Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Skal du gjøre noe hyggelig i førjulstiden? Det er jo så mye som skjer da. Julemarked, juleshow mm. Har ikke tenkt å bake men det blir en julelunsj og julemiddag m/show en av helgene før jul. Gleder meg🤗🎄🐇

Endret av Rødstrupa
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jepp. Jeg gleder meg som en unge til førjulstiden. 

Jeg skal bake masse, høre på julemusikk, pynte, gå på julemarked, lage julepresanger (syr, så blir mye hjemmesydd i gaver), osv. 

Anonymkode: 92f84...ec9

• Liker 2
Gjest CSe0gvmY2b
Skrevet

Førjulstiden er den beste. Pynter ferdig til desember. Etter det er det bare kos. Lese juleblader, bake, lage pålegg og god mat. Gå på julemarked og masse kos 🌟🎄

Skrevet
IneT skrev (Akkurat nå):

Førjulstiden er den beste. Pynter ferdig til desember. Etter det er det bare kos. Lese juleblader, bake, lage pålegg og god mat. Gå på julemarked og masse kos 🌟🎄

Lage pålegg/god mat. Så flink du er! Hva lager du?

Skrevet

Førjulstiden er det mye som skjer. Julekonserter skal vi på, så er det julelunsjer og julebord. For å ikke glemme rakfisklag og lutefiskmiddag tradisjonen tro.

Derfor starter jeg tidlig med julegavene, pynter juletreet (eller det er to trær jeg pynter) første søndag i advent, så fyller jeg på med diverse julepynt her og der de ettermiddagene/kveldene vi ikke skal noe. 

Anonymkode: 4fa05...2d6

Skrevet

Julen er ikke min favoritt tid, og det beste med hele julen er når den er over men adventstiden kan være ganske koselig.

Førjulstradisjonene begynner med håndballjentene på tv, da er det ok å drikke julebrus og spise Klementiner og ta på seg juletøfflene og kose seg (ikke en dag før den første kampen kommer det noe julebrus og snnet jul inn i dette huset) og jeg har et noe hellig forhold til den tradisjonen med å se håndball VM/EM i førjulstiden.

Ellers er det julemarked i byen og juleverksted (blir mest vinverksted but same same) med venner der vi lager noen kranser og andre ting, det er veldig koselig 

Mannen lager en del julepåleg og mat som tomatsild, sursild, dansk sildesalat, gode rundstykker, sauser og medisterkaker som kan lages og fryses på forhånd.

Jeg lager desember potpourri som lukter skikkelig jul i hjemmet hele desember med tørket appelsin og annet krydder og oljer.

Julebord

Julemiddag med venner

Jeg liker å gjøre meg litt flid med innpakning av pakker. 

Jeg må ha en adventstid en ventetid smileys-christmas-843789.gif.6861bf6423bf32732515a15c9d5cd4c0.gifog pynter til advent men julepynten får vente til dess det blir jul. 

• Liker 1
  • Hjerte 1
Skrevet

Helt ærlig. Jeg skal ingenting i førjulstiden. Står over julebordet på jobb. I år reiser vi bort med to overnattinger. Ingen forberedelser og baking. Ingen vennetreff. Det eneste jeg må er å kjøpe julegaver. 

Anonymkode: 10a47...4e1

Skrevet

Jeg skal synge julekonsert med koret mitt, det syns jeg er veldig koselig. (Pluss at man får øve på julemusikk hele oktober og november når det begynner å bli ruskete og mørkt ute.)

Jeg skal ha adventskalender, drikke masse te, spise klementiner, ha juleverksted med fireåringen, bake, og gå på julemarked. Julegaver og sånt ordner jeg helst i november, så vi har god tid til det vi liker i desember. Prøver å ikke stresse, og fokusere på det som faktisk gir meg julestemning. 

Anonymkode: 6c775...074

Skrevet

Ja:)

julemarked både her og der, venninnekveld, vi skal feire bursdag til minste, se håndball og bare kose meg

Anonymkode: 133bb...482

Skrevet

Desember er superhyggelig og i vår familie definerer vi hele desember som "juletid".

"Adent" har vi ikke, da vi ikke er religiøse.

Vi baker, pynter og hører på julemusikk. Og 1. januar er jula over. og treet går ut (derfor setter vi der opp ca 10-12 desember eller deromkring, så vi får hygget oss med det)

Anonymkode: 67cea...ce8

Skrevet

Julemarked, julekonserter, juleshopping. Førjulstiden er den beste tiden på året. I romjulen er jeg allerede litt trist over at det snart er slutt.

Anonymkode: f9342...cff

Skrevet

Jeg skal bake med ungene, strikke julegaver, se håndball på tv og forberede meg til min tredje hjemmefødsel. Termin julaften, men håper han kommer noen dager før. 

• Hjerte 3
Skrevet

Nei ingen konserter før jul her tror jeg. Det er så dyre billetter så det utgår.

Anonymkode: 92a20...250

Skrevet

Skal høre masse julemusikk, lage julekalender, juleverksted og bake med ungene, julegrantenning i byen, se på nøtteknekkeren ballett, ha julefest for håndballaget, gå på julemarked, binde kranser, julebord, julekonsert, førjulstur med mannen, kino osv. kjenner allerede nå at det er litt mye, men gleder meg. 

Anonymkode: 85226...c4b

Gjest Sunfl0wer
Skrevet

Starter oppvarmingen med Putti plutti pott forestilling med barnet,pynte huset til jul 1 desember,se adventsserier,masse julefilmer,høre julemusikk,pakke inn julegaver,bake julekaker,tenne julerøkelse,bake osv. Jula er uten tvil den fineste tiden på året❤️

Skrevet

Baker pepperkaker med ungene, hører på julemusikk, går i julepysj, ser på julefilmer, drikker julete/julebrus, pynter til jul, har opp juletreet og pynter det, pakker også inn julegavene. Elsker førjulstiden🎄🎁🎅🏻

Anonymkode: 274ca...09a

Skrevet

Julemarked!:D

Skal også lage pepperkaker med ei venninne(som har en tendens til å gå fra reinsdyr og snømenn til peniser utover kvelden...)

Venninnekveld hvor vi lager grøt med mandel og marsipangris til finneren, og drikker gløgg og spiser pepperkaker(ref. ovenfor)

Julebord med jobben.

Julegavene er jeg så godt som ferdig med :fnise:

Anonymkode: 6700f...c84

Skrevet
skreppamedleppa skrev (På 27.10.2023 den 21.39):

Julen er ikke min favoritt tid, og det beste med hele julen er når den er over men adventstiden kan være ganske koselig.

Førjulstradisjonene begynner med håndballjentene på tv, da er det ok å drikke julebrus og spise Klementiner og ta på seg juletøfflene og kose seg (ikke en dag før den første kampen kommer det noe julebrus og snnet jul inn i dette huset) og jeg har et noe hellig forhold til den tradisjonen med å se håndball VM/EM i førjulstiden.

Ellers er det julemarked i byen og juleverksted (blir mest vinverksted but same same) med venner der vi lager noen kranser og andre ting, det er veldig koselig 

Mannen lager en del julepåleg og mat som tomatsild, sursild, dansk sildesalat, gode rundstykker, sauser og medisterkaker som kan lages og fryses på forhånd.

Jeg lager desember potpourri som lukter skikkelig jul i hjemmet hele desember med tørket appelsin og annet krydder og oljer.

Julebord

Julemiddag med venner

Jeg liker å gjøre meg litt flid med innpakning av pakker. 

Jeg må ha en adventstid en ventetid smileys-christmas-843789.gif.6861bf6423bf32732515a15c9d5cd4c0.gifog pynter til advent men julepynten får vente til dess det blir jul. 

Det hørtes utrolig koselig ut! Fine tradisjoner. Vil du dele hvordan du lager potpourri'en? 

Selv skal jeg høre på julemusikk, se julefilmer og kanskje bake litt. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 28.10.2023 den 10.50):

Ja:)

julemarked både her og der, venninnekveld, vi skal feire bursdag til minste, se håndball og bare kose meg

Anonymkode: 133bb...482

Åååå, nå kom jeg på at tv'n vil stå å bråke hele adventen med de hersens sportssendingene 🙈Jeg er IKKE interessert for fem øre, og syns det er slitsomt å høre på. Og samboer vil sitte klistra og ikke gjøre en dritt av nødvendige juleforberedelser ....

Jeg liker å pynte litt, se et teaterstykke+julekonsert i adventen, ha julekalender og bake. Rydding, vasking, gavehandling og matinnkjøp er ikke så morsomt, men må også gjøres. Brenne kongerøkelse og høre julemusikk i adventstida er stemningsskapende, at tv'n ljomer med sport er ødeleggende for min førjulsstemning..

Skrevet
Eneri skrev (37 minutter siden):

Åååå, nå kom jeg på at tv'n vil stå å bråke hele adventen med de hersens sportssendingene 🙈Jeg er IKKE interessert for fem øre, og syns det er slitsomt å høre på. Og samboer vil sitte klistra og ikke gjøre en dritt av nødvendige juleforberedelser ....

Jeg liker å pynte litt, se et teaterstykke+julekonsert i adventen, ha julekalender og bake. Rydding, vasking, gavehandling og matinnkjøp er ikke så morsomt, men må også gjøres. Brenne kongerøkelse og høre julemusikk i adventstida er stemningsskapende, at tv'n ljomer med sport er ødeleggende for min førjulsstemning..

Håndball jentene er jo halve gleden med desember :heiajente:

Anonymkode: bdb1c...004

• Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...