AnonymBruker Skrevet 9. november 2023 #101 Del Skrevet 9. november 2023 41 minutter siden, -jk- said: Nå er det ikke alle som trenger slikt. Mange kjører aldri med henger eller taklast. Har man behov for det kjøper man vel heller en bil som kan ta både henger og taklast, finnes mange av de også. Jeg kjenner flere som har Leaf som eneste bil i familien. Ja klart om du alltid befinner deg rundt Oslo sentrum uten barn så er sikkert kun elbil fantastisk. Anonymkode: eed49...838 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-jk- Skrevet 9. november 2023 #102 Del Skrevet 9. november 2023 (endret) AnonymBruker skrev (35 minutter siden): Ja klart om du alltid befinner deg rundt Oslo sentrum uten barn så er sikkert kun elbil fantastisk. Anonymkode: eed49...838 Det finnes mange byer utenom Oslo, folk flest bor faktisk i by. Hvorfor man skulle ha ekstra behov for hengerfeste eller takstativ med barn er jeg ganske usikker på, jeg har stort sett brukt slikt i forbindelse med oppussing. For øvrig får man da takstativ til Leaf: https://takrails.no/takstativ-til-elbiler/takstativ-nissan-leaf.html Vi har to biler nå men ikke takstativ til noen av de. Har rett og slett ikke bruk for det, så da gidder jeg ikke å spandere de tusenlappene det koster. Endret 9. november 2023 av -jk- 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FantasDick Skrevet 9. november 2023 #103 Del Skrevet 9. november 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Ja klart om du alltid befinner deg rundt Oslo sentrum uten barn så er sikkert kun elbil fantastisk. Anonymkode: eed49...838 Vi har kun el og bor på landet, med barn. Helt fantastisk! 😀 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LadeJarl Skrevet 9. november 2023 #104 Del Skrevet 9. november 2023 AnonymBruker skrev (På 28.10.2023 den 5.03): Alle jeg kjenner som kastet seg på elbil-hypen har byttet tilbake til fossil nå. Anonymkode: 9c1ef...58a 🙈😂😂😂 Ja særlig! Elbilandelen av nybilsalget er nesten 90% og har aldri vært høyere..Bensin har 1% av nybilsalget og diesel 2....De fleste norske bilimportører vil slutte å importere fossilbiler til neste år og flere vil slutte å produsere de bla.a. Volvo... 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LadeJarl Skrevet 9. november 2023 #105 Del Skrevet 9. november 2023 Snublefot62 skrev (På 7.11.2023 den 20.10): og det er ingen garanti for at BYD har forhandler her i Norge om 5 år. Eller 3 år. Du kan si det samme om Toyota, Audi og Volvo og men sannsynligheten for at de er her om 10 år er vesentlig større. Sannsynligheten for at Toyota og VAG konsernet lever om 5 år er ikke alt for høy nei... BYD er det bilmerket som vokser desidert raskest i verden og har tatt over tronen etter Toyota og VW som Kinas mest solgte bilmerke..Kina er det desidert største bilmarkedet i verden med ca 28 millioner nye biler solgt i året av en global total på ca. 70 millioner..og det markedet VW og de andre tyske hentet mesteparten av inntektene sine fra... 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LadeJarl Skrevet 9. november 2023 #106 Del Skrevet 9. november 2023 AnonymBruker skrev (På 28.10.2023 den 12.13): Tror ikke folk skjønner hvor fort dette kommer til å gå, og hvor store fordelene blir med elbiler. Bare det faktum at lærekurven er helt på slutten for fossilt drevne biler, og helt i den spede begynnelse for elbiler burde være hint om hva som er i ferd med å skje. Vi har ikke sett noe om hva teknologiutviklingen er i stand til. Sammenligningen med Nokia er helt på sin plass. Dette sier jeg med 2x dieseldrevne firhjulsstrekkere i bilparken. Jeg kjører disse ut levetiden, men ville vært særdeles naivt å tro at det ikke blir elbil i neste runde - rett og slett for at det et bedre produkt. Anonymkode: 36839...785 Joa skjønner det veldig godt..har grafer for de 3 store bilmarkedene på kontorveggen og har t.o.m beregnet utviklingen i årene som kommer.. 2028 vil etter all sannsynlighet være det siste året det produseres fossilbiler som annet enn et nisjeprodukt noe sted på jorda.... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 10. november 2023 #107 Del Skrevet 10. november 2023 LadeJarl skrev (8 timer siden): Sannsynligheten for at Toyota og VAG konsernet lever om 5 år er ikke alt for høy nei... BYD er det bilmerket som vokser desidert raskest i verden og har tatt over tronen etter Toyota og VW som Kinas mest solgte bilmerke..Kina er det desidert største bilmarkedet i verden med ca 28 millioner nye biler solgt i året av en global total på ca. 70 millioner..og det markedet VW og de andre tyske hentet mesteparten av inntektene sine fra... Du misforstår. Jeg påstår ikke at BYD slutter å produsere biler eller går konkurs - men at det ikke er garantert at det finnes forhandlernett for merket i Norge noen år frem i tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #108 Del Skrevet 10. november 2023 En Tesla S kostet vel ca 800.000 i 2015 og er vel verdt ca 200.000 nå OM batteriet er ok, og det vet ingen. Det kan vare 10 dager til eller 4 år til. Og "nytt" koster vel minimun 100.000,- med 2 år garanti. Anonymkode: eed49...838 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #109 Del Skrevet 10. november 2023 22 hours ago, -jk- said: Det finnes mange byer utenom Oslo, folk flest bor faktisk i by. Hvorfor man skulle ha ekstra behov for hengerfeste eller takstativ med barn er jeg ganske usikker på, jeg har stort sett brukt slikt i forbindelse med oppussing. For øvrig får man da takstativ til Leaf: https://takrails.no/takstativ-til-elbiler/takstativ-nissan-leaf.html Vi har to biler nå men ikke takstativ til noen av de. Har rett og slett ikke bruk for det, så da gidder jeg ikke å spandere de tusenlappene det koster. Poenget er vel at noen feks kjører slalom, langrenn, etc og har behov for takstativ. Og det er kun de dyre modellene som har hengerfeste og takstativ. Anonymkode: eed49...838 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 10. november 2023 #110 Del Skrevet 10. november 2023 15 minutter siden, AnonymBruker said: En Tesla S kostet vel ca 800.000 i 2015 og er vel verdt ca 200.000 nå OM batteriet er ok, og det vet ingen. Det kan vare 10 dager til eller 4 år til. Og "nytt" koster vel minimun 100.000,- med 2 år garanti. Anonymkode: eed49...838 Det finnes et hav av forskjellige S-modeller, fra S60 til P95D. Eller var det P90D? Så førpris var nok i spennet 500-900k. Og de ligger ute for 200-300k+. Og hvorfor skal batterier absolutt dø hele tiden? Har du samme holdning til automatkassa på dieseldroget? Eller at turbo, egr, ventiler og stempler kommer til å havarere om 10 minutter eller en måned? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #111 Del Skrevet 10. november 2023 newman01 skrev (27 minutter siden): Det finnes et hav av forskjellige S-modeller, fra S60 til P95D. Eller var det P90D? Så førpris var nok i spennet 500-900k. Og de ligger ute for 200-300k+. Og hvorfor skal batterier absolutt dø hele tiden? Har du samme holdning til automatkassa på dieseldroget? Eller at turbo, egr, ventiler og stempler kommer til å havarere om 10 minutter eller en måned? Det er noe alle oppegående vet, at hovedbatteriet på en elbil koster skjorta +++ om det skulle ryke! Er det så himla vanskelig å innse? Anonymkode: 3dcb4...38b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #112 Del Skrevet 10. november 2023 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Det er noe alle oppegående vet, at hovedbatteriet på en elbil koster skjorta +++ om det skulle ryke! Er det så himla vanskelig å innse? Anonymkode: 3dcb4...38b Skal vi ta det helt sakte for deg nå? Ok. Skjerpings. Nå kommer det. Følg med, ok? Ingen sier at nye batteri ikke er rimelig. Oops, dobbelt negativ, vi prøver igjen: Nye elbilbatteri er dyre. Flott, enig om den. I 2010 var mange usikker på hvor lenge de skulle vare. Dette er tretten år siden. 13. I dag vet vi etter mange års erfaring og milliarder av kilometer kjørt med elbiler over hele kloden at denne bekymringen var forgjeves. Det er svært sjeldent at man må skifte hovedbatteri på en elbil. Sånn, fikk du det med deg? Ellers i diskusjonen har det blitt gjentatt mange ganger allerede, men for de tetteste tar vi en runde til: Eier du elbil i Norge er kostnad og ytelse så fordelaktig at du sparer flere kroner per kilometer kjørt. La oss si en typisk Leaf eier fra 2011 kjøpte bilen sin for litt over 200000 kroner, skiftet den ut ti år senere. Da har du utgifter for strøm på 10000 km/år * 0,15 KwT/km * 1,1 kr/kWt historisk strømpris = 1650 kr/år i strøm, altså 16500 kr for det. Diesel/bensin er typisk 1-1,5 kr/km i den perioden ved lavt forbruk (0,5-0,7 l/mil) ganget med 100 kkm = 100000-150000 kr. I drivstoff. Så har den typiske Leaf-eieren ikke ha hatt behov for annet enn dekk (ett sett vinter, ett sett sommer, totalt 12000 kr), spylevæske og ett nytt 12V batteri fra Biltema til 700 kr. Forsikring og slikt kommer oppå det. Fossilbilisten har hatt servicer à 5-8000 kr mellom hver 15000-30000 km, eller én gang i året, registerreimintervall er oppi dette osv. Du ender opp med å bruke minimum 50000 kr ekstra i bare ordinært vedlikehold, men så er feilraten mye høyere på fossilbil også. En reparasjon her og der etter utgått garanti kommer på toppen. Så med fossilbil har du allerede brukt 150-200000 kr mer ved kjøp, du har hatt over 80000-130000 ekstra i drivstoffutgifter, og du må regne med minst 50000 ekstra i service og vedlikehold. Vi nærmer oss 400000 kr ekstra. Et nytt batteri koster typisk 100-150000 kr. Du har råd til dette! Batteriforsikringen din har en egenandel på 6-8000 kr. Men kjøper du nytt batteri? Nei! For de går nesten aldri i stykker. Er du uforsikret, utenfor åtte års batterigaranti? Andre grunner til å droppe batterikjøp er å selge bilen som delebil og bare kjøpe en ny. Leafen kostet igjen 200000 kr i sommer. Håper du har fått med deg noen poenger her nå. Det er lov å være treg ❤️ men nå er vi i 2023 og da er du bare nødt til å følge litt mer med. Anonymkode: f5f8a...297 2 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LadeJarl Skrevet 10. november 2023 #113 Del Skrevet 10. november 2023 (endret) Snublefot62 skrev (2 timer siden): Du misforstår. Jeg påstår ikke at BYD slutter å produsere biler eller går konkurs - men at det ikke er garantert at det finnes forhandlernett for merket i Norge noen år frem i tid. Ingen kjenner fremtiden men historiske data fra de siste 10 år og å følge nøye med i markedet gir en ganske god pekepinn på hva som skjer framover.. BYD har bestillt 10 bilfrakteskip det siste året og har også sagt de skal starte produksjon av biler i Europa til neste år... Opplagt en massiv global satsing på gang fra BYD.. som overveiende sannsynlig vil være verdens største bilprodusent i 2026.. Hvis noen har forhandlernett i norge i 2030 er det BYD..Tesla..GM/Maxus)/ Saic og Geely/ Volvo/ polestar....De gamle i bilindustrien overlever aldri det skiftet her! Endret 10. november 2023 av LadeJarl 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LadeJarl Skrevet 10. november 2023 #114 Del Skrevet 10. november 2023 AnonymBruker skrev (31 minutter siden): Skal vi ta det helt sakte for deg nå? Ok. Skjerpings. Nå kommer det. Følg med, ok? Ingen sier at nye batteri ikke er rimelig. Oops, dobbelt negativ, vi prøver igjen: Nye elbilbatteri er dyre. Flott, enig om den. I 2010 var mange usikker på hvor lenge de skulle vare. Dette er tretten år siden. 13. I dag vet vi etter mange års erfaring og milliarder av kilometer kjørt med elbiler over hele kloden at denne bekymringen var forgjeves. Det er svært sjeldent at man må skifte hovedbatteri på en elbil. Sånn, fikk du det med deg? Ellers i diskusjonen har det blitt gjentatt mange ganger allerede, men for de tetteste tar vi en runde til: Eier du elbil i Norge er kostnad og ytelse så fordelaktig at du sparer flere kroner per kilometer kjørt. La oss si en typisk Leaf eier fra 2011 kjøpte bilen sin for litt over 200000 kroner, skiftet den ut ti år senere. Da har du utgifter for strøm på 10000 km/år * 0,15 KwT/km * 1,1 kr/kWt historisk strømpris = 1650 kr/år i strøm, altså 16500 kr for det. Diesel/bensin er typisk 1-1,5 kr/km i den perioden ved lavt forbruk (0,5-0,7 l/mil) ganget med 100 kkm = 100000-150000 kr. I drivstoff. Så har den typiske Leaf-eieren ikke ha hatt behov for annet enn dekk (ett sett vinter, ett sett sommer, totalt 12000 kr), spylevæske og ett nytt 12V batteri fra Biltema til 700 kr. Forsikring og slikt kommer oppå det. Fossilbilisten har hatt servicer à 5-8000 kr mellom hver 15000-30000 km, eller én gang i året, registerreimintervall er oppi dette osv. Du ender opp med å bruke minimum 50000 kr ekstra i bare ordinært vedlikehold, men så er feilraten mye høyere på fossilbil også. En reparasjon her og der etter utgått garanti kommer på toppen. Så med fossilbil har du allerede brukt 150-200000 kr mer ved kjøp, du har hatt over 80000-130000 ekstra i drivstoffutgifter, og du må regne med minst 50000 ekstra i service og vedlikehold. Vi nærmer oss 400000 kr ekstra. Et nytt batteri koster typisk 100-150000 kr. Du har råd til dette! Batteriforsikringen din har en egenandel på 6-8000 kr. Men kjøper du nytt batteri? Nei! For de går nesten aldri i stykker. Er du uforsikret, utenfor åtte års batterigaranti? Andre grunner til å droppe batterikjøp er å selge bilen som delebil og bare kjøpe en ny. Leafen kostet igjen 200000 kr i sommer. Håper du har fått med deg noen poenger her nå. Det er lov å være treg ❤️ men nå er vi i 2023 og da er du bare nødt til å følge litt mer med. Anonymkode: f5f8a...297 Litt langt men fant ingen feil der 👌.. Elbilbatterier går nesten aldri i stykker.. og det selv om teknologien er ny og umoden ennå.. Der vi har sett defekte batterier er på 1.ste gen Leaf der eierne i de varme statene i Usa kokte batteriet på freewayen..Nissan tok regningen selvsagt ...Og nå på noen av de første Tesla S i norge der saltlaken på norske veier tærer hull på batteripakken så det tar inn vann ... Resten har vært barnesykdommer stort sett fra LGchem der vi har hatt tilbakekallinger på garanti.. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LadeJarl Skrevet 10. november 2023 #115 Del Skrevet 10. november 2023 Morten1 skrev (På 28.10.2023 den 11.59): Fordelen til fossilbiler er at de kan ha en fin annenhåndsverdi i utlandet hvor elbiler ikke er relevant, store deler av verden kjører ikke EL og kommer nok ikke til å omstille seg de første 10-20 årene Morsom påstand...hvor i verden tror de de kjører fossilt om 20 år da ? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #116 Del Skrevet 10. november 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Skal vi ta det helt sakte for deg nå? Ok. Skjerpings. Nå kommer det. Følg med, ok? Ingen sier at nye batteri ikke er rimelig. Oops, dobbelt negativ, vi prøver igjen: Nye elbilbatteri er dyre. Flott, enig om den. I 2010 var mange usikker på hvor lenge de skulle vare. Dette er tretten år siden. 