AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #1 Skrevet 27. oktober 2023 Jeg skal snart ha visning for salg av bolig, og kom til å tenke på pynt som skal stå fremme. Har noe opplevd tyveri ved visning? Mye av pynten jeg har får fint plass i en lomme eller veske liksom. Er det noe å bekymre seg for eller? Anonymkode: 8f2ca...a0f
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #2 Skrevet 27. oktober 2023 Jeg tror ikke du trenger å bekymre deg, men hvis det er noe du er virkelig redd for, pakk det bort før visning. Anonymkode: 4ebfc...bc5 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #3 Skrevet 27. oktober 2023 Har ikke opplevd tyveri, men vi tok ikke sjansen og satte vekk verdisaker på lager sammen med resten av tingene våre. Huset må jo så å si tømmes før visning uansett. Anonymkode: b59e6...a6a
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #4 Skrevet 27. oktober 2023 Aldri hatt visning, men hadde jeg vært deg hadde jeg gjemt det unna. Ha kun store ting fremme. Folk er i stand til hva som helst. Mange drar jo på visning for å se uten plan om å kjøpe bolig. Anonymkode: 43c36...815
Karelia Skrevet 27. oktober 2023 #5 Skrevet 27. oktober 2023 Har alltid ryddet vekk verdisaker, låst medisinskap o.l. før visning. Megleren får ikke det med seg om noen snoker rundt, og er det ikke stappfullt på visning kan de rette folkene forsyne seg grovt. Har aldri hørt om noen tilfeller, men det har helt sikkert skjedd.
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #6 Skrevet 27. oktober 2023 Også bunadsølv, sølvbestikk, smykker etc, lar dere det bare ligge i en skuff på f.eks soverommet der folk plutselig kan være alene å åpne en skuff?! TS Anonymkode: 8f2ca...a0f
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #7 Skrevet 27. oktober 2023 Gjemte unna verdisaker som smykker og bunadssølv, ryddet bort mest mulig pynt før visningen for et mer ryddig inntrykk av leiligheten. Anonymkode: 3fddc...b11
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #8 Skrevet 27. oktober 2023 Uansett bør mest mulig pynt og nips fjernes før visning! En potensiell kjøper er ikke interessert i din smak/ditt liv, men vil se et relativt blankt lerret der de opplever et potensiale til å skape sin egen tilværelse. Anonymkode: 777a6...93d 1
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #9 Skrevet 27. oktober 2023 Jeg ville fjernet verdisaker og personlige medisiner i baderomsskapet e.l. Personlige ting og verdisaker bør fjernes uansett, selv om det ikke er vanlig at slikt blir borte på visning. Folk snoker når de får sjansen til det, og jeg ville ikke likt at noen så hva jeg medisineres for, om du har sopp i underlivet, for eksempel. En bolig skal jo nesten strippes for personlig innhold uansett før visning, og jeg ville pakket bort og kjørt vekk alt av verdisaker til et annet sted, med mindre du har et låsbart skap eller lignende å legge det i under visningene. Anonymkode: 34a64...3b7
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #10 Skrevet 27. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Også bunadsølv, sølvbestikk, smykker etc, lar dere det bare ligge i en skuff på f.eks soverommet der folk plutselig kan være alene å åpne en skuff?! TS Anonymkode: 8f2ca...a0f Nei. Jeg pakket bilen med ting som nettopp bunad, verdifulle smykker, medisiner, og noen få sentimentale pyntegjenstander. Så hvis du har verdifull pynt, ta det med deg der du er mens visningen pågår. Du må regne med at folk åpner skuffer, i alle fall på bad, kjøkken, og garderobe. Jeg ville aldri åpnet en nattbordskuff, men har åpnet garderobeskap. Vi hadde bare et par stearinlys fremme, og noen planter, på visning. Hadde allerede pakket pynt. Syns selv det er mye bedre å ha færrest mulig dilldall fremme, da er det enklere for kjøpere å se for seg sine møbler der. Anonymkode: 4bf28...543
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #11 Skrevet 28. oktober 2023 Jeg har tatt med meg pc’er, nettbrett, smykker og evt medisiner ut av boligen under visning. Mange legger dyre ting i bilen mens det pågår. Boligen skal være mest mulig strippet for småtteri, så har fjernet det meste før visning ( ladere, hodetelefoner etc) og tatt med i en sekk det første jeg nevner når jeg forlater boligen til visning. Anonymkode: 75a5f...78f
AnonymBruker Skrevet 28. oktober 2023 #12 Skrevet 28. oktober 2023 Ja, "flytt ut" ting i størst mulug grad. Upersonlig og veldig ryddig. Anonymkode: a6c0f...612
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå