AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #1 Del Skrevet 27. oktober 2023 Det gjør min man. Jeg har lagt på meg 15 kg på de siste 3 årene. Mannen nevner det 3-4 ganger i året. Altså at vekta min går kun en vei. 170 cm 75 kg 40 år Anonymkode: b2833...b37 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #2 Del Skrevet 27. oktober 2023 Men om du legger på deg over flere år så er det jo sant det han sier. Anonymkode: 2b983...2fb 4 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #3 Del Skrevet 27. oktober 2023 Aldri. Anonymkode: 4d048...be3 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #4 Del Skrevet 27. oktober 2023 Han har jo da rett? Og vil vel at du tar tak i det? Du er voksen, og må jo ta ansvar for egen adferd. Anonymkode: ca620...d6a 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #5 Del Skrevet 27. oktober 2023 15 kg er MYE å gå opp på e tre år. Hvorfor er det et større problem at "mannen nevner det" enn vektoppgangen er for deg selv? Anonymkode: 64567...826 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andro Skrevet 27. oktober 2023 #6 Del Skrevet 27. oktober 2023 Velger ikke mobbere, så nei. 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #7 Del Skrevet 27. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Det gjør min man. Jeg har lagt på meg 15 kg på de siste 3 årene. Mannen nevner det 3-4 ganger i året. Altså at vekta min går kun en vei. 170 cm 75 kg 40 år Anonymkode: b2833...b37 Han har jo rett da Både jeg og min mann kan kommentere hverandres vekt og valker, men det gjør vi uten at vi snakker nedsettende til hverandre. Går an å si det med kjærlighet og ikke for å være slem. Han er veldig opp og ned, og når det blir for mye, da sier jeg fra. Men jeg gjør det pga helsa, ikke noe annet. Han er disponibel for diabetes, og da passer jeg. Dette er ofte etter lengre ferier eller en sommer hvor vi har spist altfor mye, da tar vi et skippertak sammen og går ned 5-10 kg og spiser sunt. Så er det opp igjen 🙈😂 Anonymkode: 36402...fc0 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #8 Del Skrevet 27. oktober 2023 Det skjer ikke at han kommenterer vekta mi nei, han aner ikke hva den er engang. Han kan kommentere om å ta tak i vekt, kondis, styrke eller kosthold når temaet taes opp av en av oss men ikke min vekt eller min kropp spesifikt. Begge har vektproblematikk, begge jobber aktivt med det og begge har lett for å ramle litt utpå begge veier så det er en delikat balansegang for begge. Anonymkode: 67bb5...e79 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #9 Del Skrevet 27. oktober 2023 Han sier at jeg har en liten kropp og ser ut som en 17-åring. Han mener det positivt. Anonymkode: 03af1...d2f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #10 Del Skrevet 27. oktober 2023 Ja, han kaller meg feit ganske ofte, tvinger meg til å veie meg selv foran han hver dag, kontrollerer hva jeg skal spise. Får ikke spise nok mat hjemme, så det ender opp at jeg spiser mye når jeg er ute alene. Anonymkode: 490a8...8fa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #11 Del Skrevet 27. oktober 2023 Nei, aldri. Jeg har dog sagt til han at han MÅ si ifra hvis jeg legger på meg/ eller blir for tynn slik at jeg ser usunn ut. Men jeg må nok legge på meg mange kg før han kommer til å kommentere vekta mi. Anonymkode: 31510...b96 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #12 Del Skrevet 27. oktober 2023 Jeg går raskt ned i vekt når jeg stresser mye. Da kommenterer han at han synes jeg bør passe på å spise nok og ikke skippe lunsjen. Anonymkode: db0b4...519 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #13 Del Skrevet 27. oktober 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Ja, han kaller meg feit ganske ofte, tvinger meg til å veie meg selv foran han hver dag, kontrollerer hva jeg skal spise. Får ikke spise nok mat hjemme, så det ender opp at jeg spiser mye når jeg er ute alene. Anonymkode: 490a8...8fa Ja, det hørtes jo ut som et koselig og respektfullt samliv? Anonymkode: 36b9b...737 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #14 Del Skrevet 27. oktober 2023 Mannen min har aldri kommentert vekta mi uoppfordret. Og uansett hva jeg har veid, nærmere 25 i BMI eller lavere, har han aldri sagt noe stygt. Men, om jeg hadde lagt på meg jevnt og trutt så ville han nok ha oppfordret meg til å ta sunnere valg. Støttet og hjulpet meg fordi vi bryr oss om helsa. Det syns jeg er helt kurant å gjøre, vi vil jo unngå livsstilssykdommer. 15 kg på 3 år er mye. Det er 5 kg i året. Hvordan har du tenkt å snu det, eller i det minste stoppe det? Anonymkode: ba85a...4b5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #15 Del Skrevet 27. oktober 2023 Nei, kroppen og vekta mi kommenterer han aldri. Det nærmeste må være de periodene jeg går litt opp, da kommer kommentarer som «fy faen så digg rumpe du har» spontant. Desverre for han så er ikke min trivselsvekt lik hans (for meg) 😂 Anonymkode: 36b9b...737 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 27. oktober 2023 #16 Del Skrevet 27. oktober 2023 15 kg på 3 år er jo mye, og at han nevner det 3-4 ganger i året er vel ikke sånn kjempeofte. Hvorvidt det er greit eller ikke, kommer vel mest an på måten han sier det på. I et langvarig forpliktende forhold må det være rom for å si i fra når den andre veier for mye eller for lite. Stadig hakking og mas er selvsagt ikke greit, men å si at jeg synes du har gått opp mye i vekt i det siste, må være innafor. Det kan jo hende han sier det fordi han er bekymra for deg. Min mann har aldri kommentert min vekt, men jeg har veid omtrent det samme i alle år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hmmm1 Skrevet 27. oktober 2023 #17 Del Skrevet 27. oktober 2023 Du burde kanskje ta tak snart? 15kg er mye, kanskje så mye som 20% av vekten din. Men nå er det forskjell på om du er veldig trent eller ikke da. Men igjen hadde jeg lagt på meg 15kg i fett og min partner ikke hadde sagt det til meg så hadde jeg blitt lei meg. Det er trossalt helsen din som står på spill Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #18 Del Skrevet 27. oktober 2023 Han sier jeg har en kropp som en slank 20åring. Jeg er 40. Tar det som et stort kompliment da jeg har vært heldig og har ingen strekk merker/henge pupper osv som er veldig vanlig. Vekt nei ,vet ikke hva jeg veier han EM gang😅 Ca 63 kg. 174 cm høy😊 Anonymkode: 407e4...b44 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #19 Del Skrevet 27. oktober 2023 Hmmm1 skrev (7 minutter siden): Du burde kanskje ta tak snart? 15kg er mye, kanskje så mye som 20% av vekten din. Men nå er det forskjell på om du er veldig trent eller ikke da. Men igjen hadde jeg lagt på meg 15kg i fett og min partner ikke hadde sagt det til meg så hadde jeg blitt lei meg. Det er trossalt helsen din som står på spill Hun er 75kg 170 høy. Ikke overvektig sånn sett. Jeg har veid 72kg og er 174 høy. Var slank. Nå er jeg 62 kg og ser litt for tynn ut. Kommer mye ann på kroppsbygning også Anonymkode: 407e4...b44 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #20 Del Skrevet 27. oktober 2023 Ja, han sa fra da han synes jeg ble for tynn, (ifølge ham) Jeg trener en del og har litt muskulatur som veier. Tidligere, i sprekere dager, veide jeg 76 kg og hadde fettprosent på 11%. Nå veier jeg 2-3 kg mer og ikke fullt så tydelige mageruter. Anonymkode: b12fb...0d2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå