AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #61 Del Skrevet 31. oktober 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Ja, ta en langtur Oslo-Bergen med den. Sikkert enkelt. Vurderte å ha en på hytta med å få den dit virker umulig. Anonymkode: eed49...838 Lol. Langturer har jeg Teslaen til. 😁 Man velger vel bil etter behov? Leafen koster meg omtrent ingenting, den dekker behovene mine i det daglige og jeg kan selge den for mer enn jeg kjøpte den for, så jeg taper ikke på den - som var litt trådens tema. AnonymBruker skrev (5 timer siden): Hvorfor skulle han det? Det er jo ikke derfor man har en slik bil... 🫠 Det er litt som å si: "Og nå kjøp 600 kg fliser til badet!" til en som har kjøpt Fiesta. Meningsløs kommentar. Anonymkode: f5f8a...297 Takk, my thoughts exactly! Anonymkode: d8498...0c4 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #62 Del Skrevet 3. november 2023 En 7 mndr Tesla ble vraket etter det jeg kaller en middels kolisjo,takst ca 50000 på en vanlig bil. Forsikringen betalte alt. Anonymkode: e5825...416 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-jk- Skrevet 3. november 2023 #63 Del Skrevet 3. november 2023 Example skrev (På 28.10.2023 den 13.48): Det er ikke mye elbiler å spore hos ungdommen utenfor de store byene. På bygda er det ikke elbil som gjelder, særlig blant bilinteressert ungdom og unge voksne. God mulig, men helt irrelevant. Det er kun nybilkjøperne som påvirker fordelingen av elbiler og fossilbiler i landet, bruktbilkjøperne har null å si (så sant de ikke bruktimporterer, men det gjelder nok ganske få fossilbiler i året nå). Bygdefolket kjøper også mye færre nybiler enn byfolket. Det er altså byfolk i voksen alder som bestemmer retningen markedet tar, og de kjøper elbil nesten alle sammen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
newman01 Skrevet 3. november 2023 #64 Del Skrevet 3. november 2023 (endret) 21 minutter siden, AnonymBruker said: En 7 mndr Tesla ble vraket etter det jeg kaller en middels kolisjo,takst ca 50000 på en vanlig bil. Forsikringen betalte alt. Anonymkode: e5825...416 Anonym bruker poster diffus påstand om en udokumentert hendelse. Jesus sine handlinger har større troverdighet Hva veit du om ramme ble skjev? Endret 3. november 2023 av newman01 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet 4. november 2023 #65 Del Skrevet 4. november 2023 -jk- skrev (8 timer siden): God mulig, men helt irrelevant. Det er kun nybilkjøperne som påvirker fordelingen av elbiler og fossilbiler i landet, bruktbilkjøperne har null å si (så sant de ikke bruktimporterer, men det gjelder nok ganske få fossilbiler i året nå). Bygdefolket kjøper også mye færre nybiler enn byfolket. Det er altså byfolk i voksen alder som bestemmer retningen markedet tar, og de kjøper elbil nesten alle sammen. Det vet jeg, og det er derfor jeg skrev det jeg skrev, om du ser diskusjonen som en helhet. Dette vil trolig gjøre at brukte fossilbiler vil være ettertraktede, og med det ikke stupe i pris slik brukeren hevder. Tilbud og etterspørsel rent enkelt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-jk- Skrevet 4. november 2023 #66 Del Skrevet 4. november 2023 Example skrev (28 minutter siden): Det vet jeg, og det er derfor jeg skrev det jeg skrev, om du ser diskusjonen som en helhet. Dette vil trolig gjøre at brukte fossilbiler vil være ettertraktede, og med det ikke stupe i pris slik brukeren hevder. Tilbud og etterspørsel rent enkelt. Nja, tror du bilinteressert ungdom på bygda klarer å holde fossilbilprisene oppe? Og er de interessert i biler som Mazda CX-5? Jeg tror nei på begge deler. Hvem av de vil ha en treig SUV når de på sikt kan få en lynkjapp Model 3 til under 100.000 kroner? De konverterer nok til el de som alle andre, bare litt senere. De fossilbilene som kommer til å holde seg best er nok spesielle sportsbiler som f.eks Porsche 911. Ikke treige familiefraktere. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #67 Del Skrevet 7. november 2023 On 11/3/2023 at 11:29 PM, AnonymBruker said: En 7 mndr Tesla ble vraket etter det jeg kaller en middels kolisjo,takst ca 50000 på en vanlig bil. Forsikringen betalte alt. Anonymkode: e5825...416 Og så. Jeg vraket en ganske ny fossilbil på feil gir på gårdsplassen. Ingen skjønner hvordan jeg fikk til de skadene i den lille farten jeg hadde. Flaks/uflaks Anonymkode: f5a37...b3d 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #68 Del Skrevet 7. november 2023 -jk- skrev (På 4.11.2023 den 8.21): Nja, tror du bilinteressert ungdom på bygda klarer å holde fossilbilprisene oppe? Og er de interessert i biler som Mazda CX-5? Jeg tror nei på begge deler. Hvem av de vil ha en treig SUV når de på sikt kan få en lynkjapp Model 3 til under 100.000 kroner? De konverterer nok til el de som alle andre, bare litt senere. De fossilbilene som kommer til å holde seg best er nok spesielle sportsbiler som f.eks Porsche 911. Ikke treige familiefraktere. De er ingen bygdeungdom som drømmer om en Tesla 3, det kan jeg garantere deg. De blåser i 0-100 tider, men elsker en bil de som de kan dra til skogs med i elgjakta, eller trekke tung tilhenger. Jeg er mye på bygda, og der gjelder diesel og aller helst pick-up. Tesla (og elbil) er et skjellsord. Anonymkode: 950e6...661 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #69 Del Skrevet 7. november 2023 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): De er ingen bygdeungdom som drømmer om en Tesla 3, det kan jeg garantere deg. De blåser i 0-100 tider, men elsker en bil de som de kan dra til skogs med i elgjakta, eller trekke tung tilhenger. Jeg er mye på bygda, og der gjelder diesel og aller helst pick-up. Tesla (og elbil) er et skjellsord. Anonymkode: 950e6...661 Hvorfor så bastant? Jeg bor på bygda selv og her er mange forskjellige ungdommer - akkurat som alle andre plasser. Noen vil bare ha det nyeste, noen vil ha det eldste, noen vil ha bil som røyker mye fordi de synes det er tøft, og noen snakker høylytt om at de vil bygge sin slitte tofør om til elektrisk, men aner ikke om de får den registrert. "Ingen" og "alle" fins ikke. Anonymkode: f5f8a...297 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #70 Del Skrevet 7. november 2023 Ikke så vanskelig. En god elbil som går langt og har hengerfeste, takstativ etc koster ca 500-600´ Del det på 8 år så får du kostnad pr år. Noen påstår at batterier kommer til å vare lenger, men er det noen som bruker en 8 år gammel iPhone? Den er utdatert, treg og kostbar å reparere. Og du får ikke 8 nye år om du bytter batteri. En grei brukt Prius feks. varer sikkert 200.000 km til og koster ca 160.000 og gjør en bedre jobb til lavere pris. Anonymkode: eed49...838 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #71 Del Skrevet 7. november 2023 27 minutter siden, AnonymBruker said: Ikke så vanskelig. En god elbil som går langt og har hengerfeste, takstativ etc koster ca 500-600´ Del det på 8 år så får du kostnad pr år. Noen påstår at batterier kommer til å vare lenger, men er det noen som bruker en 8 år gammel iPhone? Den er utdatert, treg og kostbar å reparere. Og du får ikke 8 nye år om du bytter batteri. En grei brukt Prius feks. varer sikkert 200.000 km til og koster ca 160.000 og gjør en bedre jobb til lavere pris. Anonymkode: eed49...838 Har bilen 0 verdi etter 8 år? Drivskostnadene for elbilen vil være mye lavere gjennom de åtte årene. Hvorfor sammenligne en ny elbil til 4-500 000 mot en brukt prius til 160 000? hvorfor ikke ligsågod sammenligne en elbil til en million mot en bil til vrakpant? de gjør det samme? En elbil er ikke noe mer utdatert etter 8 år enn en 8 år gammel fossilbil, hilsen en som har en 8 år og en 10 år gammel elbil som fortsatt har masse liv igjen. Anonymkode: e196f...1d5 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #72 Del Skrevet 7. november 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): En elbil er ikke noe mer utdatert etter 8 år enn en 8 år gammel fossilbil, hilsen en som har en 8 år og en 10 år gammel elbil som fortsatt har masse liv igjen. Anonymkode: e196f...1d5 Dessverre mye bedre miljø i en fossilbil. Se hvor mange EL-biler som ender på dynga pga for dyre å reparere. Har selv en fossil bil som er 15år, bytter deler selv. Kjører lite også DET er økonomi! EL bil er veldig dyre i innkjøp selv som brukte, du kan få en bensinbil til 20-30 000kr som går i mange år. Anonymkode: cd6c6...ec6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #73 Del Skrevet 7. november 2023 1 hour ago, AnonymBruker said: Dessverre mye bedre miljø i en fossilbil. Se hvor mange EL-biler som ender på dynga pga for dyre å reparere. Har selv en fossil bil som er 15år, bytter deler selv. Kjører lite også DET er økonomi! EL bil er veldig dyre i innkjøp selv som brukte, du kan få en bensinbil til 20-30 000kr som går i mange år. Anonymkode: cd6c6...ec6 Her må du komme med litt kilder, det er ingenting som tyder på at elbiler blir kondemnert i større antall enn tilsvarende fossilbiler. Men det skrives masse i avisene om det som gir inntrykk av at elbiler blir skrotet over en lav terskel og underforstått at fossilbiler blir fikset for en billig penge og driver videre. I kjølevannet av NRK reportasjen for noen år siden der det ble presentert at helt fine elbiler ble kondemnert for småfeil kom det en rekke uttalelser fra bransjen i ettertid som fremla statistikk på at elbiler ikke er mer utsatt for slik kondemnering enn fossilbiler, dette er et problem på moderne biler uansett fremdriftsystem https://www.bilbransje24.no/nyheter/581330 Anonymkode: e196f...1d5 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
-jk- Skrevet 7. november 2023 #74 Del Skrevet 7. november 2023 (endret) AnonymBruker skrev (5 timer siden): De er ingen bygdeungdom som drømmer om en Tesla 3, det kan jeg garantere deg. De blåser i 0-100 tider, men elsker en bil de som de kan dra til skogs med i elgjakta, eller trekke tung tilhenger. Jeg er mye på bygda, og der gjelder diesel og aller helst pick-up. Tesla (og elbil) er et skjellsord. Anonymkode: 950e6...661 Du må kjenne til en annen type ungdom på bygda enn meg. Senkede rånebiler er vel mer vanlig enn hevede pickuper. Diesel er skjellsord, det skal være bensin. Tenk Bø sentrum en lørdagskveld (ja, jeg har overnattet der en lørdagskveld). Endret 7. november 2023 av -jk- 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #75 Del Skrevet 7. november 2023 -jk- skrev (1 time siden): Du må kjenne til en annen type ungdom på bygda enn meg. Senkede rånebiler er vel mer vanlig enn hevede pickuper. Diesel er skjellsord, det skal være bensin. Tenk Bø sentrum en lørdagskveld (ja, jeg har overnattet der en lørdagskveld). For ikke å snakke om Notodden en lørdagskveld 🤭 Anonymkode: 8206f...6e6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #76 Del Skrevet 7. november 2023 AnonymBruker skrev (6 timer siden): Del det på 8 år så får du kostnad pr år. Noen påstår at batterier kommer til å vare lenger, men er det noen som bruker en 8 år gammel iPhone? Den er utdatert, treg og kostbar å reparere. Og du får ikke 8 nye år om du bytter batteri. Anonymkode: eed49...838 Kan ikke dere steinalderfolk slutte med dette vaset? Hvor mange ganger må dette idiotiske stråargumentet motbevises i dette forumet før dere oppdaterer virkelighetsoppfatningen deres? Hilsen, en som kjørte 14 mil i 2012 Leaf i dag. Anonymkode: f5f8a...297 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #77 Del Skrevet 7. november 2023 Jeg vurderer å bytte ut den 10-år gamle dieselbilen min med en elbil. Det som holder meg igjen er frykten for å bli sittende igjen med en relativt ny bil med dårlig eller defekt batteri og ikke få solgt den videre når den tid kommer. Erfaringsmessig har jeg byttet bil hvert 3.-5. år grunnet endret behov. Ser for meg at det blir å ha neste bil i omtrent samme tidsintervall, før jeg bytter den ut i en mindre variert på sikt. Det som holder meg mest igjen er hvordan de er på vinterføre. Sitter de godt på veien? Blir de raskt varme? Jeg bor virkelig på bygda og er avhengig av piggdekk. Har sett på den største teslaen, hva tror dere? Skal jeg beholde dieselbilen som oppfyller alle kravene jeg har per nå, eller bytte? Anonymkode: 4787d...417 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #78 Del Skrevet 7. november 2023 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Jeg vurderer å bytte ut den 10-år gamle dieselbilen min med en elbil. Det som holder meg igjen er frykten for å bli sittende igjen med en relativt ny bil med dårlig eller defekt batteri og ikke få solgt den videre når den tid kommer. Erfaringsmessig har jeg byttet bil hvert 3.-5. år grunnet endret behov. Ser for meg at det blir å ha neste bil i omtrent samme tidsintervall, før jeg bytter den ut i en mindre variert på sikt. Det som holder meg mest igjen er hvordan de er på vinterføre. Sitter de godt på veien? Blir de raskt varme? Jeg bor virkelig på bygda og er avhengig av piggdekk. Har sett på den største teslaen, hva tror dere? Skal jeg beholde dieselbilen som oppfyller alle kravene jeg har per nå, eller bytte? Anonymkode: 4787d...417 Behold dieselbilen! Det er enda gammeldags batteriteknologi, men om snaut 10 år vil det komme noe som er bedre. Anonymkode: 3dcb4...38b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 7. november 2023 #79 Del Skrevet 7. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Behold dieselbilen! Det er enda gammeldags batteriteknologi, men om snaut 10 år vil det komme noe som er bedre. Anonymkode: 3dcb4...38b Takk for innspill! Har du el- eller fossilbil selv? Det kunne vært interessant å vite om det er flere som også er så snille å svare😊 Anonymkode: 4787d...417 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Snublefot62 Skrevet 7. november 2023 #80 Del Skrevet 7. november 2023 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Behold dieselbilen! Det er enda gammeldags batteriteknologi, men om snaut 10 år vil det komme noe som er bedre. Anonymkode: 3dcb4...38b Det kommer alltid noe som er bedre. Alltid. Men om det er om 3 år, 10 år eller 30 år vet ingen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå