AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #1 Skrevet 27. oktober 2023 Hvis et barn kommer ved åpningstid og resten 30 min senere, synes dere det er irriterende at dette ene barnet kommer før de andre? Anonymkode: 2cf09...094
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #2 Skrevet 27. oktober 2023 Nei, jeg tenker at det barnet er heldig som får eb rolig start på morgenen og full oppmerksomhet fra meg 😊 Den beste tiden med få barn er på morgenen og før barnehagen stenger. Er en helt annen ro over barna når de er en eller tre f.eks. Anonymkode: fd674...e72 15 6 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #3 Skrevet 27. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvis et barn kommer ved åpningstid og resten 30 min senere, synes dere det er irriterende at dette ene barnet kommer før de andre? Anonymkode: 2cf09...094 Nei. Anonymkode: 3f079...c0c 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #4 Skrevet 27. oktober 2023 Nå er det noen år siden jeg jobbet i barnehage men jeg syntes det var helt supert å ha bare ett barn på avdelingen. Spesielt på morningen når de er opplagte og glade og det er litt rolig stemning Var jo veldig glad i alle barna på avdelingen og det var bare fint å kunne ha mer fokus på ett av barna. (Var det igjen 1-2 på slutten av dagen var de gjerne slitne men var fint å ha få barn da og altså, men morningen var alltid kosligst) Der jeg jobbet pleide vi iblant å slå sammen 2 avdelinger på morningen da så var ikke så ofte vi var 1 ansatt med 1 barn. For om det bare var 1 barn på min avdeling men den ved siden av hadde 4 barn på 1 voksen så var vi gjerne sammen på starten av dagen. Anonymkode: 90ec9...5f2 2 3
Laraa Skrevet 27. oktober 2023 #5 Skrevet 27. oktober 2023 (endret) Nei det er mye mye bedre enn de som kommer henter for sent. Som gjør at vi må gå lenger. Husker jeg var helt ny på Sfo og det var en mor som hver eneste dag kom et kvarter for sent,så jeg måtte gå 20 minutter ekstra hver dag. Tok det opp med ledelsen som tilsynelatende tok meg på alvor og skulle ta en prat med moren om hentetider, men det ble ikke slutt på det. Hadde det vært i dag, hadde jeg skrevet opp 20 minutter i timebank, hver dag. 20 minutter her og et kvarter der. Blir timer av sånt. Takke meg til barn som kommer rett ved åpningstid, framfor foreldre som sluntrer seg sakte inn fem minutter etter stengetid og da begynner å lete etter støvler og skal spørre ut barnet om hvordan dagen har vært og deretter oss hvordan barnets dag har vært.. Endret 27. oktober 2023 av Laraa 6 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #6 Skrevet 27. oktober 2023 Laraa skrev (16 minutter siden): Takke meg til barn som kommer rett ved åpningstid, framfor foreldre som sluntrer seg sakte inn fem minutter etter stengetid og da begynner å lete etter støvler og skal spørre ut barnet om hvordan dagen har vært og deretter oss hvordan barnets dag har vært.. Dette er jo noe du/dere må ta ansvar for i stedet for å bare klage. Si klart i fra at nå er det bare 5 minutter til barnehagen stenger og at de da må være ute. Gjør deg klar, steng det som skal stenges, kle på deg og stå ved ytterdøren med nøkkelen i hånden. Si det igjen hvis vedkommende ikke gjør tegn til å skynde seg. En annen, og bedre, mulighet er at når det er 10 minutter igjen kler dere på de siste barna, tar sekken på ryggen og går ut og venter til de er hentet. Hvis foreldrene ønsker å hente noe inne får man bare henvise til barnehagens åpningstider og si at nå er den stengt og tingen kan evt hentes i morgen, innenfor åpningstid. Sende gjentatte felles beskjeder til alle foreldre om å holde seg til barnehagens åpningstider og respektere at de ansatte ønsker å slutte på tiden, mange har tross alt egne barn de skal hente i andre barnehager. Hvis foreldre oppfører seg slik du beskriver så er det fordi dere lar dem gjøre det! Anonymkode: af66b...5a8 9 1
Laraa Skrevet 27. oktober 2023 #7 Skrevet 27. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Dette er jo noe du/dere må ta ansvar for i stedet for å bare klage. Si klart i fra at nå er det bare 5 minutter til barnehagen stenger og at de da må være ute. Gjør deg klar, steng det som skal stenges, kle på deg og stå ved ytterdøren med nøkkelen i hånden. Si det igjen hvis vedkommende ikke gjør tegn til å skynde seg. En annen, og bedre, mulighet er at når det er 10 minutter igjen kler dere på de siste barna, tar sekken på ryggen og går ut og venter til de er hentet. Hvis foreldrene ønsker å hente noe inne får man bare henvise til barnehagens åpningstider og si at nå er den stengt og tingen kan evt hentes i morgen, innenfor åpningstid. Sende gjentatte felles beskjeder til alle foreldre om å holde seg til barnehagens åpningstider og respektere at de ansatte ønsker å slutte på tiden, mange har tross alt egne barn de skal hente i andre barnehager. Hvis foreldre oppfører seg slik du beskriver så er det fordi dere lar dem gjøre det! Anonymkode: af66b...5a8 Nå er det heldigvis en god del år siden jeg sluttet i barnehage og Sfo, ( elsker å jobbe med barn, men savner ikke stresset og støyen) men vi hadde ei som pushet på mer enn andre, men så gikk det i glemmeboken igjen
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #8 Skrevet 27. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvis et barn kommer ved åpningstid og resten 30 min senere, synes dere det er irriterende at dette ene barnet kommer før de andre? Anonymkode: 2cf09...094 Hadde jeg levert ett barn eller hentet ett barn som var alene i bhg hver gang hadde jeg prøvd å byttet til senere/tidligere levering/henting om det var mannlige folk der alene.. Men ellers koser nok store og små seg! Anonymkode: a2a42...f44
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #9 Skrevet 27. oktober 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Hadde jeg levert ett barn eller hentet ett barn som var alene i bhg hver gang hadde jeg prøvd å byttet til senere/tidligere levering/henting om det var mannlige folk der alene.. Men ellers koser nok store og små seg! Anonymkode: a2a42...f44 Her er de alltid to ansatte da de har slått sammen to avdelinger. Anonymkode: 2cf09...094
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #10 Skrevet 27. oktober 2023 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hadde jeg levert ett barn eller hentet ett barn som var alene i bhg hver gang hadde jeg prøvd å byttet til senere/tidligere levering/henting om det var mannlige folk der alene.. Men ellers koser nok store og små seg! Anonymkode: a2a42...f44 Så om det var en kvinnelig arbeider hadde det vært helt greit? Du vet at damer også misbruker barn, men at det er vanskeligere å oppdage nettopp på grunn av synet du har. Anonymkode: ed531...7af 3 7
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #11 Skrevet 27. oktober 2023 Nei, selvfølgelig ikke. Det er faktisk ganske koselig 🙂 Lite som irriterer meg.. men når det er turdag og barn blir levert akkurat i det vi skal gå og barnet verken er påkledd(yttertøy) eller har spist frokost, da blir jeg litt svett 🤪 Anonymkode: cf2cb...ecd 5 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #12 Skrevet 27. oktober 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Hadde jeg levert ett barn eller hentet ett barn som var alene i bhg hver gang hadde jeg prøvd å byttet til senere/tidligere levering/henting om det var mannlige folk der alene.. Men ellers koser nok store og små seg! Anonymkode: a2a42...f44 Hvilken betydning har det om det er mann eller dame på jobb?🙄 Glad det jobber flere menn i barnehagen til ungene mine, de har bare godt av den dynamikken det gir. Unge, eldre, faglærte, ufaglærte, kvinner, menn, de har alle forskjellige egenskaper og personligheter som tilfører gruppen noe positivt. Anonymkode: af921...4f9 6
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #13 Skrevet 27. oktober 2023 Det året jeg jobbet i bhg synes jeg bare det var kjempekoselig å ha den rolige tiden med et barn, og det synes jo også barna da de får full oppmerksomhet. Anonymkode: 04303...6ef 3
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #14 Skrevet 27. oktober 2023 Nei, mener ikke noe som helst om at barnehagen åpner tidlig, er jo på jobb tross alt. En barnehage uten barn er rart. Har tidligere opplevd foreldre som kom før åpningstid og mente at de kunne jo bare gå siden jeg var der tross alt. Her var det snakk om over et kvarter, ga beskjed om de kunne få komme inn, men at jeg var ikke tilgjengelig før 7.30 når bhg åpnet og min arbeidstid startet. Vet foresatt "kjørte over" kollegaene mine som ikke var like tydelig som meg... Anonymkode: 7c942...687 3
Gjest Sprite Skrevet 27. oktober 2023 #15 Skrevet 27. oktober 2023 Såklart ikke. Man har rett på plassen i åpningstid
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #16 Skrevet 27. oktober 2023 Innenfor åpningstid er alt greit. Det gjør ingenting å bare ha et barn tilstede hverken på starten av dagen eller slutten av dagen Derimot foreldre som hamrer på døra 07.20 når vi åpner 07.30 eller de som kommer slengende 17.05 når vi stenger kl 17.00 - de er enormt irriterende. Anonymkode: 8a3a9...086 4
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #17 Skrevet 27. oktober 2023 Nei, jeg syns det er koselig. Å få en halvtime sammen med bare ett barn i ro og fred er virkelig luksus. Og de tidligvaktene hvor det er rolig om morgenen og bare en eller noen få til frokost, eller senvaktene hvor det er bare en eller noen få igjen og vi kan bygge noe, lese eller et eller annet akkurat de barna som er der liker, syns jeg faktisk er de aller beste stundene på jobb. Anonymkode: a95e1...a37 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #18 Skrevet 27. oktober 2023 AnonymBruker skrev (13 timer siden): Hvis et barn kommer ved åpningstid og resten 30 min senere, synes dere det er irriterende at dette ene barnet kommer før de andre? Anonymkode: 2cf09...094 Nei, på ingen måte!:) Anonymkode: 36e6f...664
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #19 Skrevet 27. oktober 2023 Nei! men skal innrømme at jeg har blitt svett noen ganger når jeg har hatt et barn med store atferdsvansker, som har kommet en halvtime før de andre. Har blitt skikkelig utfordret ja. Anonymkode: 68f32...525 1 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #20 Skrevet 27. oktober 2023 Nei absolutt ikke. Men jeg blir rimelig irritert på de som leverer etter kjernetid. Utrolig sårt for den ungen som ikke blir inkludert, og som føler seg utestengt og forlatt, og på alle de ungene som får dagen sin forskyve og rotet til pga det ene neket som ikke klarer å få levert ungen. Anonymkode: c9271...318 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå