Gå til innhold

Ingen egg overlevde etter uttak, livredd for neste

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! For rett over 1 mnd siden hadde jeg egguttak som ble 8 egg men ingen overlevde… 

Jeg skal ha nytt utak neste mnd/tidlig desember og er så livredd ingen overlever igjen…. 

kan dere som har opplevd at ingen klarer seg ved første utakk si hvordan nr 2 gikk?😪

Anonymkode: be7d0...5c7

• Hjerte 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har aldri opplevd at ingen har overlevd til innsett. Men tror kanskje hvis riksen hadde unnlatt å sette inn 2 og 3 dagers egg, så tror jeg eggene hadde gått til grunne.

Jeg har erfaring fra riksen, st olavs og spiren. Og på riksen hadde krg 3 mislykkede ivf forsøk men dem satte likevel inn dårlige egg for å få unna meg som pasient . 

Nå skriver du ingenting om dette er ett offentlig forsøk, men for din del er det isåfall bra at det ikke ble innsett kontra å sette inn ett dårlig 2 dagers egg, for da får du heller dette forsøket til gode.

Nå vet jeg ikke hvordan livsstil du har, men jeg vil anbefale deg sterkt å ha ett så sundt som overhode mulig kosthold, gjerne ta Q10 vitaminer , kutt ut kaffe og mosjoner. 

Gå all inn nå i håp om å få ett mye bedre resultat ved neste forsøk.

Lykke til 

Anonymkode: 39a2b...8bd

• Hjerte 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg har aldri opplevd at ingen har overlevd til innsett. Men tror kanskje hvis riksen hadde unnlatt å sette inn 2 og 3 dagers egg, så tror jeg eggene hadde gått til grunne.

Jeg har erfaring fra riksen, st olavs og spiren. Og på riksen hadde krg 3 mislykkede ivf forsøk men dem satte likevel inn dårlige egg for å få unna meg som pasient . 

Nå skriver du ingenting om dette er ett offentlig forsøk, men for din del er det isåfall bra at det ikke ble innsett kontra å sette inn ett dårlig 2 dagers egg, for da får du heller dette forsøket til gode.

Nå vet jeg ikke hvordan livsstil du har, men jeg vil anbefale deg sterkt å ha ett så sundt som overhode mulig kosthold, gjerne ta Q10 vitaminer , kutt ut kaffe og mosjoner. 

Gå all inn nå i håp om å få ett mye bedre resultat ved neste forsøk.

Lykke til 

Takk for svar! 

dette er offentlig hos Porsgrunn, og skal ha fryseforsøk for å unngå overstimulering.

er veldig glad det ikke gjaldt som et forsøk! Så heldigvis hadde jeg litt «flax» å. 
Q10 skal jeg sjekke ut! Prøver å unngå det meste negative for kroppen med lever å «normalt»

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Takk for svar! 

dette er offentlig hos Porsgrunn, og skal ha fryseforsøk for å unngå overstimulering.

er veldig glad det ikke gjaldt som et forsøk! Så heldigvis hadde jeg litt «flax» å. 
Q10 skal jeg sjekke ut! Prøver å unngå det meste negative for kroppen med lever å «normalt»

Hva er bmien din?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Hva er bmien din?

22,8 så normal ☺️

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan kosthold har du?

Mosjon? 

Trening?

Røyk/alkohol/koffein?

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Hvordan kosthold har du?

Mosjon? 

Trening?

Røyk/alkohol/koffein?

Relativt normalt. Drar ikke akkurat på trening men holder meg aktiv

verken røyker eller drikker. Men noe koffein som i fks brus/energi drikk drikker jeg. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er litt prøving og feiling som må til for mange. Særlig hvis det er fare for overstimulering kan det føre til mange egg med dårlig kvalitet. De vil antakelig justere medisindosen for å unngå dette. (selv om 8 ikke er for mange..?) 

Anonymkode: ba2dc...fd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Begynn å trene, kutt ut koffein og se om det kan hjelpe på.

Når jeg først ble gravid etter 5 år med ivf, ble jeg det den perioden jeg kuttet ut koffein, jeg trente, og var i generell god fysisk form.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Takk for svar! 

Men hvorfor redd overstimulering? Er det noe da som tilsier at du lett kan bli det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Men hvorfor redd overstimulering? Er det noe da som tilsier at du lett kan bli det?

Er 23 år og klinikken sier det er pga alder 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Er 23 år og klinikken sier det er pga alder 

23 år bare, hvorfor tar dere ivf?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

23 år bare, hvorfor tar dere ivf?

For vi har prøvd over lengre tid og jeg blir ikke gravid uten hjelp? 
Var ikke det jeg spurte om😅

• Liker 1
  • Hjerte 2
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

For vi har prøvd over lengre tid og jeg blir ikke gravid uten hjelp? 
Var ikke det jeg spurte om😅

Beklager for at jeg lurer, men å være bare 23 år og gå gjennom ivf er veldig ungt. Gjennomsnittet er nok over 30

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Beklager for at jeg lurer, men å være bare 23 år og gå gjennom ivf er veldig ungt. Gjennomsnittet er nok over 30

Det er veldig mange unge som går igjennom IVF, fler enn man skulle tro. Det går greit, orker bare ikke noe diskusjon pga alderen min 😅

• Hjerte 2
  • Nyttig 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan ha vært en dårlig syklus rett og slett :) eller det kan bety skade på sæd eller dårlige egg, men det kan man absolutt ikke fastslå etter ett uttak. Du skriver ikke om hvor mange som ble befruktet eller på hvilken dag eggene falt fra, det er viktig informasjon :)

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Dere som sier at man må leve sånn og sånn, jeg vet ikke helt med det. Det står mye på flaks og riktig egg. Jeg klarte ikke stumpe røyken 100 % før noen uker etter innsett, mosjonere ingenting og spiste mye usunn mat. Jeg ble likevel gravid på første forsøk med fersk 3 dagers egg. 

Anonymkode: b2919...038

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Dere som sier at man må leve sånn og sånn, jeg vet ikke helt med det. Det står mye på flaks og riktig egg. Jeg klarte ikke stumpe røyken 100 % før noen uker etter innsett, mosjonere ingenting og spiste mye usunn mat. Jeg ble likevel gravid på første forsøk med fersk 3 dagers egg. 

Når skal folk forstå at det både handler om flaks men også om å øke mulighetene?

Ekstremt overvektige folk med veldig usunne liv får barn i hopetall, bare se til USA. Det betyr altså at det er langt ifra umulig, men for å øke sjansene burde man leve sunt. Du var heldig, andre må kanskje gjøre noen grep for å komme i mål.

Anonymkode: 8c887...739

• Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (8 timer siden):

Det handler om at man skal forvedre eggkvaliteten med riktige valg. 

• Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...