AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #1 Del Skrevet 27. oktober 2023 Jeg forsøkte å ringe sykepleierne på riksen for å melde mensen (har meldt via dialog på helsenorge også, men har ikke hørt fra dem). Fikk da opplyst om at telefontiden var mandag, onsdag og fredag fra 08-11. Rakk ikke å ringe onsdag, så ringte nå nettopp og da får jeg opplyst om at telefontiden er 12-14(eller 15). Skal så klart forsøke etter 12 også, men noen som vet hva som er riktig? Litt redd for at jeg møter den om at de bare er på telefon fra 08-11 når jeg ringer etter 12... Anonymkode: 89819...d36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #2 Del Skrevet 27. oktober 2023 AnonymBruker skrev (47 minutter siden): Jeg forsøkte å ringe sykepleierne på riksen for å melde mensen (har meldt via dialog på helsenorge også, men har ikke hørt fra dem). Fikk da opplyst om at telefontiden var mandag, onsdag og fredag fra 08-11. Rakk ikke å ringe onsdag, så ringte nå nettopp og da får jeg opplyst om at telefontiden er 12-14(eller 15). Skal så klart forsøke etter 12 også, men noen som vet hva som er riktig? Litt redd for at jeg møter den om at de bare er på telefon fra 08-11 når jeg ringer etter 12... Anonymkode: 89819...d36 Det har alltid vært etter 12 tidligere Anonymkode: ab7bc...d2a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #3 Del Skrevet 27. oktober 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Det har alltid vært etter 12 tidligere Anonymkode: ab7bc...d2a Tusen takk for svar! Da håper jeg at jeg kommer gjennom etter klokken 12. Anonymkode: 89819...d36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #4 Del Skrevet 27. oktober 2023 Telefontiden er hver hverdag 12.00-14.00. Dessverre vil du ikke nå gjennom på telefon, men må legge igjen nummer for så å bli oppringt. Dette vil som regel ta 2-4 virkedager. Det er et helt håpløst system, og utrolig frustrerende når det dreier seg om tidskritiske ting, som oppstart av medisiner osv. Men de har rett og slett ikke ressurser nok.. Anonymkode: 6ec00...06b 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. oktober 2023 #5 Del Skrevet 27. oktober 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Telefontiden er hver hverdag 12.00-14.00. Dessverre vil du ikke nå gjennom på telefon, men må legge igjen nummer for så å bli oppringt. Dette vil som regel ta 2-4 virkedager. Det er et helt håpløst system, og utrolig frustrerende når det dreier seg om tidskritiske ting, som oppstart av medisiner osv. Men de har rett og slett ikke ressurser nok.. Anonymkode: 6ec00...06b 2-4 dager nei. Denne måneden holdt de telefonen stengt i 2 uker. Før det skrev de melding i appen om at det var 6 dagers ventetid. Helt utrolig at de ikke får mer ressurser. Anonymkode: 9715b...c8f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #6 Del Skrevet 29. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 27.10.2023 den 12.14): Telefontiden er hver hverdag 12.00-14.00. Dessverre vil du ikke nå gjennom på telefon, men må legge igjen nummer for så å bli oppringt. Dette vil som regel ta 2-4 virkedager. Det er et helt håpløst system, og utrolig frustrerende når det dreier seg om tidskritiske ting, som oppstart av medisiner osv. Men de har rett og slett ikke ressurser nok.. Anonymkode: 6ec00...06b Det var ikke mulig nå. Det var det sist jeg ringte for noen måneder siden, men nå var det kun summelyd, og ikke noe beskjed om hvor jeg var i køen (det tror jeg ikke det var sist heller), men ikke mulig å bli ringt opp igjen. Jeg satt faktisk to timer i kø, og skvatt da noen endelig tok telefonen! Og da var klokka faktisk 14:40. Jeg hadde egentlig gitt opp, men tenkte at jeg kan jo likså godt la det ringe mens jeg gjør andre ting, og like før jeg virkelig hadde tenkt å gi opp var det noen som svarte. Så det er jo et tips til andre også: henge på linja så kan det faktisk hende du får svar. Anonymkode: 89819...d36 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #7 Del Skrevet 29. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 27.10.2023 den 12.32): 2-4 dager nei. Denne måneden holdt de telefonen stengt i 2 uker. Før det skrev de melding i appen om at det var 6 dagers ventetid. Helt utrolig at de ikke får mer ressurser. Anonymkode: 9715b...c8f Kanskje derfor jeg først fikk beskjed om at de kun hadde åpent mandag, onsdag og fredag da. Jeg ringte jo fordi jeg ikke fikk bekreftet meldingen på helsenorge (tidligere fått det veldig raskt når jeg har meldt mens), og hun bare "Nei, der har vi mange hundre liggende". Sist jeg meldte mens fikk jeg også beskjed om at jeg skulle til kontroll måneden etter, og så innsett en måned etter der. Nå beregnet de innsett til januar 🤯 de må ha mistet utrolig mye ressurser siste halve året? Anonymkode: 89819...d36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #8 Del Skrevet 29. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 27.10.2023 den 12.32): 2-4 dager nei. Denne måneden holdt de telefonen stengt i 2 uker. Før det skrev de melding i appen om at det var 6 dagers ventetid. Helt utrolig at de ikke får mer ressurser. Anonymkode: 9715b...c8f Det er jo heller ikke forsvarlig syns jeg. Jeg ble veldig dårlig av behandlingen sist gang, og det er jo viktig qt man kan komme i kontakt med dem - også for å avklare praktiske ting liksom? Anonymkode: 89819...d36 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #9 Del Skrevet 29. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det er jo heller ikke forsvarlig syns jeg. Jeg ble veldig dårlig av behandlingen sist gang, og det er jo viktig qt man kan komme i kontakt med dem - også for å avklare praktiske ting liksom? Anonymkode: 89819...d36 Ja det er det, men det virker ikke som regjeringen er enig. Kutt kutt kutt i offentlig sektor og dette er det vi står igjen med... det blir ikke bedre. Kan du gå privat, gå privat. Er vel det regjeringen vil også, snikprivatisere, uten at jeg skal bli helt konspi her. Anonymkode: 9715b...c8f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #10 Del Skrevet 30. oktober 2023 20 hours ago, AnonymBruker said: Kanskje derfor jeg først fikk beskjed om at de kun hadde åpent mandag, onsdag og fredag da. Jeg ringte jo fordi jeg ikke fikk bekreftet meldingen på helsenorge (tidligere fått det veldig raskt når jeg har meldt mens), og hun bare "Nei, der har vi mange hundre liggende". Sist jeg meldte mens fikk jeg også beskjed om at jeg skulle til kontroll måneden etter, og så innsett en måned etter der. Nå beregnet de innsett til januar 🤯 de må ha mistet utrolig mye ressurser siste halve året? Anonymkode: 89819...d36 Meldte du mens nå og fikk beskjed om innsett i januar? Jeg meldte mens i starten av oktober og fikk bare en "hei, skal snakke med legen din"-melding. Da vi var på forsamtale var legen veldig klar på at vi ville få forsøk før jul. Men nå tviler jeg på hele greia. Man er jo i en så vanskelig og sårbar situasjon fra før, så misinformasjon er virkelig ikke det ufrivillige barnløse trenger i tillegg. Anonymkode: d0da9...713 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #11 Del Skrevet 30. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Meldte du mens nå og fikk beskjed om innsett i januar? Jeg meldte mens i starten av oktober og fikk bare en "hei, skal snakke med legen din"-melding. Da vi var på forsamtale var legen veldig klar på at vi ville få forsøk før jul. Men nå tviler jeg på hele greia. Man er jo i en så vanskelig og sårbar situasjon fra før, så misinformasjon er virkelig ikke det ufrivillige barnløse trenger i tillegg. Anonymkode: d0da9...713 Sagt litt på tull men med den største alvor; bli vant til det eller gå privat. 😅 I det offentlige har de gjort så uendelig mye feil med meg at det er komisk og skulle faktisk ikke gått an. I det private er det helt annerledes og du kan ringe på dagen og spørre om alt du lurer på. Anonymkode: 9715b...c8f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #12 Del Skrevet 30. oktober 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Meldte du mens nå og fikk beskjed om innsett i januar? Jeg meldte mens i starten av oktober og fikk bare en "hei, skal snakke med legen din"-melding. Da vi var på forsamtale var legen veldig klar på at vi ville få forsøk før jul. Men nå tviler jeg på hele greia. Man er jo i en så vanskelig og sårbar situasjon fra før, så misinformasjon er virkelig ikke det ufrivillige barnløse trenger i tillegg. Anonymkode: d0da9...713 Jepp, men jeg har vært i "riksen systemet" over et år og jeg har aldri opplevd at det tar så lang tid. Sist ble jeg satt opp måneden etter. Skal ha fryseforsøk. Anonymkode: 89819...d36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #13 Del Skrevet 30. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Sagt litt på tull men med den største alvor; bli vant til det eller gå privat. 😅 I det offentlige har de gjort så uendelig mye feil med meg at det er komisk og skulle faktisk ikke gått an. I det private er det helt annerledes og du kan ringe på dagen og spørre om alt du lurer på. Anonymkode: 9715b...c8f Har igjen et embryo vi vil forsøke med. Etter det blir det privat 🙏 Både av hensyn til min egen helse, fysiske og psykiske, men også fordi jeg virkelig vil ha barn, og jeg tror det er større sannsynlighet for at jeg kan bli gravid hvis jeg ikke blir går til Riksen. Anonymkode: 89819...d36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #14 Del Skrevet 30. oktober 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Jepp, men jeg har vært i "riksen systemet" over et år og jeg har aldri opplevd at det tar så lang tid. Sist ble jeg satt opp måneden etter. Skal ha fryseforsøk. Anonymkode: 89819...d36 Seriøst? Vi ventet 1 år fra vi ble henvist til første forsøk, og har måttet vente 6 mnd mellom hvert fryseforsøk Anonymkode: 4316f...f5b 3 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #15 Del Skrevet 30. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Seriøst? Vi ventet 1 år fra vi ble henvist til første forsøk, og har måttet vente 6 mnd mellom hvert fryseforsøk Anonymkode: 4316f...f5b Tok tid fra vi ble henvist til vi fikk første forsøk, da var det vel et år, men når vi har vært inni systemet har jeg ikke opplevd å vente så lenge som 6 måneder mellom forsøkene. Anonymkode: 89819...d36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #16 Del Skrevet 30. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tok tid fra vi ble henvist til vi fikk første forsøk, da var det vel et år, men når vi har vært inni systemet har jeg ikke opplevd å vente så lenge som 6 måneder mellom forsøkene. Anonymkode: 89819...d36 Hmm lurer på hva som er grunnen til at noen får kjapt mens andre må vente 6 mnd hver gang🤔 Anonymkode: 4316f...f5b 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #17 Del Skrevet 1. november 2023 Gå til ivf avdelingen selv. Eneste som funker noen ganger. Føler som fordi det er oss som trenger noe, skal det også være oss som må tilpasse til dem. Rotete systemet😩 Anonymkode: 7109a...ff3 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 3. november 2023 #18 Del Skrevet 3. november 2023 Det kan være forvirrende når det er uklarhet rundt telefontiden. Det beste jeg kan anbefale er å forsøke å ringe etter kl. 12 som du nevnte. Da får du riktig informasjon om telefontiden og unngår eventuelle misforståelser. Lykke til, håper du får kontakt med dem! Anonymkode: 72a06...c81 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #19 Del Skrevet 5. november 2023 AnonymBruker skrev (På 30.10.2023 den 23.30): Hmm lurer på hva som er grunnen til at noen får kjapt mens andre må vente 6 mnd hver gang🤔 Anonymkode: 4316f...f5b Jeg aner ikke, men jeg må presisere at jeg har vært ute av systemet et halvt års tid. Måtte komme meg etter en MA, og trengte en psykisk og fysisk pause. Virker som det er mye som har skjedd på det halve året. Kan også legge til at her et kun mannlig faktor som er problemet, og vet ikke om det har noe å si for hvor ofte man kommer inn. Jeg skal også ha "naturlig" fryseforøk, så skal ikke på noen medisiner. Kan hende det har noe å si også. Anonymkode: 89819...d36 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. november 2023 #20 Del Skrevet 5. november 2023 AnonymBruker skrev (På 1.11.2023 den 21.49): Gå til ivf avdelingen selv. Eneste som funker noen ganger. Føler som fordi det er oss som trenger noe, skal det også være oss som må tilpasse til dem. Rotete systemet😩 Anonymkode: 7109a...ff3 Der er er veldig rotete system, og jeg er absolutt ikke fornøyd med behandlingen, men å gå privat er veldig dyrt. Jeg skal gjøre dette ene forsøket nå og så blir det nok privat. Trist at det er slik! Anonymkode: 89819...d36 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå