Gå til innhold

Menn påstår at kvinner har urealistiske forventinger til menn.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Men er dette egentlig sant?

Anonymkode: 67bf9...788

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dersom kvinner forventer at menn skal være lik de, har de urealistiske forventninger. Menn og kvinner er ulike. Men dersom forventningen er at mennene skal behandle de bra, er ikke forventningen urealistisk.

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet
Brunello skrev (4 minutter siden):

Dersom kvinner forventer at menn skal være lik de, har de urealistiske forventninger. Menn og kvinner er ulike. Men dersom forventningen er at mennene skal behandle de bra, er ikke forventningen urealistisk.

Godt sagt. 

Samtidig så er det vel litt sprik i hva man mener med "behandle bra", så da kan det jo bli urealstiske forventninger allikevel alt ettersom. 

Anonymkode: dc094...003

Skrevet

Det er ikke urealistisk at menn kan ta oppvask, rydde, klesvask, døppel husvask, huske avtaler, kjøpe nye klær til ungene, kle barna i riktig klær etter vær og sesong uten å bli bedt om det.  Ingen kvinner kan dette uten å lære seg det heller.  

Anonymkode: fd9ad...a2e

• Liker 18
  • Nyttig 6
Skrevet

Det varierer jo hvilke forventninger man har. Jeg har en venninne som krever at mannen skal ha høy utdannelse, høy IQ, bra jobb, være pen, veltrent, like å trene og være over snitt aktiv, like fjellturer, ønske å bruke mye tid på henne, akseptere hunden hennes i huset og i senga, gjøre halvparten av alt husarbeid og sånt, ha god klesstil, og i tillegg selvsagt være omsorgsfull, hyggelig og behandle henne bra… Jeg synes det er mange krav. Ikke fordi ikke sånne menn finnes, men det er vel en grunn til at hun er evig singel…

Anonymkode: cca50...7e3

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Jeg ønsker en mann som er interessert i og respekterer mine behov, som respekterer meg og ikke prøver å endre/kontrollere meg. Som har selvinnsikt og jobber med å bli et bedre menneske hver dag. Jeg gjør/gir det samme så jeg synes ikke at jeg har for høye forventninger. 

Anonymkode: 00a8c...ce8

• Liker 4
Skrevet (endret)

Det er på ingen måter urealistiske forventninger til menn. Det er tross alt svært mange menn som møter forventningene og mange flere kan velge å gjøre det. Problemet er vel heller at det ofte er forskjell på det man sier man vil ha og ender opp med. Sier man at man vil ha en mann som respekterer kvinner, men ender opp med å ligge med en mann som kjøper narkotika og dermed finansierer overgrep så er det jo noe galt. Det er vel heller sånne ting menn flest blir frustrert over.

Jeg vil og nevne at det i de fleste familier fremdeles er sånn at mannen både fikser bilen og kjører den med kvinnen som passasjer. Jeg føler mange kvinner sier de ønsker et likestilt forhold, men de jobber ikke like aktivt for å få det til i praksis.

Endret av Majer
Skrevet
Brunello skrev (12 minutter siden):

Selvfølgelig er ikke menn lik kvinner. Menn har annerledes kropper, ofte annerledes interesser, annet kjønn osv. Men de er ikke "ulike" på den måten at det ligger i kvinnens gener å ta unna alt av husarbeid og barn, og i mannens gener skru på bil og male hus. Det ligger heller ikke i kvinnens gener å være jomfruelige, og i menns gener å være rundbrennere. Det er ingen forskjell i genene mht. overvekt og det å ta vare på utseendet, være empatisk og så videre.

Anonymkode: 693a2...806

• Liker 2
  • Nyttig 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det er ikke urealistisk at menn kan ta oppvask, rydde, klesvask, døppel husvask, huske avtaler, kjøpe nye klær til ungene, kle barna i riktig klær etter vær og sesong uten å bli bedt om det.  Ingen kvinner kan dette uten å lære seg det heller.  

Nettopp! Vi blir ikke født med ferdig sett av egenskaper som innebærer husvask, klesvask, matlaging, barnepass og drift av AS Familien. Dette er noe som må læres av alle, uansett kjønn. Jeg oppdrar både sønner og døtre likt - ingen slipper unna enkelte oppgaver fordi de er av bestemt kjønn, for eksempel. 

• Liker 4
  • Nyttig 9
Skrevet

Jeg kjenner få kvinner som har urealistiske krav til menn. Det mange menn ikke forstår er at selv om han har alt på papiret så handler det likevel om kjemi. Den kan man ikke oppnå ved å ta riktig utdannelse eller kjøpe riktig genser. Det er vanskelig å styre og handler mest om at kvinnen ønsker å føle seg spesiell. Dette er faktisk noe menn kan lære seg. Lytte, åpne seg, prøve å forstå, ikke være belærende, litt sånne ting. Hvis man vil så kan man utvikle seg til å bli en god partner. Så må han delta i hus og hjem, som et voksent menneske og ikke som en som hjelper dama.

Jeg har flest kamerater og det er vel heller menn som har litt vel høye krav til en dame... Det er helt sinnsykt hva de dumper damer for. Han ene klarer ikke fortsette å date en dame fordi han synes hun har for tynt hår. Han har selv komplekser for egen manglende manke... Så her projiserer han enormt. Ikke skal han ha barn heller så det handler ikke om at han er redd for å spre dårlige gener.

Anonymkode: 4acb6...72a

• Liker 2
  • Nyttig 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Selvfølgelig er ikke menn lik kvinner. Menn har annerledes kropper, ofte annerledes interesser, annet kjønn osv. Men de er ikke "ulike" på den måten at det ligger i kvinnens gener å ta unna alt av husarbeid og barn, og i mannens gener skru på bil og male hus. Det ligger heller ikke i kvinnens gener å være jomfruelige, og i menns gener å være rundbrennere. Det er ingen forskjell i genene mht. overvekt og det å ta vare på utseendet, være empatisk og så videre.

Å bidra på enn»rimelig» måte inn i fellesskapet sånn at totalen går rundt virker… rimelig.

Dvs _noen_ må lage middag, vaske klær, male hus, klippe plen, tjene penger, hjelpe med lekser etc. Hvordan man fordeler disse oppgavene er en forhandlingssak. Det å finne ting man gjør bra og trives med, og at partneren gjør det samme (evt med andre oppgaver) er et godt utgangspunkt.

Hvis en maler huset (og hater det) mens den andre ligger på sofaen og ser på tv så er det et dårlig utgangspunkt.

Når forholdet er lunkent så har vi lett for å bli blind for hva den andre tilfører forholdet/husholdet, og dårlige på å vise takknemlighet for det som gjøres.

Anonymkode: 90e13...92f

• Liker 4
Skrevet
Majer skrev (14 minutter siden):

Det er på ingen måter urealistiske forventninger til menn. Det er tross alt svært mange menn som møter forventningene og mange flere kan velge å gjøre det. Problemet er vel heller at det ofte er forskjell på det man sier man vil ha og ender opp med. Sier man at man vil ha en mann som respekterer kvinner, men ender opp med å ligge med en mann som kjøper narkotika og dermed finansierer overgrep så er det jo noe galt. Det er vel heller sånne ting menn flest blir frustrert over.

Jeg vil og nevne at det i de fleste familier fremdeles er sånn at mannen både fikser bilen og kjører den med kvinnen som passasjer. Jeg føler mange kvinner sier de ønsker et likestilt forhold, men de jobber ikke like aktivt for å få det til i praksis.

Du drar noen snedige konklusjoner. Menn blir frustrert over damer som ligger med menn som bruker narkotika? Der mistet du meg.

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du drar noen snedige konklusjoner. Menn blir frustrert over damer som ligger med menn som bruker narkotika? Der mistet du meg.

Narkotika var bare et eksempel på en handling viser at man finansierer overgrep. Det er ikke narkotikaen som er relevant her, men hva handlingen viser.

Skrevet
AnonymBruker skrev (41 minutter siden):

Det er det nok få menn som påstår. Alle menn jeg kjenner som har barn gjør dette, det er ikke noe hokus pokus. 

Anonymkode: e58ad...a65

• Liker 1
Skrevet
Majer skrev (38 minutter siden):

Sier man at man vil ha en mann som respekterer kvinner, men ender opp med å ligge med en mann som kjøper narkotika og dermed finansierer overgrep så er det jo noe galt. Det er vel heller sånne ting menn flest blir frustrert over.

Jeg tror at 99% av de som går fra en partner som kjøper narkotika gjør det pga virkningen dopet har på denne personen, og ikke at narkokjøp evt finansierer overgrep. 

• Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Jeg tror at 99% av de som går fra en partner som kjøper narkotika gjør det pga virkningen dopet har på denne personen, og ikke at narkokjøp evt finansierer overgrep. 

Nettopp! Overgrep var visst ikke så farlig allikevel... helt sykt!

Skrevet
AnonymBruker skrev (42 minutter siden):

Det varierer jo hvilke forventninger man har. Jeg har en venninne som krever at mannen skal ha høy utdannelse, høy IQ, bra jobb, være pen, veltrent, like å trene og være over snitt aktiv, like fjellturer, ønske å bruke mye tid på henne, akseptere hunden hennes i huset og i senga, gjøre halvparten av alt husarbeid og sånt, ha god klesstil, og i tillegg selvsagt være omsorgsfull, hyggelig og behandle henne bra… Jeg synes det er mange krav. Ikke fordi ikke sånne menn finnes, men det er vel en grunn til at hun er evig singel…

Anonymkode: cca50...7e3

Ja, man må kunne leve med at partner har tatt fagbrev. Mange med høy iq har jo det. 

Anonymkode: a5035...088

• Liker 1
Skrevet
45 minutter siden, AnonymBruker said:

Nettopp! Vi blir ikke født med ferdig sett av egenskaper som innebærer husvask, klesvask, matlaging, barnepass og drift av AS Familien. Dette er noe som må læres av alle, uansett kjønn. Jeg oppdrar både sønner og døtre likt - ingen slipper unna enkelte oppgaver fordi de er av bestemt kjønn, for eksempel. 

Man er ikke født med slike egenskaper, men ofte er slike egenskaper drevet frem av interesser for det.

Gjennomsnittlig så er interessen for det sosiale samspillet, velværet og med menneskeligheten mer å finne hos kvinner enn menn. På andre siden er menn mer interessert i duppe dingser, verktøy, tekniske greier og systemer, og det reflekteres i hva slags yrkes-sektorer menn og kvinner lener seg mot. Samme ser man i hjemmet også i hvem som befinner seg oftere utendørs og garasjen også.

Hva du gjør med dine døtre og sønner skal enhver foreldre bestemme selv. Men det er noe ineffektivt å sette en som er mer interessert i f.eks å bake brød til å reparere gressklipperen og omvendt - bare i likestillingens navn.

Skrevet

Hvis du har for høye krav i forhold til hva du selv kan tilby er du urealistisk.

Skal mannen være høy, mørk, kraftig bygd, ha brede skuldre og store hender, ha høy selvtillit og mange venner etc. så må du jo selv være perfekt. Er du selv en overvektig, høy, gammel og sur kjerring får du ikke en sånn mann.

Noen er urealistiske, og de ender ofte opp med å ha masse sex med menn de ikke har sjans på.

Anonymkode: cb90a...687

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Menn ønsker at dama skal slutte å eldes etter 25, det eneste som fikser det problemet er bokstavelig talt å dø. Så der kan vi snakke om urealistiske og for høye krav 😆

Anonymkode: 3aaea...283

• Liker 4
  • Nyttig 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...