Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi har en baby som sover LETT og vil helst unngå at folk i det hele tatt går inn på gårdsplassen på Halloween. Skal sitte i mørket med absolutt alt lys av. Er det andre tiltak man kan gjøre for å sikre seg ytterligere?

Anonymkode: 43a99...e4c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Tilleggsspørsmål: er det bare selve dagen de går, eller kan vi risikere besøk nå i helgen? 

ts

Skrevet

Bare på tirsdag. Skru av alt ute lys...og lys som er ut mot gata( kjøkken el)

Skrevet

Sett opp en lapp da "Baby sover, vennligst ikke gå inn her, takk 😁". 

Anonymkode: 0c518...331

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vi har en baby som sover LETT og vil helst unngå at folk i det hele tatt går inn på gårdsplassen på Halloween. Skal sitte i mørket med absolutt alt lys av. Er det andre tiltak man kan gjøre for å sikre seg ytterligere?

Milde måne.

• Liker 16
Skrevet

Tilleggsspørsmål: er det bare selve dagen de går, eller kan vi risikere besøk nå i helgen? 

ts

Mange legger det til helgen. Så de kan komme både denne helgen OG neste. Skru av utelampe og kryss fingrene barne følger den regelen. Ellers - IKKE ha noe halloween pynt synlig. 

Skrevet

Det var da voldsomt.. her ville jeg først og fremst herdet babyen litt - om babyen sover så lett at han våkner av at folk går på gårdsplassen, utenfor huset, så er det rett og slett på tide å venne ungen til litt lyd. 

Ellers er det ikke så mye mer du kan gjøre enn å slå av lys, og evt sette opp et vennligst ikke kom inn-skilt - som folk mest sannsynlig ikke kommer til å se/bry seg om. 

Anonymkode: a95c9...081

• Liker 17
  • Nyttig 2
Skrevet

Det er kun 31.oktober en skal gå. Foreldre som sender barna ut i helga, er helt på bærtur. 

Slå av utelyset.

Anonymkode: 667ec...448

• Liker 12
  • Hjerte 1
Skrevet

Her holder det i massevis å slukke evt utelys. Barna her går ikke til de husene hvor det ikke er satt ut lykt med lys i ute. Om det er ett par som banker/ringer på så et det vel ingen krise? 

Anonymkode: c2206...9d1

• Liker 3
Skrevet
Mamajune11 skrev (4 minutter siden):

Mange legger det til helgen. Så de kan komme både denne helgen OG neste. Skru av utelampe og kryss fingrene barne følger den regelen. Ellers - IKKE ha noe halloween pynt synlig. 

Nei Halloween er kun 31.oktober så helgene før og etter skal vare safe.

Ellers bør det holde med å skru av alt lys og trekke for vinduene ut mot inngangen. Men kan TS kan gardere seg med å sette opp lapp også.

Anonymkode: 49653...143

• Liker 10
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er kun 31.oktober en skal gå. Foreldre som sender barna ut i helga, er helt på bærtur. 

Slå av utelyset.

Anonymkode: 667ec...448

Nei Halloween er kun 31.oktober så helgene før og etter skal vare safe.

Ellers bør det holde med å skru av alt lys og trekke for vinduene ut mot inngangen. Men kan TS kan gardere seg med å sette opp lapp også.

Anonymkode: 49653...143

Snakker vi om Haloween eller The Purge her?

En unge må tåle litt lyd. Kan ikke pakke inn disse babyene i bobleplast til enhver tid.

Endret av kaarebjarne
  • Liker 3
  • Nyttig 4
Skrevet
Mamajune11 skrev (26 minutter siden):

Vi hadde 120 barn på døren i fjor og 100 året før. Ikke ett eneste barn kom utenom 31. oktober. Så her vi bor er dette (heldigvis) helt innarbeidet. 

Anonymkode: c109a...ae6

• Liker 7
Skrevet
Mamajune11 skrev (30 minutter siden):

Har jeg aldri opplevd.. en ting er fester og lignende, men ingen barn har gått utenom 31 oktober her jeg bor. Ikke der jeg bodde tidligere heller. 

Anonymkode: cf513...129

• Liker 4
Skrevet

Her er det ikke innarbeidet, så tenker vi risikerer at det kommer både i dag og i morgen, og sikkert neste søndag også siden det er det i Norge er den egentlige alle helgensaften./helgen/dagen whatever.

Skrevet

Jeg skal sørge for å skru av dørklokka da jeg har en hund som går bananas når det ringer på. Se om du finner ut hvordan du kan skru av din..og slukke utelys såklart.

Anonymkode: 14790...2ad

• Liker 1
Skrevet

Våkner babyen av at folk går UTE? Da tenker jeg det er på tide å venne ungen til lyd… 

Anonymkode: 5d5e5...63b

• Liker 12
Skrevet

Takk for tips! Tenker jeg setter opp lapp og lukker porten skikkelig i tillegg til slukte lys 😊

Vinduet og lufteventilen til barnerommet er 50 cm fra inngangsdøra her og gårdsplassen er gruslagt. Blir derfor fort mye lyd og støy rett inn på barnerommet om hauger og lass med småskrømt skal tråkke rundt der ute. At barnet sover lett kan fort bety mange slitsomme oppvåkninger både for han og oss helt unødvendig. Han tåler at jeg støvsuger på stua, at vi ser film etc, men den lyden ved døra blir brå og rett inn til han dessverre.

• Liker 2
Skrevet
Mamajune11 skrev (18 timer siden):

For noen tullinger, ingen unger som får noe godteri på døra utenom 31.10

Anonymkode: 9afed...161

• Liker 5
Skrevet

Ingen unger som får snop om de ringer på her. Det skjer bare på nyttårsafta. 

Anonymkode: 75a32...357

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 27.10.2023 den 15.04):

Vi hadde 120 barn på døren i fjor og 100 året før. Ikke ett eneste barn kom utenom 31. oktober. Så her vi bor er dette (heldigvis) helt innarbeidet. 

Anonymkode: c109a...ae6

AnonymBruker skrev (På 27.10.2023 den 15.07):

Har jeg aldri opplevd.. en ting er fester og lignende, men ingen barn har gått utenom 31 oktober her jeg bor. Ikke der jeg bodde tidligere heller. 

Anonymkode: cf513...129

Der jeg vokste opp har man lagt det til helgen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...