Gå til innhold

Hvorfor river folk opp plast-emballasjen når brus eller lignende har flere bokser / flasker?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er jo selvfølgelig enkelt-flasker og bokser tilgjengelig i butikken. Samtidig som fire-pakninger eller seks-pakninger med flasker eller bokser står litt lenger unna. Men likevel skjer det temmelig ofte at folk river opp plastikken rundt de fire-pakningene eller seks-pakningene, selv om de bare tar med seg en eller to flasker eller bokser!

Men hvorfor gjør folk egentlig dette, når det er fullt mulig å ta med seg det man trenger som "løsvekt" like i nærheten?  

Anonymkode: e924a...ea7

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjelder ikke øl?

Anonymkode: f0b74...18e

• Liker 2
Skrevet

Det samme har jeg lurt på, det er en grunn til at det heter 4-pack eller 6-pack. Problemet kan egentlig løses men det vil fordyre en god del, lag forskjellig strekkode på flasker som selges løst og i pakker. Man jo aldri at 2-, 3, - og 4-pack med boxere, strømper eller sokker blir åpnet.

Skrevet

For jeg trengte 2 og ikke 15

Anonymkode: 118b1...369

• Liker 2
  • Nyttig 5
Skrevet

Jeg gjør det på øl. Gidder ikke kjøpe en hel sekspakning hvis jeg bare skal ha 1-2 øl.

Anonymkode: 1423e...63b

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg gjør det på øl. Gidder ikke kjøpe en hel sekspakning hvis jeg bare skal ha 1-2 øl.

Helt enig, og ser ikke problemet med dette

Anonymkode: f0b74...18e

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Men butikkene har jo selvfølgelig bokser og flasker i "løsvekt" hvor det burde være veldig enkelt å bare plukke med seg to bokser (eller flasker) med øl! 

Altså er det jo fullstendig unødvendig å ødelegge emballasjen på fire-pakninger eller seks-pakninger da.  

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Men butikkene har jo selvfølgelig bokser og flasker i "løsvekt" hvor det burde være veldig enkelt å bare plukke med seg to bokser (eller flasker) med øl! 

Altså er det jo fullstendig unødvendig å ødelegge emballasjen på fire-pakninger eller seks-pakninger da.  

Nei, det har de "selvfølgelig" ikke. Ingen av mine nær butikker har all øl i "løsvekt" og 4-12 pakninger.

Anonymkode: 088f7...164

• Liker 18
  • Nyttig 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Alle butikkene har ikke det. av alle typer. Jeg passer på å ta av en som alt er "åpnet" om jeg skal ha et par sider eller øl og det er noen som er påbegynt.

Anonymkode: f8aca...d00

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

For brus, ja, men ikke øl. Nesten all øl leveres i flerpakninger. Det kan selvsagt hende at det er løse øl tilgjengelig fordi noen har åpnet en sekser før deg, men de ble ikke levert slik til butikken. 

Anonymkode: 29b36...e36

• Liker 8
  • Nyttig 1
Skrevet

At det er løse bokser rett i nærheten kan jo være fordi at butikkmedarbeidar har satt ut mer av varen. 

Jeg synes det er greit at det er tatt bokser ut av pakken. Kanskje 4 bokser er det jeg vil ha. Da er det jo bare bra at noen har tatt to. Enklere å få med seg.

Skrevet

Ikke alltid det finnes i løsvekt. Ellers så er det vel en sånn liten ting som at folk er late? Og en annen ting så gidder jeg ikke slepe med plastikk fra butikken, hvis jeg ikke må. 

Anonymkode: a1d6f...222

• Liker 1
Skrevet (endret)

Jeg har også undret på dette, jeg har landet på en teori at de faktisk tror at de fremdeles får lavere pris per flaske siden det kommer fra en pack.

De gjør jo dette selv om enkeltflasker står rett ved siden av packs

Vet ikke, men tror det

Endret av NakenPanda
Skrevet
40 minutter siden, AnonymBruker said:

Ja, når de har det tar jeg selvsagt enkeltbokser. Men ofte står de bare i sekspakninger.

Skrevet

Nå drikker jeg ikke øl, men jeg har jobbet i matbutikk, og vi solgte ikke øl enkeltvis. Litt snodig at folk river opp flere pakninger fordi det ser noe rotetete ut, men jeg ser ikke at dette skal være et problem. 

Anonymkode: ff1f0...118

Skrevet

Øl i løsvekt er et morsomt uttrykk da. Tror jeg skal begynne å bruke det 😄

Anonymkode: ff1f0...118

• Liker 1
Skrevet

Samme greia skjer med forskjellig hermetikk også! 

For eksempel pakker med tre bokser mais eller champignon, eller what ever. Kanskje femten meter eller tjue meter unna står samme type bokser med hermetikk. Dersom noen ønsker å bare ta med seg EN eller TO bokser, så kunne de selvfølgelig bare gått dit. 

Men nei da, folk vil heller ødelegge plastikken rundt tre-pakninger med hermetikk, bare for å ta med seg en eller to bokser. 

• Liker 1
Skrevet

De fleste øltyper selges jo kun i store pakker.. Og det er samme pris uansett. 

Hermetikk derimot.. Skulle gjerne fått kjøpt én liten ananasboks til nyttårsaftens waldorf, ikke tre! Men er det lov..? Trodde ikke det

Anonymkode: 69a51...c88

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (13 timer siden):

De fleste øltyper selges jo kun i store pakker.. Og det er samme pris uansett. 

Hermetikk derimot.. Skulle gjerne fått kjøpt én liten ananasboks til nyttårsaftens waldorf, ikke tre! Men er det lov..? Trodde ikke det

Anonymkode: 69a51...c88

Men folk holder jo fremdeles på sånn, selv om butikkene har både pakninger og som "løsvekt" tilgjengelig i butikken. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.10.2023 den 16.17):

For jeg trengte 2 og ikke 15

Anonymkode: 118b1...369

Hva selges i en 15-pack?

Anonymkode: 2c4ed...78a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...