AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #41 Del Skrevet 27. oktober 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Det lille som ts spiser har ingenting å si i det store bilde. Anonymkode: 77633...a6d Veldig rart hvis et glass hvitvin og/eller en neve chips skal gjøre at jeg legger på meg 500 gram i uka. Anonymkode: f578d...c27 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #42 Del Skrevet 27. oktober 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Veldig rart hvis et glass hvitvin og/eller en neve chips skal gjøre at jeg legger på meg 500 gram i uka. Anonymkode: f578d...c27 Hva er din BMI? Anonymkode: 0373f...d23 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #43 Del Skrevet 28. oktober 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Hva er din BMI? Anonymkode: 0373f...d23 25. Ts Anonymkode: f578d...c27 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #44 Del Skrevet 28. oktober 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Jeg ville dratt til legen jeg faktisk. Kostholdet ditt er jo veldig restriktivt og kalorifattig, og du skriver jo at du loggfører kalorier, så virker som du har bra koll. Kan jo være det er noe underliggende som gjør at du går opp i vekt. Absolutt verdt et legebesøk spør du meg. Be om å få målt langtidsblodsukker og glukoseverdier, og stoffskifteprøver blant annet. Har du PCOS? Anonymkode: e0152...a33 Jeg tror faktisk jeg skal bestille en legetime. Såvidt meg bekjent har jeg et helt normalt kosthold, dog spiser jeg betraktelig mindre enn folk rundt meg, kolleger f.eks, og jeg er blant de største av oss alle. Små, tynne damer i 50/60 årene er mye sprekere enn meg blant de jeg jobber med, og de spiser mengder av mat i kantina. Jeg spiser sikkert under halvparten av det de spiser, men likevel er jeg minst 15 kilo tyngre. Ikke skeier jeg ut når jeg kommer hjem heller. Jeg har fått mange tips om å spise mer kjøtt, fisk, avokado etc og kutte ut brød og knekkebrød. Hvordan gjør folk det da? Spiser en avokado til frokost? Ruller sammen en skinkeskive med ost og spiser? Jeg føler det blir fråtsing og veldig lite innhold, hvis dere skjønner. Hvordan kan det mette noe som helst? Blir man mere mett av å kutte ut knekkebrødet? Til frokost nå nettopp spiste jeg et bløtkokt egg, en fjerdedel agurk og to skiver skinke med norvegiaost. Jeg drakk en kopp te med en skvett melk. Spent på når sulten melder seg på ny, for jeg føler at dette var litt snaut uten knekkebrødet. Ts Anonymkode: f578d...c27 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #45 Del Skrevet 28. oktober 2023 Det der er potensielt mye kalorier i løpet av en dag. Røkelaks, margarin og saus inneholder mye! kalorier. Og det er helt unødvendig med kveldsmat. Anonymkode: a0a4a...a4c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
jabx Skrevet 28. oktober 2023 #46 Del Skrevet 28. oktober 2023 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Veldig rart hvis et glass hvitvin og/eller en neve chips skal gjøre at jeg legger på meg 500 gram i uka. Anonymkode: f578d...c27 Faktum er at man ikke kan skape (kropps)masse av ingenting. Hvis du ikke inntar flere kalorier enn du forbrenner, så er det fysisk umulig å legge på seg. Det ville brutt naturlovene. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #47 Del Skrevet 28. oktober 2023 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Jeg drikker ikke kalorier. Er ikke glad i verken melk, jus eller annet, drikker bare vann. Det eneste som er kalorier i det jeg drikker er en skvett melk i kaffen, og jeg drikker to-tre kommer om dagen. Jeg har loggført all mat i lifesum over flere år, så jeg vet ganske nøyaktig hva jeg får i meg. I helgene kan jeg ta meg et glass hvitvin, og jeg spiser av og til en neve potetgull eller to. Jeg spiser så og si aldri kaker eller kjeks, kun hvis jeg er på besøk hos noen og blir tilbudt. Da for høfligheten skyld, ikke nødvendigvis fordi jeg er glad i det. Ok. Jeg kan forsøke å kutte ut knekkebrød og brød. Problemet mitt da er at matbudsjettet kommer til å gå sånn opp hvis jeg skal basere det på egg og avokado, kylling og tunfisk. Blir det ikke veldig dyrt, dere som lever sånn? Takk for tips! (og beklager til deg jeg trodde var sarkastisk 😊) Ts Anonymkode: f578d...c27 Havregryn er veldig billig, og mettende jeg har i lange perioder spist det til frokost, og kan da ha f.eks egg til lunsj. Det går opp i opp økonomisk. Anonymkode: 14821...a85 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #48 Del Skrevet 28. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Havregryn er veldig billig, og mettende jeg har i lange perioder spist det til frokost, og kan da ha f.eks egg til lunsj. Det går opp i opp økonomisk. Anonymkode: 14821...a85 Men… havregryn er jo rene karbohydrater? Var det ikke det jeg skulle unngå? Da kan jeg vel like gjerne spise knekkebrødet mitt? Ts Anonymkode: f578d...c27 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #49 Del Skrevet 28. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det der er potensielt mye kalorier i løpet av en dag. Røkelaks, margarin og saus inneholder mye! kalorier. Og det er helt unødvendig med kveldsmat. Anonymkode: a0a4a...a4c Det er mindre kcal enn en kvinne med mine mål og på min alder trenger for å vedlikeholde energibehovet sitt i løpet av en dag. Ts Anonymkode: f578d...c27 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
myMa Skrevet 28. oktober 2023 #50 Del Skrevet 28. oktober 2023 (endret) AnonymBruker skrev (22 timer siden): Aner jeg en viss ironi? Greia er at jeg er sulten hele tiden. To timer etter frokost, sulten. To timer etter lunsj, sulten. Hvis jeg er sulten betyr det jo at kroppen trenger mer mat? Ts Anonymkode: f578d...c27 Det er ikke rart. Du spiser ofte og lite og ikke særlig mettende mat. Få inn mer protein og spis 2-3 ordentlige måltider om dagen. Jeg blir mer sulten om jeg spiser lite og ofte men kan fint gå fra 18.00-12.00 uten mat. Sult er hormonregulert og blir påvirket av mange faktorer. Ikke nødvendigvis behov for mat. (Stress, søvn, medisiner, syklus osv) Endret 28. oktober 2023 av myMa Skrivefeil 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #51 Del Skrevet 28. oktober 2023 Jeg spiser sjelden frokost men til lunsj spiser jeg ofte 2 kokte egg, noen ganger egg, avokado og tomat. Spiser endel gresk yoghurt med litt 70% mørk sjokolade, eller bær. Sånne ting metter iallefall meg mye mer og lenger enn knekkebrød og brødskiver. Middag varierer veldig. Anonymkode: f90cc...a9c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #52 Del Skrevet 28. oktober 2023 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Ris, poteter og brød legger man på seg av. Anonymkode: cb50d...369 Man legger bare på seg i kalorioverskudd ...... Ris og poteter er fine karbkilder. Anonymkode: 2ac71...313 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #53 Del Skrevet 28. oktober 2023 AnonymBruker skrev (22 timer siden): Frokost; to knekkebrød med tynt lag margarin, salat, agurk og kalkunskinke eller røkelaks. Vann og kaffe. Lunsj: to skiver grovbrød med lignende pålegg. Vann og kaffe. Middag: en potet eller en spiseskje ris, en kjøttkake eller fiskebit, grønnsaker pluss et par skjeer saus. Kveldsmat: et knekkebrød med tunfisk eller makrell i tomat. Ikke godis, ikke brus, ikke saft, kanskje et eple eller en banan mellom måltidene. Går tur og er gjennomsnittlig aktiv med barn, aktiviteter og husarbeid. Er forøvrig i slutten av tredveårene, ikke overgangsalder. Jeg vil ikke mer opp i vekt! Hjelp. Anonymkode: f578d...c27 Du fokuserer nok for mye på å spise lite, og for lite på å spise nok. La meg forsøke: frokost: en bolle grøt eller joghurt lunsj: en stor salat, glem ikke protein i form av kylling, egg, tunfisk, bønner etc. Husk olje, salt og pepper, ellers er ingen salat noe moro. Er du ikke skikkelig mett når du har spist opp? Pakk mer neste dag. Middag: En solid porsjon der tallerkenen som anbefalt inneholder 1/5 fisk eller kjøtt de dagene det ikke er vegetar. 4/5 fgrønnsaker, og husk at grønnsaker med hell kan bakes i ovn heller enn kokes til døde. Å blande maten slik at du heller enn å servere ris+grønnsaker+fisk serverer fiskesuppe, stekt tid, lapskaus, minestrone, pytt-i-panne etc er lurt. Da kan du kutte mengden kjøtt i oppskriften i to (uten at en sjel merker det) og tredoble mengden grønnsaker (igjen, uten at en sjel merker noe som helst). Kvelds: middagsrester eller en brødskive, eller salat. Om du sørger for å spise dine anbefalte 10 porsjoner frukt og grønnsaker per dag så øker volumet mat og volumet fiber tilstrekkelig til at du både er mett, sunn og spiser godt. Og, du? Hvorfor fokuserer du innmari på å kutte ris til akkurat middagen når alle andre av dagens måltider har som prinsipp å spise deg mett på - korn? Det er ikke mer kalorier i ris enn i brød. Og du fordøyer dem ikke mer under middagen enn til lunsj. Spis så mye ris du vil. Men kutt korn som basis i dagens øvrige måltider. Ikke fordi du går opp i vekt - fordi korn er mat for folk med høyt behov for energi, ikke høyt behov av næring. Anonymkode: e0390...673 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #54 Del Skrevet 28. oktober 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Men… havregryn er jo rene karbohydrater? Var det ikke det jeg skulle unngå? Da kan jeg vel like gjerne spise knekkebrødet mitt? Ts Anonymkode: f578d...c27 Du må jo veie havregrynene som alle andre. Du må telle hva du får i deg daglig. Anonymkode: 2ac71...313 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
myMa Skrevet 28. oktober 2023 #55 Del Skrevet 28. oktober 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Du må jo veie havregrynene som alle andre. Du må telle hva du får i deg daglig. Anonymkode: 2ac71...313 Det er fortsatt primært karbohydrater i havregryn uansett hvor mye man veier det.. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #56 Del Skrevet 28. oktober 2023 Gå til lege å ta blodprøver. Sjekk om du mangler noe og be om sjekk av stoffskifte. Har du lavt eller høyt kan vekten øke uten grunn. Anonymkode: a8050...a01 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #57 Del Skrevet 28. oktober 2023 Peroidisk faste + mer protein. Og dropp knekkebrød 😬 Anonymkode: cc774...5cb 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #58 Del Skrevet 28. oktober 2023 Anbefaler å prøve periodisk faste. Da får du endelig spist deg mett! Anonymkode: 1870d...86d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
exictence Skrevet 28. oktober 2023 #59 Del Skrevet 28. oktober 2023 Vanskelig å teke at du går opp i vekt av så lite mat over tid. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #60 Del Skrevet 28. oktober 2023 exictence skrev (15 minutter siden): Vanskelig å teke at du går opp i vekt av så lite mat over tid. Ja det høres veldig rart ut. Jeg spiser ALT jeg vil. Sjoko, chips, ikke så mye brød da, men det er fordi jeg har med med mye middagsrester på jobb. De er som oftest ikke halvfabrikata, men utenom det så føler jeg at jeg spiser myye. Jeg er ganske aktiv da. Og jeg har bmi på 19. Anonymkode: a4361...338 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå