AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #1 Skrevet 27. oktober 2023 Har gått ned 19 kilo, fra 40 til 34 i bmi. Er ikke ferdig, selvfølgelig. Men klær er et interessant kapittel for tiden. Kjøper ikke mye nytt av gangen, men det er ikke veldig flatterende når en bukse som er ok i livet (litt romslig, men funker) får DEN sidrompa looken.... Eller gensere plutselig ser ut som telt. Hva gjør dere andre? Kjøper dere et minimum av klær når ting begynner å se helt krise ut, eller lar dere det stå til og venter en størrelse? (for dere som tenker dere videre nedover, så klart). Jeg er ikke ekstremt opptatt av utseendet, men det er jo greit å ikke se ut som en dass også..... Jeg er IKKE flink til å sy, så det å justere klærne selv ser jeg på som utopi.... Anonymkode: 3ccca...421 1 1
c_buk Skrevet 27. oktober 2023 #2 Skrevet 27. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har gått ned 19 kilo, fra 40 til 34 i bmi. Er ikke ferdig, selvfølgelig. Men klær er et interessant kapittel for tiden. Kjøper ikke mye nytt av gangen, men det er ikke veldig flatterende når en bukse som er ok i livet (litt romslig, men funker) får DEN sidrompa looken.... Eller gensere plutselig ser ut som telt. Hva gjør dere andre? Kjøper dere et minimum av klær når ting begynner å se helt krise ut, eller lar dere det stå til og venter en størrelse? (for dere som tenker dere videre nedover, så klart). Jeg er ikke ekstremt opptatt av utseendet, men det er jo greit å ikke se ut som en dass også..... Jeg er IKKE flink til å sy, så det å justere klærne selv ser jeg på som utopi.... Anonymkode: 3ccca...421 Jeg kjøpte litt underveis. Men foretok ikke en større oppgradering av garderoben før jeg nådde målet mitt. Tok ca 6 måneder for min del, så det var begrenset hvor mye nytt jeg trenger underveis. 2
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #3 Skrevet 27. oktober 2023 c_buk skrev (2 minutter siden): Jeg kjøpte litt underveis. Men foretok ikke en større oppgradering av garderoben før jeg nådde målet mitt. Tok ca 6 måneder for min del, så det var begrenset hvor mye nytt jeg trenger underveis. Nei, jeg ser jo den da... Jeg har holdt på i 6 mnd ca, men jeg skal forhåpentligvis ned 15 kg til ihvertfall... Og så lenge kan jeg uansett ikke gå med disse klærne som allerede ser litt krise ut Anonymkode: 3ccca...421
c_buk Skrevet 27. oktober 2023 #4 Skrevet 27. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei, jeg ser jo den da... Jeg har holdt på i 6 mnd ca, men jeg skal forhåpentligvis ned 15 kg til ihvertfall... Og så lenge kan jeg uansett ikke gå med disse klærne som allerede ser litt krise ut Anonymkode: 3ccca...421 Da ville jeg nok kjøpt noen midlertidige klær. Gjerne brukt. Så blir det ikke så dyrt, så blir det ikke i like stor grad "bruk og kast" Bra jobba forresten.
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #5 Skrevet 27. oktober 2023 Kjøper en ny bukse, tre t-shorter og to gensere for hver 15 kg jeg tar av da ser jeg aldri helt kriiise ut, og har noe å velge mellom uten at det går over styr. Anonymkode: ec3df...cce 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #6 Skrevet 27. oktober 2023 Jeg brukte klær som belønning og motivasjon. Unnet meg klær når jeg nådde nye mål. Jeg kjøpte brukt og billig underveis. Jeg byttet ut hele garderoben når målet ble nådd. Det gir meg ekstra motivasjon til å holde ny vekt, så jeg kan passe de nye klærne mine fortsatt. Anonymkode: 8ccd0...541 1 2
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #7 Skrevet 27. oktober 2023 Jeg gikk ned 30 kg fra str. 46 til 36. Koste meg mye med å kjøpe nye klær underveis. Har holdt vekten i 4 år, men tatt vare på det jeg liker best i str. 38 og 40, bare for sikkerhets skyld. Det ble dyrt i lengden, så nå har jeg hatt kjøpestopp i 2 år. Anonymkode: 022eb...e42 2 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #8 Skrevet 27. oktober 2023 c_buk skrev (1 time siden): Da ville jeg nok kjøpt noen midlertidige klær. Gjerne brukt. Så blir det ikke så dyrt, så blir det ikke i like stor grad "bruk og kast" Bra jobba forresten. Ja, brukt er ikke dumt. Og tusen takk! Anonymkode: 3ccca...421
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #9 Skrevet 27. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Kjøper en ny bukse, tre t-shorter og to gensere for hver 15 kg jeg tar av da ser jeg aldri helt kriiise ut, og har noe å velge mellom uten at det går over styr. Anonymkode: ec3df...cce Hehe, det er noe sånt jeg er ute etter ja. Men jeg synes ikke kroppens størrelse alltid følger kiloene... Altså, jeg kan gå ned mye uten at kroppen endrer seg så veldig, og så vips, så står jeg stille en stund, mens buksa plutselig vokser.... Men jeg får gå for en slags mellomting ja, evt kjøpe brukt. Anonymkode: 3ccca...421
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #10 Skrevet 27. oktober 2023 AnonymBruker skrev (57 minutter siden): Jeg brukte klær som belønning og motivasjon. Unnet meg klær når jeg nådde nye mål. Jeg kjøpte brukt og billig underveis. Jeg byttet ut hele garderoben når målet ble nådd. Det gir meg ekstra motivasjon til å holde ny vekt, så jeg kan passe de nye klærne mine fortsatt. Anonymkode: 8ccd0...541 AnonymBruker skrev (53 minutter siden): Jeg gikk ned 30 kg fra str. 46 til 36. Koste meg mye med å kjøpe nye klær underveis. Har holdt vekten i 4 år, men tatt vare på det jeg liker best i str. 38 og 40, bare for sikkerhets skyld. Det ble dyrt i lengden, så nå har jeg hatt kjøpestopp i 2 år. Anonymkode: 022eb...e42 Ja, kan ikke bytte ut alt for hver størrelse, det er helt umulig. Men når selv trusene henger og slenger, da må jeg investere i nye av det, ihvertfall! Tusen takk for innspill! Anonymkode: 3ccca...421
senior Skrevet 27. oktober 2023 #11 Skrevet 27. oktober 2023 Jeg går bare i garderoben og finner frem klær fra den gangen jeg var tynnere. Har gått ned 20 - 25 kg på noen får år, men har mye gamle klær å ta av fremdeles . . . Men så er jeg heller ikke noe moteløve . . 😁 2
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #12 Skrevet 27. oktober 2023 senior skrev (Akkurat nå): Jeg går bare i garderoben og finner frem klær fra den gangen jeg var tynnere. Har gått ned 20 - 25 kg på noen får år, men har mye gamle klær å ta av fremdeles . . . Men så er jeg heller ikke noe moteløve . . 😁 Jeg tok vare på for små klær kjempelenge.... Til slutt så ble jeg lei av at det var så fullt overalt, og ga det bort. Så gikk det et år eller to, også begynte jeg faktisk å klare å gå ned... Det er jo typisk, men man får bare være glad man har klar å få til litt nå! Anonymkode: 3ccca...421 2
Blåjojo Skrevet 27. oktober 2023 #13 Skrevet 27. oktober 2023 Jeg kjøpte mye brukt og billig i den perioden. Passet på når det var salg, og kjøpte kun nytt og til full pris om jeg skulle ha noe til en spesiell anledning. 2
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #14 Skrevet 27. oktober 2023 Jeg ville gått for klær som er lettere å bruke både med stor og liten kropp, eller som er lette å sy inn. Skjørt med elastisk liv/snøring i livet, f.eks. Jeg har flere skjørt som funket fint selv da jeg var høygravid, og som funker like fint nå som jeg er "normal" igjen. Omslagskjoler, omslagstopper. T-skjorter og topper er ganske ok å sy inn. Bukser er litt vanskeligere om man ikke er litt erfaren, men skjørt og kjoler er en slager. Anonymkode: 03820...c39 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #15 Skrevet 27. oktober 2023 Jeg har brukt en del sånne "høstkjoler" av mangel på bedre år, stoffkjoler ikke pyntekjoler med tights. De gjør ikke noe om er litt store. Ellers kjøpt billig haremsbukse på veien ned. Mest irriterende for min del er BHer. Må kjøpe flere på veien ned og de er dyre for jeg har fortsatt store pupper sukk. Jeg venter med nytt vintertøy i år som jeg egentlig trenger. Prøver å kjøpe billig tøy siden det ikke blir brukt mye. Anonymkode: 5189b...16a 2
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #16 Skrevet 27. oktober 2023 Kjøpte litt underveis, gikk ned 42 kg i 2021(9 mnd) og å gå fra L/XL til X/S uten å innom noe i mellom går ikke. Så kjøpte noe i M også som jeg har solgt/omplassert i ettertid. Nå bruker jeg mest S (har lagt på meg litt igjen) men også noe XS og noe M. Klær og str er vanskelig. Anonymkode: 89311...ce6
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #17 Skrevet 28. oktober 2023 Omslagskjoler er veldig fleksible i størrelsen Anonymkode: e3d52...079 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #18 Skrevet 28. oktober 2023 Jeg gikk ned halve kroppsvekten min, fra overvektig til lettere undervektig. Gått opp til normal bmi, men i det lavere skiktet. Jeg handlet noe underveis fordi klærne ikke hang på meg. Gikk for en del som passet uansett som skjørt. Kjøpte mye billig på f.eks H&M. Jeg var (og er enda) så usikker på egen størrelse, at jeg ikke hadde følt meg trygg på å kjøpe brukt. Jeg kan gjerne nå svømme i en xs (er lav også), men tar med meg 3 størrelser inn i prøverommet. En del tunikaer og kjoler har en mer å gå på kontra særlig bukser. Jeg har brede hofter, så skjørt henger på hoftene mine, og cardigans hjalp også godt. Jeg har som andre her tatt vare på litt klær i større størrelse så jeg har, men har oppdaget at jeg kan bruke en del klær om jeg styler det korrekt, men det må tross alt henge på kroppen da. Jeg brukte belte i cardigans, kjoler og større topper/gensere. Å stappe topper nedi skjørt og bukser gir også overdeler mer fasong. Selv om det føles som mye penger for noe som forhåpentligvis ikke vil være i bruk for evig så tenker jeg det er viktig å ha klær en føler seg vel med, og det gir litt motivasjon også. Gratulerer med vekttapet. Jeg regner med det var ønsket sånn du skriver det, og lykke til videre også 🥰💪🏻 Anonymkode: d6348...bcf
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #19 Skrevet 28. oktober 2023 Kjøpte billige klær, og bare så jeg akkurat klarte meg, type kapselgarderobe. Så investerte jeg litt i mer kvalitetsklær da jeg nådde målet. Fin motivasjon for å holde vekta for meg i alle fall. Anonymkode: 6f783...d6b 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #20 Skrevet 28. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 27.10.2023 den 11.22): Har gått ned 19 kilo, fra 40 til 34 i bmi. Er ikke ferdig, selvfølgelig. Men klær er et interessant kapittel for tiden. Kjøper ikke mye nytt av gangen, men det er ikke veldig flatterende når en bukse som er ok i livet (litt romslig, men funker) får DEN sidrompa looken.... Eller gensere plutselig ser ut som telt. Hva gjør dere andre? Kjøper dere et minimum av klær når ting begynner å se helt krise ut, eller lar dere det stå til og venter en størrelse? (for dere som tenker dere videre nedover, så klart). Jeg er ikke ekstremt opptatt av utseendet, men det er jo greit å ikke se ut som en dass også..... Jeg er IKKE flink til å sy, så det å justere klærne selv ser jeg på som utopi.... Anonymkode: 3ccca...421 1. kjøper rimelige klær på lindex som en midlertidig løsning 2.. Evt kjøper finere ting og selger det når det blir for stort. 3. Kjøper brukt 4. baserer meg på wrapskjørt, wrapkjoler og wraptop'er. Å dasse rundt i klær som ikke passer, er ikke en option i min bok. Anonymkode: ec9d2...dc7 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå