutter siden):

Nå er jeg kvinne, men tenker det ligger i naturen vår å vise oss frem fra vår beste og mest attraktive side, da vi jo tross alt er skapt for å formere oss. Jeg tror både menn og kvinner noen ganger velger bilder som kan gi et veldig bra inntrykk. Hvor lurt det er i lengden å stille opp på en date der inntrykket ikke stemmer, er jo en annen sak..   

Anonymkode: ac294...7c2

Opplagt..så er det jo en del av oss som elsker bmiover25damer og vettu..

Skrevet

Er det ikke bare å velge damer med helkroppsbilde som ikke er tatt ovenfra og ned?

Anonymkode: 8ecc2...913

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Fordi de innbiller seg at personligheten er så fantastisk at en date ser forbi det faktum at de ikke tar vare på helsen sin

.Det er ikke dette som er problemstillingen, og det tror jeg du skjønner og. Overvektige kvinner tar bilder  ovenfra, for å se slanke ut. Dette er et av de eldste triksene i tinder-gamet, og menn lar seg lure.

Anonymkode: c6e5b...17f

Jeg kan virkelig ikke se at det er noe verre enn å oppdage at den du møter, har lav intelligens eller en usmakelig personlighet.

For å slippe hele problemstillingen, kan man heller gjøre som i gamle dager, ta kontakt med og date folk man har sett/truffet i det virkelige liv. Så unngår man slike selsomme opplevelser.

• Liker 7
  • Nyttig 5
Skrevet

Menn gjør det samme, bruker skikkelig gamle bilder hvor de er slanke og har hår. Usikkerhet? 

Anonymkode: d09a2...37c

• Liker 9
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (10 minutter siden):

Altså når du mener at 15 kilo for mye er veldig overvektig så tenker jeg at problemet her ikke er at damene ikke viser hele kroppen sin, men at du er så overfladisk at du ikke takler at ikke alle lever opp til din standar. 

Anonymkode: 97936...c04

15-20 kg ekstra fett ER faktisk veldig mye, det har dessverre bare blitt totalt normalisert.

Ikke alle tenner på overvekt, og det må vel være lov?

Har selv endt på date med en fyr som viste seg å ha fedme (i tillegg til en hel del andre dealbreakere for min del, bare for å ha nevnt det). Han brukte gamle og redigerte bilder og fremstilte seg selv som mye bedre enn han var og alt det der. Følte meg lurt, så skjønner godt at menn kan føle på det samme.

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Er det ikke bare å velge damer med helkroppsbilde som ikke er tatt ovenfra og ned?

Anonymkode: 8ecc2...913

Han er bare sur fordi den dama han synes var fint og fantaserte om viste seg å være tykkere enn han trudde. Mange menn hater tykke damer fordi de ønsker ikke å innrømme at de liker dem. 

• Nyttig 1
Skrevet
2 minutter siden, EvigSingel said:

Mange menn hater tykke damer fordi de ønsker ikke å innrømme at de liker dem. 

Haha. What? 

Noe av det dummeste jeg har hørt.

(Er mann) 

Anonymkode: b0ec3...5ec

• Liker 2
  • Nyttig 4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...