13. I dag vet vi etter mange års erfaring og milliarder av kilometer kjørt med elbiler over hele kloden at denne bekymringen var forgjeves. Det er svært sjeldent at man må skifte hovedbatteri på en elbil. Sånn, fikk du det med deg? Ellers i diskusjonen har det blitt gjentatt mange ganger allerede, men for de tetteste tar vi en runde til: Eier du elbil i Norge er kostnad og ytelse så fordelaktig at du sparer flere kroner per kilometer kjørt. La oss si en typisk Leaf eier fra 2011 kjøpte bilen sin for litt over 200000 kroner, skiftet den ut ti år senere. Da har du utgifter for strøm på 10000 km/år * 0,15 KwT/km * 1,1 kr/kWt historisk strømpris = 1650 kr/år i strøm, altså 16500 kr for det. Diesel/bensin er typisk 1-1,5 kr/km i den perioden ved lavt forbruk (0,5-0,7 l/mil) ganget med 100 kkm = 100000-150000 kr. I drivstoff. Så har den typiske Leaf-eieren ikke ha hatt behov for annet enn dekk (ett sett vinter, ett sett sommer, totalt 12000 kr), spylevæske og ett nytt 12V batteri fra Biltema til 700 kr. Forsikring og slikt kommer oppå det. Fossilbilisten har hatt servicer à 5-8000 kr mellom hver 15000-30000 km, eller én gang i året, registerreimintervall er oppi dette osv. Du ender opp med å bruke minimum 50000 kr ekstra i bare ordinært vedlikehold, men så er feilraten mye høyere på fossilbil også. En reparasjon her og der etter utgått garanti kommer på toppen. Så med fossilbil har du allerede brukt 150-200000 kr mer ved kjøp, du har hatt over 80000-130000 ekstra i drivstoffutgifter, og du må regne med minst 50000 ekstra i service og vedlikehold. Vi nærmer oss 400000 kr ekstra. Et nytt batteri koster typisk 100-150000 kr. Du har råd til dette! Batteriforsikringen din har en egenandel på 6-8000 kr. Men kjøper du nytt batteri? Nei! For de går nesten aldri i stykker. Er du uforsikret, utenfor åtte års batterigaranti? Andre grunner til å droppe batterikjøp er å selge bilen som delebil og bare kjøpe en ny. Leafen kostet igjen 200000 kr i sommer. Håper du har fått med deg noen poenger her nå. Det er lov å være treg ❤️ men nå er vi i 2023 og da er du bare nødt til å følge litt mer med. Anonymkode: f5f8a...297 Der var det mye vas til ingen nytte! Og ang forsikring og dekning av et gåent batteri, når levetiden er ment være over 8 år, og de aller fleste forsikringer enten er fra forhandler eller forsikringselselskap, så slutter begge på 8 år eller X antall kjørte km! Om du tror jeg er stokk dum, for du tro om igjen! Og et batteribytte er langt mer enn hva du skisserer. Og svært ofte er det visst bare blitt fiksa på, slik at du er fornøyd til bilen er utenfor poryen igjen, og gudene vet hvor lenge til det går. Anonymkode: 3dcb4...38b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #117 Del Skrevet 10. november 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Skal vi ta det helt sakte for deg nå? Ok. Skjerpings. Nå kommer det. Følg med, ok? Ingen sier at nye batteri ikke er rimelig. Oops, dobbelt negativ, vi prøver igjen: Nye elbilbatteri er dyre. Flott, enig om den. I 2010 var mange usikker på hvor lenge de skulle vare. Dette er tretten år siden. 13. I dag vet vi etter mange års erfaring og milliarder av kilometer kjørt med elbiler over hele kloden at denne bekymringen var forgjeves. Det er svært sjeldent at man må skifte hovedbatteri på en elbil. Sånn, fikk du det med deg? Ellers i diskusjonen har det blitt gjentatt mange ganger allerede, men for de tetteste tar vi en runde til: Eier du elbil i Norge er kostnad og ytelse så fordelaktig at du sparer flere kroner per kilometer kjørt. La oss si en typisk Leaf eier fra 2011 kjøpte bilen sin for litt over 200000 kroner, skiftet den ut ti år senere. Da har du utgifter for strøm på 10000 km/år * 0,15 KwT/km * 1,1 kr/kWt historisk strømpris = 1650 kr/år i strøm, altså 16500 kr for det. Diesel/bensin er typisk 1-1,5 kr/km i den perioden ved lavt forbruk (0,5-0,7 l/mil) ganget med 100 kkm = 100000-150000 kr. I drivstoff. Så har den typiske Leaf-eieren ikke ha hatt behov for annet enn dekk (ett sett vinter, ett sett sommer, totalt 12000 kr), spylevæske og ett nytt 12V batteri fra Biltema til 700 kr. Forsikring og slikt kommer oppå det. Fossilbilisten har hatt servicer à 5-8000 kr mellom hver 15000-30000 km, eller én gang i året, registerreimintervall er oppi dette osv. Du ender opp med å bruke minimum 50000 kr ekstra i bare ordinært vedlikehold, men så er feilraten mye høyere på fossilbil også. En reparasjon her og der etter utgått garanti kommer på toppen. Så med fossilbil har du allerede brukt 150-200000 kr mer ved kjøp, du har hatt over 80000-130000 ekstra i drivstoffutgifter, og du må regne med minst 50000 ekstra i service og vedlikehold. Vi nærmer oss 400000 kr ekstra. Et nytt batteri koster typisk 100-150000 kr. Du har råd til dette! Batteriforsikringen din har en egenandel på 6-8000 kr. Men kjøper du nytt batteri? Nei! For de går nesten aldri i stykker. Er du uforsikret, utenfor åtte års batterigaranti? Andre grunner til å droppe batterikjøp er å selge bilen som delebil og bare kjøpe en ny. Leafen kostet igjen 200000 kr i sommer. Håper du har fått med deg noen poenger her nå. Det er lov å være treg ❤️ men nå er vi i 2023 og da er du bare nødt til å følge litt mer med. Anonymkode: f5f8a...297 Anonymkode: 3dcb4...38b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-jk- Skrevet 10. november 2023 #118 Del Skrevet 10. november 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Poenget er vel at noen feks kjører slalom, langrenn, etc og har behov for takstativ. Og det er kun de dyre modellene som har hengerfeste og takstativ. Anonymkode: eed49...838 Trenger ikke takstativ til slikt. Jeg slenger ski og brett i skiposer, legger ned midtsetet i bilen og stikker posene gjennom der. Mye bedre for skiene enn å ligge ubeskyttet på taket. Ellers kan vel de aller fleste modeller ha takstativ. Inkludert Leaf. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 10. november 2023 #119 Del Skrevet 10. november 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Anonymkode: 3dcb4...38b Og enkelte må betale 180k for en ny DSG-kasse til VAGen sin. Eller får motorhavari pga feil på registerreim. Hvor mange batteribytter har egentlig blitt gjennomført i Norge? Brukte Leaf-batterier er forresten meget populært i hus med solceller og smartstyring på strømmen 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 10. november 2023 #120 Del Skrevet 10. november 2023 3 hours ago, AnonymBruker said: Der var det mye vas til ingen nytte! Og ang forsikring og dekning av et gåent batteri, når levetiden er ment være over 8 år, og de aller fleste forsikringer enten er fra forhandler eller forsikringselselskap, så slutter begge på 8 år eller X antall kjørte km! Om du tror jeg er stokk dum, for du tro om igjen! Og et batteribytte er langt mer enn hva du skisserer. Og svært ofte er det visst bare blitt fiksa på, slik at du er fornøyd til bilen er utenfor poryen igjen, og gudene vet hvor lenge til det går. Anonymkode: 3dcb4...38b Hvor er det du har levetid på åtte år fra? Blander du garantitid og levetid igjen? Anonymkode: 40ef3...715 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå