AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #1 Skrevet 27. oktober 2023 Eller er dette mannssjåvinistisk? Anonymkode: d637e...a06
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #2 Skrevet 27. oktober 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Eller er dette mannssjåvinistisk? Anonymkode: d637e...a06 Selvfølgelig kan menn ha forventninger til kvinner, og andre veien. Menn kan forvente at kvinner er trofaste, ærlige, tar vare på seg selv, er empatiske, bidrar likt til driften av familien, gode mødre og vedlikeholder sexlysten sin. Det de IKKE kan forvente, er at kvinnen tar unna alt av husarbeid og barn, tar plastiske operasjoner eller går på strenge dietter for å se tynn og ung ut bestandig, går med på absolutt alt av mannens seksuelle ønsker osv. Anonymkode: 12ad4...8b2 8 2
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #3 Skrevet 27. oktober 2023 Selvfølgelig, men han må også akseptere at hun er som hun er. Du kan ikke bli sammen med en dame som ikke liker å lage mat og så forvente at hun skal begynne å lage mat til deg. Så om du ønsker en dame som liker å lage mat så får du bli sammen med en som gjør det. Dette går såklart begge veier. Det viktigste i forhold er respekt. Anonymkode: 1c494...684 6
BobTheNoob Skrevet 27. oktober 2023 #4 Skrevet 27. oktober 2023 Begge parter skal og kan ha forventninger til hverandre og det er bare en fordel om dette snakkes om når et forhold blir seriøst. I motsetning til brukeren over her, mener jeg alle kan ha de forventinger de vil. Så er det opp til den andre om de vil passe inn i et sånt forhold. Til syvende og sist vil ethvert forhold kreve at begge justerer forventninger litt og tilpasser seg hverandre. Jeg har helt klart forventninger til damer og går ikke inn i hva som helst. 3
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #5 Skrevet 27. oktober 2023 BobTheNoob skrev (Akkurat nå): Begge parter skal og kan ha forventninger til hverandre og det er bare en fordel om dette snakkes om når et forhold blir seriøst. I motsetning til brukeren over her, mener jeg alle kan ha de forventinger de vil. Så er det opp til den andre om de vil passe inn i et sånt forhold. Til syvende og sist vil ethvert forhold kreve at begge justerer forventninger litt og tilpasser seg hverandre. Jeg har helt klart forventninger til damer og går ikke inn i hva som helst. Jeg tror jeg er enig i deg, altså ikke noe galt i å ha forventning men da må man også respektere om den andre ikke innfrir og gi slipp. Ikke prøve å forandre noen. Har sett dette så mange ganger og den ender ikke bra. Anonymkode: 1c494...684 1 1 1
Andro Skrevet 27. oktober 2023 #6 Skrevet 27. oktober 2023 For en teit ts. Alle kan forvente hva som helst av hvem som helst, men ingen har plikt til å innfri forventningene. 2 2
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #7 Skrevet 27. oktober 2023 For å sitere Peter Tosh: "I'm not in this world, to live up to your expectations. Neither are you here to live up to mine. I don't owe no one no obligation. No one owe me none, so everything is fine. I said, I am that I am, I am, I am, I am." Anonymkode: 15c85...f3e 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #8 Skrevet 27. oktober 2023 Selvfølgelig kan man ha forventninger. Det man ikke skal gjøre, er å prøve og tvinge gjennom endringer for å passe dine forventninger. Møter du en dame som ikke innfrir forventningene dine, så skiller man vei. Enkelt og greit. Jeg har forventninger til en mann. Jeg forventer for eksempel at han skal ta sin del av husarbeidet uten at jeg må "mase". Om vi har pratet om forventningene våre, og han forventer å få bo med meg uten å gjøre sitt, så sier man takk og farvel. Om han har forventninger til meg som jeg vet jeg ikke kan innfri eller som jeg føler går imot meg som person og livet/hverdagen jeg ønsker, så sier man takk og farvel. Man skal være et team, og det fungerer ikke om man har totalt forskjellige forventninger av hverandre og forholdet. Anonymkode: 17e74...7a2 1
umAxa Skrevet 27. oktober 2023 #9 Skrevet 27. oktober 2023 Hvis man ikke har forventninger til hverandre så kan hver av oss oppføre oss som egosentriske, hensynsløse og uvitende idioter. Ikke et samfunn jeg har lyst til å leve i, og ei tror jeg noen etter oss har lyst å gjøre heller. Ha en standard du selv kan innfri, og inngå kun i relasjoner med noen som møter og deler de samme standardene. 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #10 Skrevet 27. oktober 2023 Andro skrev (5 minutter siden): For en teit ts. Alle kan forvente hva som helst av hvem som helst, men ingen har plikt til å innfri forventningene. Se her alle sammen, dette er et perfekt eksempel på en umoden person. En moden person, ville ikke kalt meg teit. Anonymkode: d637e...a06
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #11 Skrevet 27. oktober 2023 Lovverket går heldigvis ikke så grundig til verks at det detaljstyrer forventningene folk har til hverandre. Det finnes ingen lov mot dette. Anonymkode: ecca7...4cd 1
Com4t Skrevet 27. oktober 2023 #12 Skrevet 27. oktober 2023 Skal du gå rundt å spørre om tillatelse? Ha de forventingene du ønsker, men du kan ikke forvente at noen møter dine krav. 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #13 Skrevet 27. oktober 2023 De aller fleste av oss har forventninger til alle. Forventningene jeg har til partneren er jo annerledes enn hva jeg har til en tilfeldig fyr på gata. Om det er mannssjåvinistisk eller ikke kommer jo helt an på hvilke forventninger du har. Siden du spesifiserer at det gjelder en forventning til alle kvinner så er jeg tilbøyelig til å tro det mest sannsynlig er noe mannssjåvinistisk du sikter til. Som å forvente at alle kvinner skal gå i høye hæler og skjørt til hverdag og fest. Eller noe annet tull som det. Du kan selvsagt ha disse forventningene, men du blir jo umiddelbart ett rasshøl om du ser ned på alle som ikke lever opp til dine forventninger.. Anonymkode: 49683...361
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #14 Skrevet 27. oktober 2023 ... Spurte han, med en forventning om at kvinner skal berolige han. Anonymkode: 35439...cf5 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #15 Skrevet 27. oktober 2023 Kommer helt an på hva forventningene er. Hvis du forventer at jeg skal være hushjelp og mor vet du hvor døra er. Anonymkode: 8cdb5...a9d 1 1
umAxa Skrevet 27. oktober 2023 #16 Skrevet 27. oktober 2023 33 minutter siden, AnonymBruker said: Lovverket går heldigvis ikke så grundig til verks at det detaljstyrer forventningene folk har til hverandre. Det finnes ingen lov mot dette. Anonymkode: ecca7...4cd Men vi har en sosial kontrakt med hverandre som vi lærer fra tidlig alder i hvordan man skal samspille med hverandre. Ikke alt trenger å være oppført i lovverket og ingen barn i barnehagen er gammel nok til å kunne lese og forstå den. Stort sett holder det å veilede dem i hva som er rett og galt, og hva som kan forventes av hverandre og seg selv.
Carrot Skrevet 27. oktober 2023 #17 Skrevet 27. oktober 2023 AnonymBruker skrev (40 minutter siden): Se her alle sammen, dette er et perfekt eksempel på en umoden person. En moden person, ville ikke kalt meg teit. Anonymkode: d637e...a06 Joda, og det er helt lov også, spesielt siden du gikk glipp av hva som var vesentlig i svaret - så la meg hjelpe deg litt siden du hang deg opp i feil del av svaret.. Andro skrev (48 minutter siden): Alle kan forvente hva som helst av hvem som helst, men ingen har plikt til å innfri forventningene. Altså, du kan ha alle de forventningene du måtte føle for, men det betyr ikke at du vil få dem innfridd hos et annet menneske - ergo må du kanskje se på om forventningene dine er akseptable eller ikke når du evt treffer noen du virkelig liker.. 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #18 Skrevet 27. oktober 2023 10 minutter siden, umAxa said: Men vi har en sosial kontrakt med hverandre som vi lærer fra tidlig alder i hvordan man skal samspille med hverandre. Ikke alt trenger å være oppført i lovverket og ingen barn i barnehagen er gammel nok til å kunne lese og forstå den. Stort sett holder det å veilede dem i hva som er rett og galt, og hva som kan forventes av hverandre og seg selv. Alt dette er rett, men spørsmålet var altså om det er lov. Sosiale spilleregler er ikke loven, men normer. Anonymkode: ecca7...4cd
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #19 Skrevet 27. oktober 2023 Alle tråder om dette på KG sier meg at svaret er "nei". Menn har ikke lov til å ha forventninger, krav, eller til og med preferanser. Menn skal stille med lua i hånda og ta til takke og bukke for det de får. Men KG er ikke virkeligheten. Selvsagt er det lov med forventninger! Alle har det. Kvinner på KG trur at å foretrekke noe, er å personlig angripe alle som ikke har det som blir foretrekt. Anonymkode: ce59b...b38
Andro Skrevet 27. oktober 2023 #20 Skrevet 27. oktober 2023 AnonymBruker skrev (51 minutter siden): En moden person, ville ikke kalt meg teit. Trådstarten din er teit. Den bygger på en stråmann, og er bare ment å provosere. Svaret ditt bygger også på falsum; feilaktige påstander om at noen kaller deg teit, og du går på person. Carrot skrev (10 minutter siden): Altså, du kan ha alle de forventningene du måtte føle for, men det betyr ikke at du vil få dem innfridd hos et annet menneske - ergo må du kanskje se på om forventningene dine er akseptable eller ikke når du evt treffer noen du virkelig liker.. Når et menneske ikke er den man forventer så avstår man ganske enkelt å inngå noen relasjon med vedkommende. Det er ikke nødvendig å gå på akkord med seg selv, og det er urimelig å forvente at andre skal endre seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå