Gå til innhold

Hva kan barnet på 1,5 ønske seg til jul?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en som er 21 mnd ved jul, aner ikke hva vi skal kjøpe i julegave og hva vi skal si ungen ønsker seg. 

Han har jo leker, men aldri vært spesielt opptatt av dem. Er veldig aktiv, ikke en sitte på lekematte og pille på leker unge.

Finnes det noen passende aktivitetsleker eller lignende? 

Andre forslag?

Anonymkode: 64dcc...afd

Skrevet

Helt ærlig, barnet husker ingenting. Så her ville jeg heller gått praktisk til verks. Klær, bleier, etc.....

Anonymkode: 2b87f...50b

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Helt ærlig, barnet husker ingenting. Så her ville jeg heller gått praktisk til verks. Klær, bleier, etc.....

Barnet kan jo likevel ha glede av å åpne julegaver. Og de har jo hukommelse i den alderen og selv om det kanskje ikke huskes til de blir voksne.. Min er 20 mnd nå og de forstår mye i den alderen, er ikke små babyer lenger :)  Vi kommer til å ønske oss (for barnet) både leker og litt praktiske ting som klær. 

TS:

Alle varianter av kjøretøy for småunger: Sparkesykkel, balansesykkel, scoot&ride, trehjulsykkel, lekebil

Sykkelhjelm

Akebrett

Har dere god plass inne og/eller hage: Sklie, klatrestativ, balansebrett (sånne små runde barna står på), soft blocks (sånne store de har i bhg), ballbinge.

Min aktive unge liker leker hun kan dra etter seg eller dytte mens hun løper rundt - dukkevogn og briovogn, leketog/bil/dyr med tråd.

Av klær pleier vi ønske basics som body og bukser, eller ull. Og tilbehør som luer, votter, sokker, hals.

Spiseting kanskje om dere trenger noe. Matboks og drikkeflaske i metall. Fine barneservise og barnebestikk. Silikonsmekke. 

Anonymkode: 142c2...c32

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg husker jeg ga ull til mine tantebarn da de var i den alderen. Jeg tenkte mest på hva foreldrene kunne ha nytte av å slippe å måtte kjøpe selv. Det gikk også noe gavekort på XXL til dem i den perioden så de kunne kjøpe sko eller ytterklær.

Anonymkode: 0a300...41d

• Liker 2
Skrevet

Våres på samme alder får Brio togskinner og tog. Han viser interesse for det 😊

Anonymkode: ade00...654

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Våres på samme alder får Brio togskinner og tog. Han viser interesse for det 😊

Har du en konkret pakke med dette å anbefale?😊Hvor kjøpte du det?

Skrevet

Bleier?😱

Anonymkode: af4bb...a00

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Ull

Lekekjøkken

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Dette er jo bare tull, min blir kjempe glad for gaver, nye leker og andre ting. Og han er pr nå 18 mnd. 

• Liker 1
Skrevet

Vi pakka inn brukte gavepapir og bobleplast. Fra andre ønsket vi praktiske ting som barnet trengte den gangen. 

Personlig syns jeg det er unødvendig å gi  barn gaver. Det holder med to-tre stykker. 

Vi satte heller inn penger i fond som gave til barnet. Nå som barnet er stor nok til å komme med ønsker, får hn ønske seg en ting fra foreldrene, og en fra julenissen.

Anonymkode: 7ea21...751

• Liker 1
Skrevet (endret)

Her tenker jeg at en innpakket eske med en leke til 10 kr er nok, og så kan du heller gi 4 av dette. 

For det er pakkene og eskene som er interessant og artig. Hva som er inni betyr vel egentlig lite til ingenting når det er så mange pakker å velge i :) 

Endret av Bombasi
  • Liker 1
Skrevet

Har du en konkret pakke med dette å anbefale?😊Hvor kjøpte du det?

Vi har ikke kjøpt det enda,men vi skal 😄 Kjøper i lekebutikk. Men vi har også sett på billigere og like fine versjoner på for eksempel biltema. Der får man mer i pakken og mye billigere. Kvaliteten er også greit da vi kjenner en som har den. Samboer er sta på at vi skal kjøpe merke Brio, så da blir det det her. Kan si ifra når vi finner ut av hvilken pakke vi kjøper 😊

• Nyttig 1
Skrevet

Basseng med baller og rutsjebane til innendørs

Anonymkode: 9d966...705

Skrevet
Bombasi skrev (19 minutter siden):

Her tenker jeg at en innpakket eske med en leke til 10 kr er nok, og så kan du heller gi 4 av dette. 

For det er pakkene og eskene som er interessant og artig. Hva som er inni betyr vel egentlig lite til ingenting når det er så mange pakker å velge i :) 

Dette stemmer nok bedre når ungen var under 1 år, nå som barnet er over 1,5 år er det ordentlige leker det blir mest glad for!

• Liker 1
Skrevet

Bleier?😱

😅

Anonymkode: 409a1...115

Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dette stemmer nok bedre når ungen var under 1 år, nå som barnet er over 1,5 år er det ordentlige leker det blir mest glad for!

Ja men det trenger forsatt ikke koste så mye. Min var ca på samme alder i fjor fikk ikke noe av oss, fordi hun fikk nok av andre og merket ikke det likevel. Nå er hun rundt 3 år, og da får hun pakker av oss. Jeg har flere eldre barn, og gjort det med alle mine. Fordi vi som foreldre må pakke opp det meste uansett. Så fra rundt 2,5-3 så har vi startet.

Anonymkode: 409a1...115

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg husker jeg ga ull til mine tantebarn da de var i den alderen. Jeg tenkte mest på hva foreldrene kunne ha nytte av å slippe å måtte kjøpe selv. Det gikk også noe gavekort på XXL til dem i den perioden så de kunne kjøpe sko eller ytterklær.

Anonymkode: 0a300...41d

Gjesp

folk undervurderer små barn. Klart en 1,5 åring har glede av å åpne gaver. Klart du kan kjøpe ull. Men legg ved en billig morsom ting i tillegg da!

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har en som er 21 mnd ved jul, aner ikke hva vi skal kjøpe i julegave og hva vi skal si ungen ønsker seg. 

Han har jo leker, men aldri vært spesielt opptatt av dem. Er veldig aktiv, ikke en sitte på lekematte og pille på leker unge.

Finnes det noen passende aktivitetsleker eller lignende? 

Andre forslag?

Tenk litt frem. Hva ungen kan like å leke med om noen måneder. Greit å ha litt ting som er tilpasset alderen frem til bursdag.

lekekjøkken

leke mat

brio bane

duplo

biler? Dukker? 
sparkesykkel for små barn?

Anonymkode: a71e1...521

Skrevet

Det er jo mest moro for barnet å åpne pakker med leker inni 🥰

Vi kommer til å ønske oss leker fra familien også kjøper vi helle det praktiske selv. I tillegg får han en dyr, praktisk ting fra besteforeldre så da tenker vi kanskje å ønske læringstårn fra den ene siden og egen lenestol for barn fra den andre siden 😊

Skrevet

Duplo og Brio togbane.

Flexitrax har også vært utrolig populært blant mine, så greit å begynne å spare tidlig for å ha litt å bygge med.

Anonymkode: b7b41...4f6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...