Gå til innhold

Er det noen som har prøvd slankepiller som faktisk virker?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Ønsker tips om dette. Har lest litt på nettet, men tør ikke å bestille. Regner med at de meste er useriøst. Har noen et tips som virker? Jeg har aldri prøvd dette.

Anonymkode: 4d443...972

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Nei. Hadde det vært en vidunderkur så hadde det ikke vært overvektige der ute.

Samtlige piller vil ikke hjelpe deg ned i vekt for alltid. Du kan miste sultfølelse for eksempel. Men hva skjer når du slutter på pilla? Jo du begynner å spise igjen. VIPPS, så er du oppe i vekt igjen. 

Anonymkode: d2243...a39

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke prøvd det selv, men det er jo kommet en diabetes medisin som også brukes som slankemedisin nå. Tror det er det eneste jeg har hørt om som virker, men den har jo kraftige bivirkninger også da!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Pippi Lotta said:

Har ikke prøvd det selv, men det er jo kommet en diabetes medisin som også brukes som slankemedisin nå. Tror det er det eneste jeg har hørt om som virker, men den har jo kraftige bivirkninger også da!

Og det er samme greie som piller. Når du slutter, så begynner du å spise igjen, og da er vi tilbake til start. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Og det er samme greie som piller. Når du slutter, så begynner du å spise igjen, og da er vi tilbake til start. 

Man skal ikke slutte. Overvekt er regnet som en kronisk sykdom og trenger derfor kronisk behandling... Omtrent som diabetes.

Anonymkode: 202e4...071

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, AnonymBruker said:

Man skal ikke slutte. Overvekt er regnet som en kronisk sykdom og trenger derfor kronisk behandling... Omtrent som diabetes.

Anonymkode: 202e4...071

Og dette er hvorfor det ikke fungerer :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En bivirkning av Metformin er vekttap. Jeg gikk ned 15 kg på en måned etter å staret på det etter å ha fått påvist diabetes type 2. Var ikke overvektig da.

Anonymkode: 3290f...48c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er ikke ute etter noen vidunderkur. Trenger bare litt starthjelp/motivasjon. Noe som kan sette litt fart? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ADHD medisiner kan hjelpe med vektnedgang

Har også prøvd en kinesisk te som hjalp veldig mye med fort vektnedgang, men følte at det kanskje var litt dårlig for helsen å drikke den over lengre tid.

Anonymkode: da4ce...3bf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De eneste slankepillene som har dokumentert effekt er vel Mysimba. Det er mange som har hatt god effekt av det. Også mange som sliter med tunge bivirkninger, så dette er individuelt. 

Anonymkode: 43830...2fc

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er piller som har påvist effekt, men disse er ulovlig i Norge.  

Anonymkode: 889fa...60b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For sånn 20 år siden så fikk man xenical, som skilte ut fett i maten. Den uheldige bieffekten var at man fikk eksplosiv surprise-diare med fett-bæsj. Beklager ordbruken, men jeg vet ikke hvordan jeg kan beskrive det på en annen måte. 

Anonymkode: 18939...72e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Semaglutid virker. Men du får det ikke med mindre du har fedme. Alt som selges reseptfritt er bortkastede penger. 

Anonymkode: 5dda0...971

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (9 timer siden):

Er ikke ute etter noen vidunderkur. Trenger bare litt starthjelp/motivasjon. Noe som kan sette litt fart? 

matcha

Anonymkode: 1bf85...d4c

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mysimba virker veldig godt på den måten at du blur mye raskere mett og det fjerner mye av suget etter usunn mat. 

Men, du må følge kroppens reaksjoner. Hvis du spiser like mye som før vil ikke Mysimba i seg selv hjelpe deg ned i vekt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingenting reseptfritt som virker. Da hadde jo ikke fedme vært et problem. 

Det finnes noen medisiner du kan få utskrevet av fastlege hvis du er svært overvektig, du kan prøve der.

Anonymkode: ae2fd...60b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gått ned 40 kg på Mysimba på  litt over et år, hadde ingen bivirkninger. Er nå på prøveperiode uten for å se om jeg kan kutte de ut. Så langt funker det, ca 1 måned uten og har fortsatt gått ned litt, skal stabilisere vekt nå. De fikk meg igang, men resten av jobben må jeg gjøre selv. Ønsker ikke gå på piller for resten av livet

Anonymkode: a27a9...560

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...
On 10/27/2023 at 12:31 PM, AnonymBruker said:

ADHD medisiner kan hjelpe med vektnedgang 

Anonymkode: da4ce...3bf

(I tilfelle dette dukker opp i noens Google søk i jakten på informasjon om ADHD medisiner: De færreste opplever så sterke bivirkninger som jeg gjorde. For veldig mange fungerer medisinene bra, uten noen form for/med minimale bivirkninger. Psykiater vil følge deg opp tett og vil tilpasse/endre behandlingen om den ikke fungerer.)

En del personer får redusert matlyst, eller mister den helt, ja, som en bivirkning av ADHD medisiner. Men jeg kan absolutt ikke anbefale noen å misbruke slike medisiner for å gå ned i vekt. I tillegg til at apetitten kommer tilbake når du slutter på pillene, så det er mye bedre og sunnere å legge om kostholdet og livsstilen fra starten av. 

Ritalin gjorde at jeg gikk fra bmi på ca. 24.5 til ca. 20.5, på under tre uker. Var helt grusomt.. Jeg brakk meg etter en halv banan, eller tre Ritz-kjeks. Hadde absolutt ingen apetitt og måtte tvinge i meg mat. Protein-næringsdrikker var noe enklere enn fast føde, så det var middagene mine. Likevel var jeg ikke i nærheten av å dekke dagsbehovet, ofte var det 700-800 kalorier om dagen, over 1000 var en seier.

Så jeg ble nesten ti kilo lettere, men hadde absolutt null glede i livet. Hadde heller ingen energi til å gjennomføre noe som helst. Kan virkelig ikke anbefale det som en slankemetode til noen som helst. 

(Pykiateren min satte meg naturligvis på annen medisin, da det jeg opplevde selvsagt ikke er akseptable bivirkninger, selv om jeg også hadde god virkning. Jeg har faktisk ikke gått opp igjen i vekt, enn så lenge, men med en bedret impulskontroll, og et hode som nå kan planlegge litt bedre, har også kostholdet og livsstilen min bedret seg betraktelig.) 

Anonymkode: dd306...d50

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.10.2023 den 11.10):

Det blir som å si at diabetesmedisin ikke fungerer fordi det slutter å virke når du slutter å ta det😂

Anonymkode: d1efb...f94

• Liker 2
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 27.10.2023 den 11.10):

Hæ, det er jo nettopp derfor det fungerer. 

Slutter du å ta diabetesmedisin så er du jo ikke frisk? På samme måte med medisin mot fedme..

Forstår du ikke hva kronisk sykdom er? 

Anonymkode: 9b54c...c59

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...