Majer Skrevet 27. oktober 2023 #1 Skrevet 27. oktober 2023 Den biologiske forklaringen er økt sannsynlighet for ffuktbarhet og dermed flere avkom. Men hva om vi ser litt mer på det? Det skyldes selvfølgelig ofte umodent, men hva er årsaken bak? Jeg tror mange av oss- inkludert meg selv, var usikre som tenåringer. Da opplevde vi kanskje at vår livs store kjærlighet fant seg en eldre fyr som turte å bryte med de etablerte normene man selv var påvirket av. Jeg tror mye handler om å ikke gå glipp av ting, og noe kan forklares i hevn. Men det viktigste er kanskje at man i den eller de aktuelle situasjonene som ung følte på avmakt. Når man gjør det samme selv kan det gi en følelse av kontroll og makt- ikke at det er så sunt det heller. Det handler veldig lite om utseende selv om det fokuseres veldig mye på akkurat det (særlig på kg). 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #2 Skrevet 27. oktober 2023 Majer skrev (5 minutter siden): Den biologiske forklaringen er økt sannsynlighet for ffuktbarhet og dermed flere avkom. Men hva om vi ser litt mer på det? Det skyldes selvfølgelig ofte umodent, men hva er årsaken bak? Jeg tror mange av oss- inkludert meg selv, var usikre som tenåringer. Da opplevde vi kanskje at vår livs store kjærlighet fant seg en eldre fyr som turte å bryte med de etablerte normene man selv var påvirket av. Jeg tror mye handler om å ikke gå glipp av ting, og noe kan forklares i hevn. Men det viktigste er kanskje at man i den eller de aktuelle situasjonene som ung følte på avmakt. Når man gjør det samme selv kan det gi en følelse av kontroll og makt- ikke at det er så sunt det heller. Det handler veldig lite om utseende selv om det fokuseres veldig mye på akkurat det (særlig på kg). Svært mange menn opplever ereksjonssvikt etter fylte 40 år. SVÆRT mange. Menn som nærmer seg 50, og eldre, bør heller ikke få barn, da risikoen for misdannelser og for tidlig fødsel øker. Sædkvaliteten går også ned med alder. Så det er fullstendig ulogisk at en mann på 40 ønsker seg ei jente på 18, når han mest sannsynlig ikke vil klare å tilfredsstille henne om noen få år, og at en mann på 50 ønsker seg en FRUKTBAR dame. Det handler selvfølgelig om utseendet, færre tidligere partnere og at dama er stram her og der. KUN det. Anonymkode: 9491d...16f 20 6
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #3 Skrevet 27. oktober 2023 Majer skrev (21 minutter siden): Jeg tror mange av oss- inkludert meg selv, var usikre som tenåringer. Da opplevde vi kanskje at vår livs store kjærlighet fant seg en eldre fyr som turte å bryte med de etablerte normene man selv var påvirket av. Jeg tror mye handler om å ikke gå glipp av ting, og noe kan forklares i hevn. Men det viktigste er kanskje at man i den eller de aktuelle situasjonene som ung følte på avmakt. Når man gjør det samme selv kan det gi en følelse av kontroll og makt... Det er sånn mange av oss oppfatter det også: som FOMO, usikkerhet, kontroll og hevnlyst. Og for de som ikke så det sånn vet jeg ikke om det hjalp på sympatien... Anonymkode: a3dc0...61e 6 2
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #4 Skrevet 27. oktober 2023 Så får hun igjen kanskje fomo for å ha gått for en mye eldre mann og føler hun har gått glipp av å leve livet som ung når hun var ung. Anonymkode: 1b658...b24 10 2
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #5 Skrevet 27. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Så får hun igjen kanskje fomo for å ha gått for en mye eldre mann og føler hun har gått glipp av å leve livet som ung når hun var ung. Anonymkode: 1b658...b24 Kvinner liker en mann som tar kontrollen, som bestemmer, som er mandig, dominerende, gir henne trygghet. Er det noe kvinner ikke angrer på så er det det å gå for en mann som er litt eldre enn henne. Anonymkode: 66ad6...b85 3 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #6 Skrevet 27. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Kvinner liker en mann som tar kontrollen, som bestemmer, som er mandig, dominerende, gir henne trygghet. Er det noe kvinner ikke angrer på så er det det å gå for en mann som er litt eldre enn henne. Anonymkode: 66ad6...b85 Har alle menn har disse egenskapene bare fordi de er eldre? Tenner ikke på slike menn. Anonymkode: 1b658...b24 14 4
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #7 Skrevet 27. oktober 2023 De aller, aller fleste går for noen på sin egen alder. Heldigvis Anonymkode: 8a36e...c92 9 3
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #8 Skrevet 27. oktober 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Kvinner liker en mann som tar kontrollen, som bestemmer, som er mandig, dominerende, gir henne trygghet. Er det noe kvinner ikke angrer på så er det det å gå for en mann som er litt eldre enn henne. Anonymkode: 66ad6...b85 Fint at en evigsingel mann kan forklare oss kvinner dette 😀 Vi forstår jo ingen ting vi. Uansett om vi er 18 eller 65, er vi som barn i hodet. Anonymkode: 21064...e87 18 3
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #9 Skrevet 27. oktober 2023 Det er jo fordi alt er enklere. Mennesker er late. 😛 Anonymkode: 4555e...e45
Gjest ElderMillenial Skrevet 27. oktober 2023 #10 Skrevet 27. oktober 2023 Jeg tror ikke det er mange menn som velger yngre kvinner på grunn av hevn eller makt følelser. Jeg tror det heller er en kombinasjon av utseende og ungdommelighet. Jeg tror mange menn ønsker seg spreke og sprudlende damer (og tenker de yngre er det) mens kvinner ønsker seg trygge, stabile og ressurssterke menn ( og vi tenker eldre menn oftere innehar disse kvalitetene enn de yngre) Satt på spissen, selvsagt finnes det tusen om og men her…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #11 Skrevet 27. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Svært mange menn opplever ereksjonssvikt etter fylte 40 år. SVÆRT mange Endelig noen som er ærlig her ! Nå kommer det til å hagle inn med poster som.... "Nei min mann er liiike sprek som 25" osv. osv. Nei, det er ikke for ingenting ay flere og flere av oss søker til yngre menn, spesielt i forhold/ekteskap nr 2. 🤩 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Er det noe kvinner ikke angrer på så er det det å gå for en mann som er litt eldre enn henne. Snakk for deg selv du 😄 Anonymkode: a4f29...9b2 6 1 3
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #12 Skrevet 27. oktober 2023 Majer skrev (1 time siden): Den biologiske forklaringen er økt sannsynlighet for ffuktbarhet og dermed flere avkom. Det skyldes selvfølgelig ofte umodent, men hva er årsaken bak? Jeg tror mye handler om å ikke gå glipp av ting, og noe kan forklares i hevn. Men det viktigste er kanskje at man i den eller de aktuelle situasjonene som ung følte på avmakt. Når man gjør det samme selv kan det gi en følelse av kontroll og makt- ikke at det er så sunt det heller. Det handler veldig lite om utseende selv om det fokuseres veldig mye på akkurat det (særlig på kg). Spenstig. Ser du noen flere årsaker til at en mann blir sammen med en yngre kvinne? Eller var dette alt?😊 Anonymkode: 65081...e6c 3
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #13 Skrevet 27. oktober 2023 ElderMillenial skrev (2 minutter siden): mens kvinner ønsker seg trygge, stabile Dette er 2 «kjerneegenskaper» min yngre kjæreste trekker frem som 2 av flere grunner til sin attraksjon og tiltrekning til meg. I tillegg til flere andre ting som ikke er nevnt. Hun sier hun aldri har opplevd at jevnaldrende gutter har fremstått med en trygg «aura» og stabilitet som oppleves som sexy. Dette er noe hun opplever med menn, og ikke gutter (hennes ord). Anonymkode: 65081...e6c 1
Enmanelskeråhate Skrevet 27. oktober 2023 #14 Skrevet 27. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Svært mange menn opplever ereksjonssvikt etter fylte 40 år. SVÆRT mange. Menn som nærmer seg 50, og eldre, bør heller ikke få barn, da risikoen for misdannelser og for tidlig fødsel øker. Sædkvaliteten går også ned med alder. Så det er fullstendig ulogisk at en mann på 40 ønsker seg ei jente på 18, når han mest sannsynlig ikke vil klare å tilfredsstille henne om noen få år, og at en mann på 50 ønsker seg en FRUKTBAR dame. Det handler selvfølgelig om utseendet, færre tidligere partnere og at dama er stram her og der. KUN det. Anonymkode: 9491d...16f Merkelig at man ikke har noen bekjente som har ereksjonssvikt i den alderen når det er så vanlig som du påstår? Hvor har du statestikk på det fra? 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #15 Skrevet 27. oktober 2023 Majer skrev (1 time siden): Den biologiske forklaringen er økt sannsynlighet for ffuktbarhet og dermed flere avkom. Men hva om vi ser litt mer på det? Det skyldes selvfølgelig ofte umodent, men hva er årsaken bak? Jeg tror mange av oss- inkludert meg selv, var usikre som tenåringer. Da opplevde vi kanskje at vår livs store kjærlighet fant seg en eldre fyr som turte å bryte med de etablerte normene man selv var påvirket av. Jeg tror mye handler om å ikke gå glipp av ting, og noe kan forklares i hevn. Men det viktigste er kanskje at man i den eller de aktuelle situasjonene som ung følte på avmakt. Når man gjør det samme selv kan det gi en følelse av kontroll og makt- ikke at det er så sunt det heller. Det handler veldig lite om utseende selv om det fokuseres veldig mye på akkurat det (særlig på kg). Det er jo bevist at menn biologisk sett tiltrekkes av de kvninnene som er mest fruktbare, som er de i 20-årene. Men jeg tror også du er inne på noe med det du skriver, at en del menn finner det lettere å sjarmere unge jenter som ikke helt vet hva de ser etter, fordi de vet at de vil bli vraket av de mer voksne og erfarne kvinnene på deres egen alder. Jenter uten livserfaring er lettere å få på kroken. De er også lettere å manipulere. Anonymkode: f6bae...428 6 4
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #16 Skrevet 27. oktober 2023 Majer skrev (1 time siden): Den biologiske forklaringen er økt sannsynlighet for ffuktbarhet og dermed flere avkom. Men hva om vi ser litt mer på det? Det skyldes selvfølgelig ofte umodent, men hva er årsaken bak? Jeg tror mange av oss- inkludert meg selv, var usikre som tenåringer. Da opplevde vi kanskje at vår livs store kjærlighet fant seg en eldre fyr som turte å bryte med de etablerte normene man selv var påvirket av. Jeg tror mye handler om å ikke gå glipp av ting, og noe kan forklares i hevn. Men det viktigste er kanskje at man i den eller de aktuelle situasjonene som ung følte på avmakt. Når man gjør det samme selv kan det gi en følelse av kontroll og makt- ikke at det er så sunt det heller. Det handler veldig lite om utseende selv om det fokuseres veldig mye på akkurat det (særlig på kg). Så det du sier er at menn er maktsyke, hevngjerrige stakkarer? Anonymkode: c3fdd...b43 3 2
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #17 Skrevet 27. oktober 2023 Siden menn dør før kvinner. Om kvinner ikke vil ende opp alene i sine gamle dager, så burde alle kvinner finne seg en partner som er minst 5 år yngre. Anonymkode: b8945...d6b 10 2
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #18 Skrevet 27. oktober 2023 Kvinner velger eldre menn pga trygghet, penger og status. Menn velger yngre kvinner fordi de tiltrekkes av fertile kvinner, og det gir status med ungdom og (kanskje) skjønnhet. Gøyere også kanskje pga mer vitalitet og humør. Dette er enkelt forklart, så finnes det mange nyanser i mellom 🙂 Anonymkode: bdbd1...c36 3
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #19 Skrevet 27. oktober 2023 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Kvinner liker en mann som tar kontrollen, som bestemmer, som er mandig, dominerende, gir henne trygghet. Er det noe kvinner ikke angrer på så er det det å gå for en mann som er litt eldre enn henne. Anonymkode: 66ad6...b85 Sorry, men her nevner du grunnene til at eksen er en eks. Dominerende og kontrollerende menn får ikke en kvinne til å føle trygghet, tvert i mot. Jeg angret fort da disse trekkene ble tydeligere og tydeligere. Og han ble en eks. Anonymkode: c3fdd...b43 2 3
Artmo3 Skrevet 27. oktober 2023 #20 Skrevet 27. oktober 2023 Når jeg ser rundt meg, så er de fleste i forhold med jevngamle, veldig stor forskjell er da ikke så vanlig. Selv er dama 5 år eldre, og passer meg perfekt, og ser ikke på det som noe særlig forskjell i våres alder, jeg er 39 4 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå