Lillirose Skrevet 27. oktober 2023 #1 Skrevet 27. oktober 2023 Hei, Jeg har vært og skrevet i ca 2 uker med en bra mann og vi skal på vårt første date på tirsdag 😊 det blir kl 18 . Greie er at vi har ikke snakket noe på telefon 😊 og som jeg forsto i chatting at han stammer 😊 det er sikkert derfor han spurte ikke om det. Jeg vet ikke hvordan skal jeg kommunisere og ikke vise ham at det er noe bog deal. Jeg liker ham virkelig og det gjør ikke noe om han stammer , men jeg redd at han tenker mye på det. Hvordan skal jeg ellers være for at han føler deg komfortabel 😊
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #2 Skrevet 27. oktober 2023 Bare gi han tid og ikke fullfør setningene for han. Blir han stresset blir stammingen bare verre. Anonymkode: c936f...54b 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #3 Skrevet 27. oktober 2023 Vær helt normal. Ta det med ro og gi han den tiden han trenger til å snakke. Anonymkode: 9f281...2d5
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #4 Skrevet 27. oktober 2023 Gjør som du selv sier, ikke gjør en big deal ut av det. Enkelt og greit. Altså behandle han akkurat som en hver mann som ikke stammer. Ikke gjør noe ekstra med det. Har en kollega som stammer mye, jeg viser han at det ikke er en big deal ved å behandle han akkurat som alle andre. Jeg fullfører ikke andre sine setninger, og jeg fullfører ikke hans setninger. Jeg avbryter ikke andre, jeg avbryter ikke han. Anonymkode: db850...100 2
Lillirose Skrevet 27. oktober 2023 Forfatter #5 Skrevet 27. oktober 2023 17 minutter siden, AnonymBruker said: Bare gi han tid og ikke fullfør setningene for han. Blir han stresset blir stammingen bare verre. Anonymkode: c936f...54b En god tips, takk😊
Lillirose Skrevet 27. oktober 2023 Forfatter #6 Skrevet 27. oktober 2023 17 minutter siden, AnonymBruker said: Vær helt normal. Ta det med ro og gi han den tiden han trenger til å snakke. Anonymkode: 9f281...2d5 Huff, dette blir vanskelig , men jeg må gjøre det😊
Lillirose Skrevet 27. oktober 2023 Forfatter #7 Skrevet 27. oktober 2023 18 minutter siden, AnonymBruker said: Vær helt normal. Ta det med ro og gi han den tiden han trenger til å snakke. Anonymkode: 9f281...2d5 Det skal jeg tenke på 😊
BobTheNoob Skrevet 27. oktober 2023 #8 Skrevet 27. oktober 2023 Du har fått veldig gode råd allerede. Bare pust med magen og gi han all tid han trenger. Han er sikkert nervøs og stresset i starten og det kan gjøre ting værre. En refleksjon jeg har er hvor lett vi blir opphengt i overfladiske detaljer og overser det dypere. Så han stammer. Så han har ticks. Så han glemmer navn. Så han har et arr. Osv osv. (snakker hypotetisk her). Dette er ikke skavanker mht dating og har ingenting med hva slags menneske man er. Men allikevel oppleves det sånn av de som har en eller annen "superficial flaw". Samtidig flyr det psykopater, sosiopater og gærninger rundt fritt og uoppdaget... Hvis han nevner noe om det så se han inn i øynene og si at du kunne ikke brydd deg mindre. (og men det 😉) Lykke til med daten. 2
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #9 Skrevet 27. oktober 2023 BobTheNoob skrev (4 timer siden): Du har fått veldig gode råd allerede. Bare pust med magen og gi han all tid han trenger. Han er sikkert nervøs og stresset i starten og det kan gjøre ting værre. En refleksjon jeg har er hvor lett vi blir opphengt i overfladiske detaljer og overser det dypere. Så han stammer. Så han har ticks. Så han glemmer navn. Så han har et arr. Osv osv. (snakker hypotetisk her). Dette er ikke skavanker mht dating og har ingenting med hva slags menneske man er. Men allikevel oppleves det sånn av de som har en eller annen "superficial flaw". Samtidig flyr det psykopater, sosiopater og gærninger rundt fritt og uoppdaget... Hvis han nevner noe om det så se han inn i øynene og si at du kunne ikke brydd deg mindre. (og men det 😉) Lykke til med daten. Så fine refleksjoner. Dette var fint å lese for en som stammer selv ☺️ Ellers stiller jeg meg bak rådene som du allerede har fått. Vær helt normal og gi han tid. Lykke til! Anonymkode: f2111...02e
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #10 Skrevet 27. oktober 2023 Jeg har opplevd et par ganger at den som stammer ønsker at jeg skal fullføre ordet han sliter med å få sagt. Sammenlignet det litt med at en som har parkinson trenger hjelp til å gå videre om de bare blir stående å trippe. Du kan jo spørre han om han ønsker det, men sånn ellers har du fått masse fine tips her. Anonymkode: 633f8...abf 1
Gjest WhisperingWind Skrevet 27. oktober 2023 #11 Skrevet 27. oktober 2023 Jeg har møtt folk som stammer. Med meg stammet de lite. Stammingen blir ofte verres dess mer nervøs de er. Så lenge du er chill, åpen og trygg vil det gå seg til ganske kjapt.
Lillirose Skrevet 27. oktober 2023 Forfatter #12 Skrevet 27. oktober 2023 1 hour ago, WhisperingWind said: Jeg har møtt folk som stammer. Med meg stammet de lite. Stammingen blir ofte verres dess mer nervøs de er. Så lenge du er chill, åpen og trygg vil det gå seg til ganske kjapt. Jeg er rolig og tålmodig person, så han trygg her.
Lillirose Skrevet 27. oktober 2023 Forfatter #13 Skrevet 27. oktober 2023 7 hours ago, BobTheNoob said: Du har fått veldig gode råd allerede. Bare pust med magen og gi han all tid han trenger. Han er sikkert nervøs og stresset i starten og det kan gjøre ting værre. En refleksjon jeg har er hvor lett vi blir opphengt i overfladiske detaljer og overser det dypere. Så han stammer. Så han har ticks. Så han glemmer navn. Så han har et arr. Osv osv. (snakker hypotetisk her). Dette er ikke skavanker mht dating og har ingenting med hva slags menneske man er. Men allikevel oppleves det sånn av de som har en eller annen "superficial flaw". Samtidig flyr det psykopater, sosiopater og gærninger rundt fritt og uoppdaget... Hvis han nevner noe om det så se han inn i øynene og si at du kunne ikke brydd deg mindre. (og men det 😉) Lykke til med daten. Jeg skjønte ikke så mye budskapet ditt. Men jeg spørr slik at jeg tar hensyn til ham, ikke til meg 😊. Jeg ønsker han føler seg trygg og ikke nervøs .. ellers så er jeg vant med folk som stammer. Men ikke en date 😉 der begge oss er nervøse ☺️
Lillirose Skrevet 27. oktober 2023 Forfatter #14 Skrevet 27. oktober 2023 2 hours ago, AnonymBruker said: Jeg har opplevd et par ganger at den som stammer ønsker at jeg skal fullføre ordet han sliter med å få sagt. Sammenlignet det litt med at en som har parkinson trenger hjelp til å gå videre om de bare blir stående å trippe. Du kan jo spørre han om han ønsker det, men sånn ellers har du fått masse fine tips her. Anonymkode: 633f8...abf Enig, derfor jeg spør
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå