Gå til innhold

Kraftig mens etter 11 måneder uten, info + spørsmål (unnskyld for blodig innhold)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er ei på 48, snart 49, som i 11 måneder har vært uten mens. For min del kom fraværet av ekstremt stress. Har vært til akupunktør for å få mensen tilbake, og sist gang gikk det. Fikk mensen min for fire dager siden.

Da jeg hadde mens før, var dagene 2-3 verst. Jeg måtte ikke skifte bind om natten, og jeg hadde passelig hard mage og 💩 

Nå er jeg på dag fire, måtte skifte nattebind natten mellom dag 2 og 3 og magen og 💩 er mykere.

Det virker også nesten som mensen skal «ta igjen» alle månedene pga mengden blod. Jeg virkelig kjenner at det renner ned i bindet. Blodet er helt rødt ennå, ikke gått over til noe brunt. 
Jeg tar jernspray to ganger om dagen (5mg jern). I følge en gynekolog har jeg noen muskelknuter, som sikkert gjør sitt for blod og smerter. 

Spørsmål: 
• Hvor lang pleier en mens å være etter å ha vært borte en lang stund? 

• Er det noe jeg bør være bekymret over, mengden blod for eksempel?
Jeg bruker kun nattebind og skifter når bindene er halvfulle. Bruker mellom 4-10 bind hver dag. 

• Kan avføringen forandre seg så mye at den blir noe helt annet enn det den var før? 

• Er det noe annet jeg bør tenke på? 

Anonymkode: 526ad...f1b

Videoannonse
Annonse
Skrevet

?

Skrevet

Hvorfor ville du ha det tilbake egentlig? Du er jo på vei inn i overgangsalderen vel?

Anonymkode: 0da40...182

• Nyttig 1
Skrevet
2 hours ago, AnonymBruker said:

Hvorfor ville du ha det tilbake egentlig? Du er jo på vei inn i overgangsalderen vel?

Anonymkode: 0da40...182

Jeg synes det stoppet for fort. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...