AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #1 Skrevet 27. oktober 2023 Har en baby som er litt over 3 som ikke vil sove i vogna, evt. om hun sovner er det bare 10-20 minutter og hylskriker når hun våkner/vogna stopper. Er helt utrøstelig når det begynner. I bæresele/på puppen kan hun sove i 1-3 timer🙈 må legge til at hun har hatt mye vondt i magen/kolikk, men at det har blitt mye bedre de siste ukene. Nå gråter hun mye mindre og virker mer fornøyd. Hadde samme problem med eldste, og bytta da til sportsdel når hun var 5 mnd og da løsnet det veldig og hun likte seg i vogna. Det er samme vogn, så lurer på om det er noe med den vogna barna mine ikke har likt😆 Er det alt for tidlig å bytte nå? Vogna kan legges helt flatt. Og ta opp på nederste hakk om det blir heelt krise med gråting? Og ja, har både sleepytroll, baby rocker og lagt brukte klær oppi vogna. Ingenting fungerer. Vært hos både kiropraktor og fysioterapeut, alt er fint bortsett fra vondt i magen som som sagt er bedre etter litt tiltak. Har snart gitt opp å prøve for er så kjedelig med den hylingen, men savner at hun sov iallefall en dupp til dagen i vogna sånn at jeg fkkk hatt fult fokus på storesøster. Trives forsåvidt med bæresele også så vil ikke slutte helt med det. Men av og til hadde det vært mer praktisk med vogn, spesielt nå som de begynner å bli glatt ute😅 (må ut med hund hver dag). Anonymkode: 9d069...426
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #2 Skrevet 27. oktober 2023 Ja, det er for tidlig. Det er stor forskjell på styrke og stabilitet i kroppen på en baby på tre måneder og en på fem-seks måneder. Det er uansett bare noen få uker mer med bæreselebruk for deg. Anonymkode: 72131...8ba
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #3 Skrevet 27. oktober 2023 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Ja, det er for tidlig. Det er stor forskjell på styrke og stabilitet i kroppen på en baby på tre måneder og en på fem-seks måneder. Det er uansett bare noen få uker mer med bæreselebruk for deg. Anonymkode: 72131...8ba Feil. Så lenge vogna kan legges helt flatt er det ikke noe problem. Vi byttet til sportsdel da eldste var 3,5 mnd. i samråd med helsestasjonen, så det er bare å prøve ts Anonymkode: 9af07...412 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #4 Skrevet 27. oktober 2023 Jeg gjorde det, men hadde han helt flatt liggende til 4.5 mnd. Da begynte han å kose seg på tur, kunne se mer av verden. Har en veldig våken baby, men han sover også best i den Anonymkode: 24636...20f 2
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #5 Skrevet 27. oktober 2023 Så lenge du bruker sportsdelen på flateste hakk er det helt greit. Eneste du må sjekke er at baby passer nogenlunde til selene, siden sportsdelen er mer åpen enn bag. Anonymkode: bdc43...a9e 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #6 Skrevet 27. oktober 2023 Jeg byttet da baby var rundt 2 mnd.. Ergonomisk sete, alltid på laveste nivå, evt et par minutter på nivået over her og der. Min baby hadde refluks og kolikk og kunne ikke fordra vognen. Anonymkode: 0c3b3...29c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå