AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #1 Skrevet 27. oktober 2023 Samboer er i jobb og jeg er i permisjon. Han står derfor for matlaging og handling. Dette ropea det høyt hurra for rundt omkring, for jammen meg har jeg det fint, og for en fantastisk mann. Det er snakk om 2 konkrete oppgaver! Jeg har babyen 24/7 og må ha henne i sjal mens jeg vasker tøy, bretter, moppee og rydder og for ikke å snakke om oppvask. Og det 3. skiftet som innebærer absolutt alt annet. Anonymkode: 36feb...2f1 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #2 Skrevet 27. oktober 2023 Altså, det er jo bedre enn om han ikke gjorde noe, men... det er ganske mye igjen av ting som må gjøres. Er det han selv eller omgivelsene som skryter sånn? Og belastningen og hvor utrolig mettet man blir på kroppskontakt av å ha en baby på kroppen 24/7, det trenger man også avlastning fra. Men min roer seg ikke hos far så det er vanskelig. Anonymkode: 02ccb...d7e
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #3 Skrevet 27. oktober 2023 Kommunikasjon... Snakk med mannen din istedetfor p henge han ut på kvinneguiden.. stakkars mann Anonymkode: 34d33...622
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #4 Skrevet 27. oktober 2023 Min gjorde ingenting da jeg var i permisjon. Absolutt ingenting. Babyen trivdes ikke i bæresjal og ville kun sove på meg. Jeg brukte hvert sekund han måtte finne på å sive andre steder enn på meg på oppvask, klesvask, matlaging osv. En gang sto jeg å hang opp tøy kl 04:30 fordi jeg bråvåknet og kom på jeg hadde glemt vått tøy i maskinen. Gubben gadd å ta baby en time i uka - da kun for at jeg skulle dra ut og ukeshandle. Synes ikke det høres ut som du har det så verst jeg. Anonymkode: 6f4db...e20 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #5 Skrevet 27. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Min gjorde ingenting da jeg var i permisjon. Absolutt ingenting. Babyen trivdes ikke i bæresjal og ville kun sove på meg. Jeg brukte hvert sekund han måtte finne på å sive andre steder enn på meg på oppvask, klesvask, matlaging osv. En gang sto jeg å hang opp tøy kl 04:30 fordi jeg bråvåknet og kom på jeg hadde glemt vått tøy i maskinen. Gubben gadd å ta baby en time i uka - da kun for at jeg skulle dra ut og ukeshandle. Synes ikke det høres ut som du har det så verst jeg. Anonymkode: 6f4db...e20 Det er ikke ts som ikke har det så verst, er vel heller du som har funnet deg i å ha en slask av en mann som har sneket seg unna å være en partner og forelder. Hvis han kun passet babyen en time i uka og du gjorde husarbeid midt på natta er jo det et stort rødt flagg? Det hadde jeg aldri gått med på Ts, verden er dessverre blitt sånn at mannfolka hylles av å gjøre the bare minimum🙈 håper du får tatt en prat med han og får litt mer avlastning Anonymkode: 435c9...fd2 7 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #6 Skrevet 27. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Min gjorde ingenting da jeg var i permisjon. Absolutt ingenting. Babyen trivdes ikke i bæresjal og ville kun sove på meg. Jeg brukte hvert sekund han måtte finne på å sive andre steder enn på meg på oppvask, klesvask, matlaging osv. En gang sto jeg å hang opp tøy kl 04:30 fordi jeg bråvåknet og kom på jeg hadde glemt vått tøy i maskinen. Gubben gadd å ta baby en time i uka - da kun for at jeg skulle dra ut og ukeshandle. Synes ikke det høres ut som du har det så verst jeg. Anonymkode: 6f4db...e20 Så siden du har en tafatt mann så skal alle andre være super takk emlige for at deres mann gjør en liten del? For det er jo tross alt bedre enn at de velger å ikke gjøre en dritt sant? Anonymkode: 8f878...614 5 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #7 Skrevet 27. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Min gjorde ingenting da jeg var i permisjon. Absolutt ingenting. Babyen trivdes ikke i bæresjal og ville kun sove på meg. Jeg brukte hvert sekund han måtte finne på å sive andre steder enn på meg på oppvask, klesvask, matlaging osv. En gang sto jeg å hang opp tøy kl 04:30 fordi jeg bråvåknet og kom på jeg hadde glemt vått tøy i maskinen. Gubben gadd å ta baby en time i uka - da kun for at jeg skulle dra ut og ukeshandle. Synes ikke det høres ut som du har det så verst jeg. Anonymkode: 6f4db...e20 Og dette hjelper TS fordi? Er vel du som er tafatt her, som får unge med en sånn gubbe. Og attpåtil er sammen med ham? Anonymkode: cb004...f3b 3
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #8 Skrevet 27. oktober 2023 Hva har du lyst til å gjøre, da? Sitte på nettet? Jeg syntes det var fint å ha noe å pusle med da jeg gikk hjemme med baby. Anonymkode: 32d7b...b6d 1
Gjest theTitanic Skrevet 27. oktober 2023 #9 Skrevet 27. oktober 2023 AnonymBruker skrev (5 timer siden): Samboer er i jobb og jeg er i permisjon. Han står derfor for matlaging og handling. Dette ropea det høyt hurra for rundt omkring, for jammen meg har jeg det fint, og for en fantastisk mann. Det er snakk om 2 konkrete oppgaver! Jeg har babyen 24/7 og må ha henne i sjal mens jeg vasker tøy, bretter, moppee og rydder og for ikke å snakke om oppvask. Og det 3. skiftet som innebærer absolutt alt annet. Anonymkode: 36feb...2f1 Han jobber, lager mat og handler? Du er hjemme i permisjon. Altså.... hva gjør du egentlig hver dag?
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #10 Skrevet 28. oktober 2023 AnonymBruker skrev (21 timer siden): Samboer er i jobb og jeg er i permisjon. Han står derfor for matlaging og handling. Dette ropea det høyt hurra for rundt omkring, for jammen meg har jeg det fint, og for en fantastisk mann. Det er snakk om 2 konkrete oppgaver! Jeg har babyen 24/7 og må ha henne i sjal mens jeg vasker tøy, bretter, moppee og rydder og for ikke å snakke om oppvask. Og det 3. skiftet som innebærer absolutt alt annet. Anonymkode: 36feb...2f1 Her må vi nesten få litt nærmere beskrivelse av hva som gjøres. Det er ikke fair at du som sikkert sover lite skal stå igjen med alt av klesvask og husvask. Dette er store oppgaver. Han bør i det minste kunne ta oppvasken etter middag og støvsuge/vaske gulvet en gang i uka. Anonymkode: 5a72d...f7f
NakenPanda Skrevet 28. oktober 2023 #11 Skrevet 28. oktober 2023 En godt voksen mann som ikke klarer å sette på en vask enten vil ikke, har fått kjeft fra noen (ie TS) for tidligere vask og vil unngå repetisjon eller er helt evneveik. Jeg klarte det etter lett instruksjon i tenårene så tror ikke det er spesielt vanskelig
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #12 Skrevet 28. oktober 2023 AnonymBruker skrev (20 timer siden): Synes ikke det høres ut som du har det så verst jeg. Anonymkode: 6f4db...e20 For et tåpelig innlegg! Målt ut i fra dine standarder så skal det jævlig lite til å være fantastisk, det skal du ha. Anonymkode: 96e7d...e86 1
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #13 Skrevet 28. oktober 2023 Ikke helt ille da. La oss si at han er på jobb fra 0700 - 1630, inkl kjøring. Så lager han middag, tar ca 1/2 time. Handler 2 - 3 kvelder i uka? Vil vel gjerne kose med baby en times tid hver ettermiddag? Bare et forslag, men kan dere ta et skippertak med husarbeid i helga sammen? Så er du ansvarlig for klesvask og oppvask mens han har baby etter middag på hverdager? Og tenk over hva som skal være dine oppgaver når han går ut i permisjon. Om dere skal snu på det da, sånn at du tar all middagslaging og handling. Anonymkode: 23757...5ee
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #14 Skrevet 28. oktober 2023 Lite tips som funket for oss: Når barnet/barna er lagt så er det tid for husarbeid for begge, om det så er 15 minutter eller 1 time. Man får gjort mye mer enn man tror om man er to stk. Her er vi enige om at det ikke er «lov» å slenge seg ned i sofaen før 20:30 (med mindre annet er avtalt). Om jeg må amme eller trøste baby telles dette som jobb så min samboer rydder og styrer dersom jeg er oppe. Vi har sluttet å krangle om husarbeid etter vi startet med dette, og selv om huset fremdeles er kaos med 2 små virvelvinder rundt oss så er det i det minste ryddig mens vi ser tv på kvelden 🤭 Anonymkode: 52665...7ae
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå