Gå til innhold

Hvor ofte rengjøres barnas soverom?

Anbefalte innlegg

Skrevet

?

Anonymkode: 2fe68...e05

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om søndagene når ho før ho skal til mora. Sånn at rommet er reint og ryddet tilho kjem igjen 

Anonymkode: ccc44...073

• Liker 2
Skrevet

Tidligere skiftet jeg på senga og støvsuget og vasket etter behov.

Nå har de blitt store og gjør dette selv. Hender jeg tar et sengeskift til bonusssønn når jeg synes det har gått for lang tid da ;)

Selv om han egentlig burde gjort det selv. Men jeg orker bare ikke at han ligger i samme sengetøy mer enn tre uker, selv om han synes det er greit. 

Anonymkode: 42cb0...227

• Liker 1
Skrevet

Fast en gang hver uke, skifter på sengene hver søndag. Barna støvsuger og tørker støv selv, To tenåringer. Men er heldig så de holder alltid rommene ryddige, klær legges til vask og oppvask settes inn i maskinen. 

Anonymkode: a5f6d...ef4

• Liker 3
Skrevet

Vaskes hver 14.dag, og tørker støv.

Bytter vel sengetøy per 10-dag ca. Støvsuger om det er mye rusk plutselig.

Anonymkode: 19828...952

Skrevet

Han rydder, støvsuger og tar støv en gang i uken. Jeg tar sengetøy og slikt annenhver uke på vinteren og en gang i uken på sommeren. Ellers så tar jeg og vasker og rydder leiligheten fra topp til tå en gang i måneden og da tar jeg rommet hans og med vinduer og alt.

Skrevet

Vaskedamen støvsuger, tørker støv og vasker gulv, samt bytter sengetøy ukentlig. Vasker sjelden utenom dette, men prøver å rydde hver kveld 

Anonymkode: 451b7...04d

Skrevet

Trøker støv, støvsuger og annet som er nødvendig hver uke. Skifter på sengen hver 14 dag eller oftere 😊

Skrevet

Bare jeg som har tenåring som ikke rydder rommet hver uke, og holder det ryddig ser det ut til. Hun tar det derimot når det blir for rotete, da rydder, vasker hun og skifter på senga. Hennes rom, hennes ansvar. 

7åringens rom er ryddig hele tiden, alt har en fast plass og ting legges dit de hører hjemme hver kveld. Støvsuger minst en gang i uka, og stort sett hver gang jeg støvsuger resten av huset. Skifter på sengetøy hver 14.dag. 

Anonymkode: 6861f...0e9

Skrevet

Alt for sjeldent. Skifter sengetøy 2+ ganger i uka, blir støvsugd når jeg orker å dra med støvsugeren opp trappen.

Anonymkode: f74d7...763

Skrevet

Krever at de gjør de månedlig, så det blir det hos gutten på 14. Sengetøy byttes, støvsuging osv

Dattera på 12 støvsuger mye oftere på eget initiativ.

Anonymkode: cd976...b7b

Skrevet

Støvsuges minimum 3 dager i uken, og vaskes ved behov(som regel en dag eller to i uken). Bytter på sengene ca. hver 14. dag 

Skrevet

Vi har renholder som støvsuger og vasker gulvene og bytter på sengene hver 14. dag. I tillegg støvsuger vi den uken hun ikke her her.

De er 3 og 8 og er ikke på rommene sine noe særlig enda. 

Anonymkode: 48810...702

Skrevet

De rydder rommene sine selv en dag i uka og så støvsuger jeg. Sengetøy blir skiftet hver andre uke, men ofte fler ganger fordi de søler i sengene. 

Anonymkode: d9d6d...b64

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Vaskedamen støvsuger, tørker støv og vasker gulv, samt bytter sengetøy ukentlig. Vasker sjelden utenom dette, men prøver å rydde hver kveld 

Så når barnet flytter ut følger vaskedamen med? Eller er barnet så hjelpesløs at kommunen må inn og hjelpe med handling, finne mat, minne på dusj, vaske klær, vaske/rydde ect ???

Hvorfor slipper barn unna å bidra i sitt eget hjem?

Anonymkode: 3217c...77d

Skrevet

Vi har vaskehjelp hver 14. dag, så det er så ofte det rengjøres. Hun må rydde litt oftere og jeg skifter sengetøy ca. hver 14. dag. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så når barnet flytter ut følger vaskedamen med? Eller er barnet så hjelpesløs at kommunen må inn og hjelpe med handling, finne mat, minne på dusj, vaske klær, vaske/rydde ect ???

Hvorfor slipper barn unna å bidra i sitt eget hjem?

Det er en del år til de flytter ut, så kan jo hende ting serr annerledes ut når de blir eldre.. 
Yngste barnet er i barnehagealder, så jeg synes ikke det er så rart at barnet ikke gjør det selv…

Eldste har spesielle behov, så hvis hen bor i egen bolig vil hen nok få bistand av kommunen ja

Skrevet

Støvsuger/ tørker støv 1 gang i uka på begge barnerommene. Yngste sitt rydder jeg det verste hver dag (har ikke vært god nok til å forvente at barnet er med og rydder🙈). I helga tok jeg en skikkelig opprydding/ nedvasking av det rommet. Sorterte/ kastet ødelagte leker og pakket en sekk med leker som kan gis til gjenbruk. Eldstemann rydder selv når han merker det ser rotete ut… det kan ta 2 dager til 14 dager 🤣 Glass/ servise tar jeg gjerne med ut av rommet om kvelden når jeg sier natta og uansett skal opp til kjøkkenet. 

Jeg skifter på sengetøy annenhver uke. Sortering/ rydding av klær skjer etter sesong og når klærne begynner å bli for små. De fleste klærne gis til gjenbruk 😊 

Anonymkode: fe701...973

Skrevet

Lær barna deres å rydde, vaske, samle søppel fra de er små. Da blir de ikke late og bortskjemte. De skal en dag bo for seg selv der mamma ikke kommer å rydder. Jeg blir helt sjokkert over hvor mye barna slipper unna i dag. De bor på hotell og får alt servert. Slik blir det ikke bra personer av. Klarer de å rote så klarer de å rydde også.

1.bud til alle foreldre: Inkluder barn og ungdom i opprydding, vask, samle søppel, klippe plen, oppvask, bytte på sengene ect. Disse klarer seg bedre i egne hjem enn de som får alt servert.

Skrevet

Det tar 12 åringen hver helg. Bytter sengetøy,støvsuger, tøker støv og vasker gulvet.

Anonymkode: 2593f...a57

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...